Gå til innhold

Problemer ved fylling av diesel


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ofte store problemer med å fylle diesel på bilen min :evil:

Om lampa lyser, og jeg fyller, kommer opp på 30 liter, da begynner pumpa og gi etter, altså slik den gjør når tanken er full... Håndtaket glipper.

Jeg stopper og venter litt, prøver igjen, men stopper bare jeg så vidt lar det renne.. Sist jeg fylte, er jeg sikker på jeg sto der i 10 minutter for å fylle full tank! #-o

Er ikke altid det er slik.. Av og til går det greit, da gir den bare litt etter, men så klarer jeg å fortsette og fylle.

Har vært ute for det samme med bilen til gamlingen, for en god stund siden. Skulle fylle litt diesel til han, men ente med å få fylt 10 liter, og da var jeg så forbanna at jeg smelte igjen lokket å dro hjem :evil:

Har vært tenkt å spørre lenge, men har aldri kommet så langt og gjort det, men nå ble jeg så dritt lei sist at nå må jeg finne ut av det.. :roll:

Så om noen vet hva problemet er, så er jeg svært takknemmelig! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være luftingen til tanken.

Eg kjenner ikkje so godt til dette, men det skal vel væra eit eige rør/slange for lufting?

Prøv å holde pistolen litt lenger ut.

Er det lettere å fylle da?

Har prøvd å holde den i alle retninger :roll: Hjalp av og til, men sist var det ikke hjelp i uansett..

Prøvd alle vinkler og, men ikke faen.. Har sett på gs etter noe lufting, men fant igrunnen ingenting :|

Tenkte på det jeg også nemelig :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en annen stasjon-pumpe?Er ikke sikkert feilen ligger hos deg.Hadde samme problemet med en yx stasjon i Lørenskog,men når jeg ikke fylte fra den mer så forsvant problemet.

Har opplevd det på shell og statoil her, sistnevnte både med min egen, å gamlingen sin. Men sist da det var værst, var på shell. Har en yx her å, kan altis teste der, men tviler på det blir no forskjell da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sannsynlig pumpa eller stasjonen...på min gamle e32 hadde jeg problemer med at bilen fuska og gikk VELDIG ujevnt når jeg fylte fra en bestemt bensinstasjon...bytta stasjon og bilen gikk helt fint:)

Husker vertfall hvilken pumpe jeg brukte da jeg hadde så store problemer, så skal teste den igjen, og teste andre pumper på samme stasjon, på både statoil og shell, og se hva som skjer :)

Får håpe det er pumpene da! Kan ikke huske å hatt dette problemet da vi kjørte hjemm fra tyskland. Vil fylte bare 2 ganger på vei hjem da(Startet på full tank :mrgreen: ), men husker ikke at jeg sleit med dette da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Skjønner at jeg er MEGET sen til festen her, men er det noen som fant noe svar til dette? Sliter selv med dette problemet, noe jeg alltid tidvis har helt siden jeg fikk bilen. 

Det har hendt at jeg har fått fylt full tank uten problemer, men det er oftere at jeg sliter enn at jeg ikke gjør det. Det verste er jo det at når jeg har fylt på en stasjon og pumpe som har gått fint, slik at jeg har notert meg det og dratt tilbake til samme pumpe, kan problemet fremtre neste gang.

Det er altså lotto for meg om det lar seg fylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rogne Påserud skrev:

Skjønner at jeg er MEGET sen til festen her, men er det noen som fant noe svar til dette? Sliter selv med dette problemet, noe jeg alltid tidvis har helt siden jeg fikk bilen. 

Det har hendt at jeg har fått fylt full tank uten problemer, men det er oftere at jeg sliter enn at jeg ikke gjør det. Det verste er jo det at når jeg har fylt på en stasjon og pumpe som har gått fint, slik at jeg har notert meg det og dratt tilbake til samme pumpe, kan problemet fremtre neste gang.

Det er altså lotto for meg om det lar seg fylle.

Har problem med dette på noen stasjoner selv på lik bil, men vrir jeg pistolen 90 grader er problemet løst for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Har problem med dette på noen stasjoner selv på lik bil, men vrir jeg pistolen 90 grader er problemet løst for min del

Prøvde sist igår å vri og vende og ha den i forskjellige vinkler uten hell. Det jeg skal prøve neste gang med mindre pistolen funker fint blir å prøve å holde pumpen opp ned 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender meg på noen stasjoner, en del av gangene hjelper det å dra pistolen ca. 10 cm ut og evt. klemme "avtrekkeren" kun halvveis inn. Greit å vite sånn ca. hvor mange liter som skal på, for om du ikke holder pistolen helt inne kan det sprute ut mot slutten, men man hører som regel når det begynner å nærme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.C. skrev:

Hender meg på noen stasjoner, en del av gangene hjelper det å dra pistolen ca. 10 cm ut og evt. klemme "avtrekkeren" kun halvveis inn. Greit å vite sånn ca. hvor mange liter som skal på, for om du ikke holder pistolen helt inne kan det sprute ut mot slutten, men man hører som regel når det begynner å nærme seg.

Har prøvd det å fylle slik, men merker at jeg må fylle veldig sakte uansett om det skal ha noe for seg, for det virker som det skummer litt mer når man gjør det sånn.

Men for alt jeg vet kan det vel være lufteslange og? Fordi jeg syns det er meget merkelig at flertallet av pumper skal være så vanskelig med denne bilen, når andre biler jeg har fylt drivstoff på ikke er likens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...