PerH Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 Hei, Jeg er ny her på forumet, så jeg vet ikke om problemet jeg har, har blitt diskutert tidligere. Men, jeg prøver meg ! Det er egentlig litt vanskelig og forklare, fordi problemet egentlig kommer og går. Bilen oppfører seg helt eksemplarisk opp til ca.80km, men mellom 80-100, da kan det forekomme stor uballanse i drivverk. Dette blir nærmest borte over ca.100km/t. Ved nedbremsing i 80, så kan det forekomme store ristinger i ratt og bremser, men i 100 eller over, så er det nesten ikke merkbart avhengig av hvor hardt jeg bremser. Jeg har kjørt div.BMW i 32 år, så jeg vet at den er veldig ømfindtelig for uballanse i dekk etc. men jeg tror ikke det er tilfelle her, da jeg har fått avball.hjulene. Spesiellt også fordi problemet ikke er konstant, men kommer og går,og særlig merkbart etter jeg la om til sommerdekk.(255/45-18) Har forsøkt å veksle mellom automat og manuell giring, men det gjør ingen forskjell. Så, jeg begynner å bli litt frustrert, og lurer derfor på om noen her på forumet har opplevd noe liknende, og eventuellt kan gi meg noe info om dette. Mvh. PerH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 hadde samme problem i min opel astra mellom 80 og 100. da var det bremseskivene som var problemet. velkommen til bimmers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerH Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2010 Takk for velkomsten og svar, men hadde du uballansen selv om du ikke bremset ? PH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 om den rister når du bremser så er det bremseskivene...men rister den ved gasspådrag? Eller rister den konstant i 80-100`? kan være gåene foringer foran...eller feste til diffen..hmm...er ristingen i forstilling eller bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerH Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2010 Som jeg skrev i mitt innlegg, så er det faktisk litt vanskelig å forklare, da problemet kan komme og gå. Ikke noe vibrasjon ved gasspådrag fra 0km. Alle funksjoner opp til ca.80km er uproblematiske, bremser, styring etc. Det er også vanskelig å lokalisere eksakt hvor uballansen kommer ifra, da jeg kjenner denne ifra "under" bilen. Når jeg kommer opp i 80, så kjenner jeg at det rister litt bak og foran,som kan forsterke seg noe opptil 100, men det er først ved nedbremsing at det forplanter seg i ratt og forstilling. Bilen var på NAF test for 8 dager siden, hvor jeg påpekte disse tingene, men de fant ingen feil. Tro meg, problemet er der, og jeg begynner å bli litt frustrert fordi bilen er ubehagelig å kjøre i de nevnte hastigheter. PH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 Defekte motorfester kan være en årsak til vibrasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 er nok bare bilens måte å si at du kjører henne for sakte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerH Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2010 He,he ! Hadde jo tanker om å være noenlunde lovlydig !! Men dette er et seriøst problem for meg, så jeg hadde håpet at noen hadde noe konkret å komme med i saken. Takker for svar så langt! Mvh PH (andre78, dette har jeg sjekka .Takker !) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 Sjekk denne tråden: viewtopic.php?f=1&t=146576&hilit=risting&start=15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 Jeg hadde samme problemet på min forrige e38. Der var det foringene på casterstagene som var årsaken til vibrasjonene. Ristet sånn passe rundt 80kmt, og ristet noe helt jævlig under oppbremsing. Fikk GS til å skifte casterstag med foringer på begge sider, og problemet ble borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerH Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2010 Takker for mange konstruktive svar så langt, og skal sef.prøve ut noen av forslagene. Men hvis det er andre som har meninger/erfaringer om problemet,så ønsker jeg absolutt innspill på dette. Får jeg en løsning på problemet, så vil jeg umiddelbart dele dette med forumet. Thanks ! PH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 Vil tippe på casterstag, hadde akkurat samme på min E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 hadde det samme jeg og, både på e39n og e38n. bytta casterstag på begge bilene. prøvde først å skifte skiver uten forandring på e39n.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerH Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2010 Bare ett spørsmål til. Holder det å bytte bare foringer, eller må man bytte stag også ?? PH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mars 28, 2010 Share Skrevet Mars 28, 2010 Ta begge deler når du først gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå