Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Adminedit: Link fjernet. Jeg solgte denne bilen for en drøy måned siden. Mannen som kom, burde jeg vel etter mine intensjoner aldri solgt bilen til. Til betalingen kom han med 12.000 kontant, og 50000 kr i lånebevis, og HAN skulle betale årsavgiften. Har dette på kontrakt. Tittet senere på kvelden NØYE over lånebeviset, som viste seg å være falsk. Så adressen var fra 2008, og registreringsnummeret var sjevt, her ser det ut som noen har brukt scanner eller kopi. Ringte til banken, som bekreftet at denne personen ikke har søkt noe lån hos dem. Ble selvfølgelig sur, men opptredde på en ordentlig måte, og etter 2 uker med 100000 sms fikk jeg penger. Men han nekter å betale, siden han måtte bruke 5000 kr på å lakkere opp bakskjermene etter rustangrep. Dette var han klar over, og det står i kontrakten. Så, ikke det at 2800 kr er så mye, men for en 21 år gammel student er det faktisk i månedslønn. Men for en 50 år gammel svett svindler er det bare en måte å TYNE ut penger. Har spurt flere ganger om han skal gjøre opp for seg. Får bare "FUCK DEG" tilbake. Må vel ha et mindreverdskompleks for et eller annet. Bilen i seg selv er jo grei, men pass dere for denne mannen i fremtiden!! Han vrir og tyner på ting. Mer egosentrisk, og mangel på empati skal man lete lenge etter. Sånn, nå fikk jeg ut litt =) Ha en fin påske folkens!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Hmm. Denne bilen ligna faktisk fælt på en som sto parkert ved siden av meg på Rema stjørdal idag. men mulig det var en annen bil siden han ikke bor i Trøndelag ifølge annonsen. Uansett kjipt å komme borti slike når man selger bil. Får håpe du får igjen pengene dine, å slipper unna slike i framtiden. Slitsomt når det blir sånn styr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Hmm, dette var rart.. Kjenner mannen veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2010 Ja, håper jeg ikke møter på slike mennesker mer jeg også. Har kontraktet forann meg her nå: Feil/mangler: - Feil med chech-control - Har vært rust i bakskjermene. - Muligens slitte forringer forann. - Lekkasje i returslange bensin.. Kjøpesum, 64790 kr. 12000 kontant, 50000 via bank, resten i årsavgift. Skal ned på politistasjon og levere anmeldelsen imorgen. Kan ikke gjøre det på internett når "gjerningsmannen" er kjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Fy faen, så drøyt... Forbanna migtryne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Grandalen Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Visse mennesker altså! Er det mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeton Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Svar fra svett 50åring! Fikk du ikke ut pengene dine? (remisen) Du sendte mail før kjøpet, der rust angrep i bakskjermer var FIKSET, det var det slettes ikke (bilde tatt rett etter kjøp kommer)! Dette var ifølge mail "Norges mest strøkne E32". Jeg brukte en 2 arbeidsdager + reiseutgifter på å hente bilen å hadde ingen retur mulighet uten å kjøpe bilen. Andre feil på bilen var bla bensin lekkasje og manglende deler på frontspoiler. Det er også funnet rust under og på dørene (spesielt førerdør). Det bør vær rimelig å ta ansvar for dette iform av refusjon av årsavgift på 2790,- Selger har ett ansvar ifølge forbrukerrådet. Å henge ut personer på internett er også en straffbar handling og beviser bare hvor useriøst selger opptrer i dette tilfellet. Sitat: - Har vært rust i bakskjermene. Burde stått: Det er omfattende rust i bakskjemene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2010 Bakskjermene var ikke lakkerte. Det så du!! "Kanskje en av norges mest strøkne ja" Men som jeg har sagt til deg før, så kjøpte du en 18 år gammel bil, til 6 % av nypris. DET ER IKKE EN NY bil du kjøper. Du så også over bilen, og godtok kjøpet. FORbrukerrådet er et råd som spesialiserer seg på forbrukerkjøp, dette er ikke et forbrukerkjøp. Det med bakskjermene gav jeg deg samme informasjon jeg fikk fra forrige selger. Det var tatt bort, smørt inn med sink. Ikke lakkert, og det trengs og gjøres. Det å lakke begge bakskjermene koster selvfølgelig noen tusen, men som sagt, 6 % av nypris, er ikke bilen som ny. Som en 21 år gammel student syns jeg det er råttent gjort av deg. Fra første stund merket jeg noe feil. Blir oppgitt av folk som tror de kjøper nye biler fra forhandler når de kjøper en 18 år gammel til til 6 % av nypris. Og må koste på den 5-6 kr i ting som er i kontrakten? HERREGUD!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Svar fra svett 50åring!Fikk du ikke ut pengene dine? (remisen) Du sendte mail før kjøpet, der rust angrep i bakskjermer var FIKSET, det var det slettes ikke (bilde tatt rett etter kjøp kommer)! Dette var ifølge mail "Norges mest strøkne E32". Jeg brukte en 2 arbeidsdager + reiseutgifter på å hente bilen å hadde ingen retur mulighet uten å kjøpe bilen. Andre feil på bilen var bla bensin lekkasje og manglende deler på frontspoiler. Det er også funnet rust under og på dørene (spesielt førerdør). Det bør vær rimelig å ta ansvar for dette iform av refusjon av årsavgift på 2790,- Selger har ett ansvar ifølge forbrukerrådet. Å henge ut personer på internett er også en straffbar handling og beviser bare hvor useriøst selger opptrer i dette tilfellet. Sånne som deg skulle rett og slett hatt seriøs juling din svette faen!(Unnskyld språket folkens) Det finnes ikke noe som irritrer meg mer enn folk som prøver å svindle og lure andre folk. Vær du lykkelig at det ikke var meg du handla bil av, fanken som jeg hadde klikka Å hange ut folk er straffbart ja, men i denne sammenheng så er det ment som en advarsel og jeg kan heller ikke se at noen navn er nevnt. Å drive på med det du gjør er mye mer straffbart så du burde egentelig bare legge deg flat mister! her taler ingenting til din fordel Til Trådstarter: Jeg hadde rett og slett tatt meg bryet og oppsøkt ham personlig! Sælig etter slike meldinger han sendte deg, han kunne sagt "Fuck deg" til meg personlig så skulle vi heller tatt det derfra. Det kunne jo absolutt ha blitt spennende å se hvor det hadde gått til slutt, blir så forbanna av slike folk og holdninger Å bli svindla er noe av det mest irriterende som finnes, men det er desto gøyere å avsløre svindlen rett forran trynet på vedkommende. Hadde en slik episode på jobb og jeg skal ærlig innrømme at jeg nøyt vært sekund mens vi "grilla" luringen som rodde seg lengre og lengre ut på dypt vann (Nok en gang, dere får beklage språkbruken) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2010 Takk for støtten "Fredrik 90" Hadde vel ikke vært meg imot å oppsøkt ham nei, men er nok ikke voldlig av meg. Jeg har heller ikke mulighet til å betale denne årsavgiften før til sommeren når jeg får feriepenger. Har andre ting å bruke penger på enn dette tullet. Huff, en passende setning i dette: "Blir ikke sint heller vettu, blir bare veldig veldig OPPGITT." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Svar fra svett 50åring!Fikk du ikke ut pengene dine? (remisen) Du sendte mail før kjøpet, der rust angrep i bakskjermer var FIKSET, det var det slettes ikke (bilde tatt rett etter kjøp kommer)! Dette var ifølge mail "Norges mest strøkne E32". Jeg brukte en 2 arbeidsdager + reiseutgifter på å hente bilen å hadde ingen retur mulighet uten å kjøpe bilen. Andre feil på bilen var bla bensin lekkasje og manglende deler på frontspoiler. Det er også funnet rust under og på dørene (spesielt førerdør). Det bør vær rimelig å ta ansvar for dette iform av refusjon av årsavgift på 2790,- Selger har ett ansvar ifølge forbrukerrådet. Å henge ut personer på internett er også en straffbar handling og beviser bare hvor useriøst selger opptrer i dette tilfellet. Sitat: - Har vært rust i bakskjermene. Burde stått: Det er omfattende rust i bakskjemene! Kommer du med falsk bankremis så har du vel i grunn beveget deg ut på rimelig tynn is, så tynn som isen pleier å være i juni omtrent.. Økokrim.. Hello! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2010 De bildene der viser sånn som bilen var når du hentet den ja. Etter du har skrapet. Men bakskjermene måtte lakkeres uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2010 Nå legger han igjen trusselmeldinger på telefonsvareren min også. Litt av en kar dette altså! Han skal politianmelde meg for å "henge ham ut"' Herregud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Henge hvem ut? Jeg vet iallefall ikke hvem den aktuelle bilkjøperen er utover den informasjonen han... "Trond" har lagt ut i annonsen på Autodb.no... og dette er informasjon han selv er ansvarlig for. Gå du ned på politistasjonen i morgen. Der anmelder du vedkommende for dokumentforfalskning med banken som vitne i saken. Strafferammen for dokumentforfalskning av dette kaliberet er normalt 45-60 dagers fengsel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Etter og ha lest og fordøyd litt av dette vil jeg komme med noen kommentarer. Kjøper hadde etter som jeg forstår mulighet til å se og gå igjennom bilen ved kjøpstidspunktet. Og at dette ikke kanskje var Norges mest strøkne E32 burde vært avdekket. Etter signaturen til kjøper å dømme har han/har hatt flere BMW i sitt eie og har sannsynligvis en viss peiling på bil. Og dermed burde han skjønt at skjermreprasjonen ikke var profesjonelt og godt nok utført. Han måtte med andre ord reparert dette for å få en "strøken" bil. Avslag i pris/refusjon skulle han avtalt på kjøpstidspunktet. En annen ting er at bilen tross alt ikke er ny. Noen feil og mangler som ikke er oppgitt i kontrakt, les: rust under dørene må påregnes etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå