bmw320da Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 hei nå begynner tiden for sommerdekk å komme og jeg må ha fire nye på min gamle mercedes 190e i og med at jeg ikke har fått "ny" bilen min enda..(en BMW ja....) har da tengt på noen ganske billige dekk men samtidlig noen brae dekk.. legger en liste her, fra dekkonline.com med den aktuelle dimensjonen. har nå pdd. kenda dekk som er helt utslitt pga feilhjulvinkel bak... så kunne tenkt meg ett par som tåler litt mer.. http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl har dere noen forslag??
bmw320da Skrevet April 2, 2010 Forfatter Skrevet April 2, 2010 craap.. linken fungerte ikke slik jeg mente.... men, men,... så dere må eventuelt legge inn dimensonen selv 215/40/17 87-91v
Mexos Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Toyo Proxes er vel relativt billige, og skal være ganske gode dekk?
*MrB* Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Toyo Proxes T1R er ikke spesielt billige lenger, men det er fortsatt et veldig bra dekk. Andre sikre kort er Michelin Pilot Sport og Dunlop Sportmaxx. Men alt dette er i øverste prisklasse. Gode alternativer i litt lavere prisklasser er BF Goodrich G-Force, Hankook Ventus, Vredestein Ultrac og Uniroyal Rainsport. Billige Kinadekk bør du styre unna, selv om bilen kanskje ikke er det grommeste.
Dr_S Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Ordene "billig" og "bra" i dekksammenheng, går ikke sammen. Billlige dekk er dårlige dekk, og direkte livsfarlige. Det viser bl.a flere dekktester. Dekkene dine er bilens "sko" og eneste kontakt med veibanen, så ikke spar på kronene der, det er mitt tips! Sats på premiumdekk som Goodyear, Dunlop, Michelin eller Falken.
Nytern Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Kan absolutt anbefale Toyo Proxes T1R. Kjempedekk både på tørt og vått.. Kjørte Falken FK452 på 190 jeg hadde, disse dekkene var helt greie..
spruddel Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Toyo Proxes T1R er ikke spesielt billige lenger, men det er fortsatt et veldig bra dekk. Andre sikre kort er Michelin Pilot Sport og Dunlop Sportmaxx. Men alt dette er i øverste prisklasse. Gode alternativer i litt lavere prisklasser er BF Goodrich G-Force, Hankook Ventus, Vredestein Ultrac og Uniroyal Rainsport. Billige Kinadekk bør du styre unna, selv om bilen kanskje ikke er det grommeste. Er Vredestein Ultrac Sessanta et dekk i lavere prisklasse? Synes de kosta en del da jeg kjøpte de jeg
*MrB* Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Toyo Proxes T1R er ikke spesielt billige lenger, men det er fortsatt et veldig bra dekk. Andre sikre kort er Michelin Pilot Sport og Dunlop Sportmaxx. Men alt dette er i øverste prisklasse. Gode alternativer i litt lavere prisklasser er BF Goodrich G-Force, Hankook Ventus, Vredestein Ultrac og Uniroyal Rainsport. Billige Kinadekk bør du styre unna, selv om bilen kanskje ikke er det grommeste. Er Vredestein Ultrac Sessanta et dekk i lavere prisklasse? Synes de kosta en del da jeg kjøpte de jeg Vel, forgjengeren (som bare het Vredestein Ultrac) var et billigere dekk enn f.eks. Michelin Pilot og Dunlop Sportmaxx da jeg kjøpte de for et par år siden. Men jeg mente ikke at det var et billigdekk. Alt er jo relativt. I forhold til Michelin var de billige, mens i forhold til Linglong var de dyre. Forøvrig helt enig med Dr_S. Dekk er ikke rette stedet å spare penger. Sammen med bremser er det det viktigste utstyret man har på en bil.
EirikL Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Jeg har kjørt noen kilometer nå på et sett med Nankang Ultra Sport. Jeg kan på det varmeste fraråde å kjøpe dette dekket. Horribel traction på vått og bråker noe helt sykt. Jeg har veldig gode erfaringer med Hankook Ventus og vurderer å fortsette med det.
Gislius Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Kan anbefale Dunlop SportMAXX Dette er jeg helt med på! Jeg har 235 og 255/17 på min bil, jeg eide den for 1.5 år siden, da kjørte jeg med Dunlop dekk og merket ingen sporing etc, god comfort å alt.. Så solgte jeg bilen, og kjøpte den tilbake nå, da har den fått på noge kuhmo dekk eller hva det heter, nå merker jeg MYE sporing! Hører også varme ord om Yokohama sine dekk..
///Kristian Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Vredestein sessanta og dunlop sportmaxx er dekk jeg kan annbefale uten problemer. Enig med Dr`n, ikke kjip inn ved kjøp av dekk.
Dr_S Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Jeg hadde noen steinharde Goodyear F1 som jeg tror var Kina-kopier...satte på SportMAXX og det var som å kjøre NY bil!
largund Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Kjøp Bridgestone Potenza RE050! Når det gjelder grep var det de dekka som var absolutt best på Subaruen jeg hadde. Jeg var tilfeldigvis innom Trondsen Auto, BMW forhandler i Tromsø, her om dagen og sjekka hvilke dekk som sto på bilene i utstillinga. En E91 320XD hadde de ovennevnte Bridgestone-dekka påmontert fra fabrikk En premium bil skal ha premium dekk. Det er mindre enn èn mnd siden jeg kjøpte min BMW og jeg ga beskjed til forhandler der jeg kjøpte den at sommerhjula skal leveres med Bridgestone RE050! Ferdig med det!
spruddel Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Toyo Proxes T1R er ikke spesielt billige lenger, men det er fortsatt et veldig bra dekk. Andre sikre kort er Michelin Pilot Sport og Dunlop Sportmaxx. Men alt dette er i øverste prisklasse. Gode alternativer i litt lavere prisklasser er BF Goodrich G-Force, Hankook Ventus, Vredestein Ultrac og Uniroyal Rainsport. Billige Kinadekk bør du styre unna, selv om bilen kanskje ikke er det grommeste. Er Vredestein Ultrac Sessanta et dekk i lavere prisklasse? Synes de kosta en del da jeg kjøpte de jeg Vel, forgjengeren (som bare het Vredestein Ultrac) var et billigere dekk enn f.eks. Michelin Pilot og Dunlop Sportmaxx da jeg kjøpte de for et par år siden. Men jeg mente ikke at det var et billigdekk. Alt er jo relativt. I forhold til Michelin var de billige, mens i forhold til Linglong var de dyre. Forøvrig helt enig med Dr_S. Dekk er ikke rette stedet å spare penger. Sammen med bremser er det det viktigste utstyret man har på en bil. Okei. Jeg hadde tenkt å kjøpe Pirelli P Zero, men hadde ikke det dekket der jeg kjøpte felgene, så de anbefalte Ultrac Sessanta. Synes de har gjort jobben bra jeg, men lite sammenlikningsgrunnlag fra samme bil da. Vet det ikke er det dyreste dekket, men var relativt dyre likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå