Crayzygirl Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 BMW 318 I 3/C SC95788 WBACA91080JF28537 23.11.1999 TS MOLDE 29.03.2010 188965 km Kundeforhold: Bilens eier var tilstede under testen. NAFs kunde er bilens eier. Testresultatene ble gjennomgått med bilens eier. Forhold av betydning ved testetidspunktet: Bil skitten eller nediset: Ja Føreforhold ved prøvekjøring: Vått Utetemperatur ved prøvekjøring: ca 0 °C Bilen ble prøvekjørt: Varm Maks hast. ved prøvekjøring: 70 km/t Bildata: Vognkort tilgjengelig: Nei Servicehefte tilgjengelig: Nei Bør utbedres. Parkeringsbrems: 104 For stor dødgang. 110 Bremseslanger : Sprekker på slange: venstre foran. Hovedlys: Kondens / vann i reflektor: venstre fjernlys, høyre fjernlys, venstre nærlys og høyre nærlys. 201 212 Skiltlys: Virker ikke. 301 Utvendig tilstand motor: Oljelekkasje på motor - rengjør før nærmere kontroll. 305 Eksosanlegg: Mangelfullt oppheng: midtre og bakre. 401 Clutch: Ulyd fra utløserlager. 501 Kjølevifte: Virker ikke. 522 Varmeapparat / klimaanlegg (AC): Klimaanlegg virker ikke. 524 Instrumenter, brytere: Varsellampe for br.trykksfeil lyser 527 Tilstand Batteri: Løst batteri 924 Glassruter: El.vindusheis hs. virker ikke Trenger ikke omgående utbedring, men må holdes under oppsyn. 102 Bremsevirkning bak: Noe pulserende: høyre side. 522 Varmeapparat / klimaanlegg (AC): Varmeaparatdisplay deffekt 755 Styreservo: Liten oljelekkasje/svetting fra slange. 925 Lakk / karosseri utvendig: Bilen er omlakkert. Bilen er kjørt godt over 8.500 etter salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crayzygirl Skrevet April 7, 2010 Forfatter Share Skrevet April 7, 2010 Han mener nå at jeg skal betale for di reprasjonene.. NAf testen tar man før salg ikke over 1 mnd senere. Jeg har visst om noen av feilene som også ble nevnt ved salget. Jeg skrev i kontrakten at bilen selges som forevist. Nå er bilen begjært avskilta pga manglende forsikring og ikke betalt omreg avgift... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Han kan jo mene det så mye han vil han... Det er ikke dermed sagt at han kommer langt med det. Det er vel ikke stort mer enn man kan forvente av en bil som er like gammal som bestemorra si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Så lenge du har opplyst han om feilene du vet om og han selv har undersøkt bilen ville jeg ikke bekymret meg så mye. Bilen har jo tydeligvis fungert i 8500km etter han kjøpte den. Så vil si at dette virker meget syltynt. Du har jo også skrevet i kontrakten at den selges som den står/forevist. Så ville aldri gått med på å betale noe som helst.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 pfff. Så lenge du viste til kjøper dei mest VESENTLIGE feilene (skiltlys virker ikkje, defekt klimanalegg og ruta som ikkje går opp) - og bilen er solgt "som den står" i kontrakt, så kan han ikkje kreve noko. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smurfen Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 er det mulig.... bare la det død da.... trodde man var ferdig med detta tullet her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 åssen har han klart å kjøre 8500km på noe over en mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crayzygirl Skrevet April 7, 2010 Forfatter Share Skrevet April 7, 2010 Det vet jeg ikke gitt,,men bilen når jeg solgte den sto den på 181 200 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 På en gammel bil, og 8500km etter kjøp er krav om retting av slike feil for selgers regning utelukket. Alt på den listen kunne enkelt ha skjedd på 8500km kjøring. Jeg finner det veldig rart (!) at kjøper har kjørt bil så langt før det ble gjort en NAF kontroll hvis han ønsker å få dekket inn feil. Ingen av feilene, sett bort fra kjøleviften, burde være et akutt problem. Det at kjøleviften ikke virker betyr at bilen går fint uten vifte også.. ? Men som alltid, kanskje denne saken også har en annen side, som vi snart får høre om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crayzygirl Skrevet April 7, 2010 Forfatter Share Skrevet April 7, 2010 Fikk rekomandert brev også at han vil heve hele kjøpet nå til samme pris som han ga for den pluss renter..... Kommer ikke på tale heller og kommer ikke til å betele en shit på disse delene.. Han sier også at bilen ikke starter heller nå at den bare står i garasjen... Ja...alltid 2 sider i en sak,,men jeg forteller min nå,,så kommer vel han andre snart å kommentere;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Here we go agaiiiiiiiiiiiiiiin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex88 Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Here we go agaiiiiiiiiiiiiiiin! hahahaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 På en gammel bil, og 8500km etter kjøp er krav om retting av slike feil for selgers regning utelukket. Alt på den listen kunne enkelt ha skjedd på 8500km kjøring.Jeg finner det veldig rart (!) at kjøper har kjørt bil så langt før det ble gjort en NAF kontroll hvis han ønsker å få dekket inn feil. Ingen av feilene, sett bort fra kjøleviften, burde være et akutt problem. Det at kjøleviften ikke virker betyr at bilen går fint uten vifte også.. ? Men som alltid, kanskje denne saken også har en annen side, som vi snart får høre om? viewtopic.php?f=9&t=145036 viewtopic.php?f=9&t=148000 viewtopic.php?f=9&t=148172 viewtopic.php?f=9&t=148386 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 På en gammel bil, og 8500km etter kjøp er krav om retting av slike feil for selgers regning utelukket. Alt på den listen kunne enkelt ha skjedd på 8500km kjøring.Jeg finner det veldig rart (!) at kjøper har kjørt bil så langt før det ble gjort en NAF kontroll hvis han ønsker å få dekket inn feil. Ingen av feilene, sett bort fra kjøleviften, burde være et akutt problem. Det at kjøleviften ikke virker betyr at bilen går fint uten vifte også.. ? Men som alltid, kanskje denne saken også har en annen side, som vi snart får høre om? viewtopic.php?f=9&t=145036 viewtopic.php?f=9&t=148000 viewtopic.php?f=9&t=148172 viewtopic.php?f=9&t=148386 Var eksakt derfor jeg skrev den siste setningen også.. Vet godt om foregående hendelser, og har kommentert i alle trådene for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Uansett hvis han som kjøpte bilen vil heve kjøpet. Så skal du ha bilen tilbake i den stand den var når du solgte den. Han kan ikke komme å si at han vil heve kjøpet med en bil som ikke starter når han har skrevet under på at han kjøpte bilen som forevist når den startet å gikk fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå