Gå til innhold

Her er en kopi av Naf testen som ble gjort..

Crayzygirl
 Share

Anbefalte innlegg

BMW

318 I

3/C

SC95788

WBACA91080JF28537

23.11.1999

TS MOLDE

29.03.2010

188965 km

Kundeforhold:

Bilens eier var tilstede under testen.

NAFs kunde er bilens eier.

Testresultatene ble gjennomgått med bilens eier.

Forhold av betydning ved testetidspunktet:

Bil skitten eller nediset: Ja

Føreforhold ved prøvekjøring: Vått

Utetemperatur ved prøvekjøring: ca 0 °C

Bilen ble prøvekjørt: Varm

Maks hast. ved prøvekjøring: 70 km/t

Bildata:

Vognkort tilgjengelig: Nei

Servicehefte tilgjengelig: Nei

Bør utbedres.

Parkeringsbrems: 104 For stor dødgang.

110 Bremseslanger : Sprekker på slange: venstre foran.

Hovedlys: Kondens / vann i reflektor: venstre fjernlys, høyre fjernlys, venstre nærlys og

høyre nærlys.

201

212 Skiltlys: Virker ikke.

301 Utvendig tilstand motor: Oljelekkasje på motor - rengjør før nærmere kontroll.

305 Eksosanlegg: Mangelfullt oppheng: midtre og bakre.

401 Clutch: Ulyd fra utløserlager.

501 Kjølevifte: Virker ikke.

522 Varmeapparat / klimaanlegg (AC): Klimaanlegg virker ikke.

524 Instrumenter, brytere: Varsellampe for br.trykksfeil lyser

527 Tilstand Batteri: Løst batteri

924 Glassruter: El.vindusheis hs. virker ikke

Trenger ikke omgående utbedring, men må holdes under oppsyn.

102 Bremsevirkning bak: Noe pulserende: høyre side.

522 Varmeapparat / klimaanlegg (AC): Varmeaparatdisplay deffekt

755 Styreservo: Liten oljelekkasje/svetting fra slange.

925 Lakk / karosseri utvendig: Bilen er omlakkert.

Bilen er kjørt godt over 8.500 etter salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Han mener nå at jeg skal betale for di reprasjonene..

NAf testen tar man før salg ikke over 1 mnd senere.

Jeg har visst om noen av feilene som også ble nevnt ved salget.

Jeg skrev i kontrakten at bilen selges som forevist.

Nå er bilen begjært avskilta pga manglende forsikring og ikke betalt omreg avgift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har opplyst han om feilene du vet om og han selv har undersøkt bilen ville jeg ikke bekymret meg så mye. Bilen har jo tydeligvis fungert i 8500km etter han kjøpte den. Så vil si at dette virker meget syltynt. Du har jo også skrevet i kontrakten at den selges som den står/forevist. Så ville aldri gått med på å betale noe som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en gammel bil, og 8500km etter kjøp er krav om retting av slike feil for selgers regning utelukket. Alt på den listen kunne enkelt ha skjedd på 8500km kjøring.

Jeg finner det veldig rart (!) at kjøper har kjørt bil så langt før det ble gjort en NAF kontroll hvis han ønsker å få dekket inn feil.

Ingen av feilene, sett bort fra kjøleviften, burde være et akutt problem. Det at kjøleviften ikke virker betyr at bilen går fint uten vifte også.. ?

Men som alltid, kanskje denne saken også har en annen side, som vi snart får høre om? #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rekomandert brev også at han vil heve hele kjøpet nå til samme pris som han ga for den pluss renter.....

Kommer ikke på tale heller og kommer ikke til å betele en shit på disse delene..

Han sier også at bilen ikke starter heller nå at den bare står i garasjen...

Ja...alltid 2 sider i en sak,,men jeg forteller min nå,,så kommer vel han andre snart å kommentere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en gammel bil, og 8500km etter kjøp er krav om retting av slike feil for selgers regning utelukket. Alt på den listen kunne enkelt ha skjedd på 8500km kjøring.

Jeg finner det veldig rart (!) at kjøper har kjørt bil så langt før det ble gjort en NAF kontroll hvis han ønsker å få dekket inn feil.

Ingen av feilene, sett bort fra kjøleviften, burde være et akutt problem. Det at kjøleviften ikke virker betyr at bilen går fint uten vifte også.. ?

Men som alltid, kanskje denne saken også har en annen side, som vi snart får høre om? #-o

viewtopic.php?f=9&t=145036

viewtopic.php?f=9&t=148000

viewtopic.php?f=9&t=148172

viewtopic.php?f=9&t=148386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viewtopic.php?f=9&t=145036

viewtopic.php?f=9&t=148000

viewtopic.php?f=9&t=148172

viewtopic.php?f=9&t=148386

Var eksakt derfor jeg skrev den siste setningen også.. :lol: Vet godt om foregående hendelser, og har kommentert i alle trådene for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvis han som kjøpte bilen vil heve kjøpet. Så skal du ha bilen tilbake i den stand den var når du solgte den. Han kan ikke komme å si at han vil heve kjøpet med en bil som ikke starter når han har skrevet under på at han kjøpte bilen som forevist når den startet å gikk fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...