EirikL Skrevet April 8, 2010 Share Skrevet April 8, 2010 Det var da enda godt at det ikke ble en Micra! Av de bilene som er ment å være seriøse, er det kanskje den dårligste av dem alle. 17" burde holde på en dag til dag-bil, men de kan jo få en feeeet kant Uansett er det bestandig morsomt å lese brev fra slike turer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet April 8, 2010 Share Skrevet April 8, 2010 Grattis med ny bil . Alltid kjekt å lese reisebrev fra tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 8, 2010 Forfatter Share Skrevet April 8, 2010 Første kommentaren til madammen da hun så bilen i levende live var "den der er jo ikke liten!". I dag var første dag hun kjørte den "på skikkelt" og hadde klart å få kobla mobilen mot blåtannhandsfree'n, så hun ringte meg ved et uhell. Første kommentar var "Den er litt rar å kjøre. Ikke så komfortabel som 7ern..." Bitteliten bil som går på luft og kjærlighet (og egentlig koster ingenting) skal hun ha, men når hun først får en liten bil (som enda til er ganske dyr), så er det bare klaging.. hehe. Men hun syns den er søt da. Nå skal det også legges til at det er en foring eller kule eller noe som ikke er helt i orden, så den sporer voldsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 8, 2010 Share Skrevet April 8, 2010 Hehe, kvinnfolk er da ganske flink å klage hvis de ikke har bestemt ting 100% på egenhånd. Hun blir nok fornøyd når hun lærer bilen å kjenne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 9, 2010 Share Skrevet April 9, 2010 Misfornøyd med en '08 mod 1'er som konebil? hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 9, 2010 Forfatter Share Skrevet April 9, 2010 Det er nok ikke så ille som det høres ut som... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 9, 2010 Share Skrevet April 9, 2010 Jeg skulle til å si at damene begynner å bli kravstore om dagen Tipper hun blir fornøyd når hun får kjørt den litt, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 Flott reisebrev, så ut som en kjempefin tur. Gratulerer med ny bil, Gunnar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 15, 2010 Forfatter Share Skrevet April 15, 2010 Takker Kai. Satte forresten Goodyear RunFlat-dekkene som stod foran bak, og bakdekkene (helt nye Hankook som var satt på før jeg kjøpte den) foran, plutselig var det en annen bil... Møkkadekk de der Runflat-greiene. Bilen spora noe helt infernalsk, på motorveien svingte den mye mer enn rattutslaget skulle tilsi. Etter en sjekk fant jeg ingen slack noe sted, alle hjulene var tighte i alle retninger (hadde også hjulstillingskontroll i Tyskland før jeg hentet den), så da ga jeg det et forsøk å bytte om på dekkene, og jammen var ikke det løsningen. Nesten utrolig at det skulle ha så stor betydning med 205/55-16" dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 det var litt rart, jeg følte ikke min var håpløs med mine run-falt hjul. Ikke sporet det heller, men enda godt du fant ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 Jeg vil nesten påstå den var farlig slik den var. Krevende å holde den på veien i høy fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratos Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 Flott bil! Jeg har RunCrap vinterhjul i 16" og de føles som skikkelig lavprofil. Beinharde. vil jo gjerne ha litt mer flex på vinteren, men nei.. Men de sporer ikke, og går veldig stille. Sommerhjula mine (Pirelli Euforia RunCrap i 17") sporer en del mer, men absolutt fine å kjøre på. Konklusjonen er at mindre felg ikke gir mykere ride med Runflat. Min erfaring er også at hjul som sporer forskjellig på forskjellige aksler kan være skummelt. Spesielt hvis det sporer mer foran.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratos Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 Glemte å komme med de obligatoriske "forslag til mods" Få på noen fine 17" hjul En liten takspoiler Ny eksoshale (gjerne sånn som er på ny 320d, i børstet finish) Tror du bare kan tre den utenpå.. Ellers er jo bilen flott utvendig! Hvis jeg kan anbefale innvendig mod, så funker denne veldig bra som Stereo upgrade: Retrofit kit Hi-Fi System Alpine Part number: 65 41 0 445 684 Koster litt over 4k. Bra upgrade for penga! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 15, 2010 Forfatter Share Skrevet April 15, 2010 Glemte å komme med de obligatoriske "forslag til mods"Få på noen fine 17" hjul En liten takspoiler Ny eksoshale (gjerne sånn som er på ny 320d, i børstet finish) Tror du bare kan tre den utenpå.. Ellers er jo bilen flott utvendig! Hvis jeg kan anbefale innvendig mod, så funker denne veldig bra som Stereo upgrade: Retrofit kit Hi-Fi System Alpine Part number: 65 41 0 445 684 Koster litt over 4k. Bra upgrade for penga! Dette er veldig i tråd med hva som skal gjøres, bortsett fra stereopakka. Det blir nok originalt som det er. Ble faktisk positivt overrasket over originalanlegget kontra de andre (eldre) BMWene jeg har hatt, der det har det ikke vært stort å skryte av. Er jo litt bortskjemt i Audien med Navi+ med fullt BOSE-anlegg, men overlever helt fint i 1eren og, med Spotify på iPhonen. Er veldig fornøyd med at det ble navi i 1eren, veldig kjekt å ha iDrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 17, 2010 Forfatter Share Skrevet April 17, 2010 Siden bilen (helst) ikke skal senkes (får håpe jeg klarer å holde meg) vil jeg ikke ha for store hjul på den, og det er kjekt å ha liiitt fjæring i dekkene også. Veldig usikker på felger, men lurer veldig på de "gode gamle" Style 68 M-tech felgene til E46 i 17". Veldig pene på E46 ihvertfall. Vil tro de hadde sett OK ut på 1-serie og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå