Gunnar Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Ja, kan være 15-20 grader i lufta, men oppleves kjølig allikevel med et iskaldt betonggulv. Så spørs jo litt om en skal ha det konstant varmt eller bare varme opp for skruing. Men nå, over 12 år etter lappen var i boks, har endelig jeg og fått meg garasje (og nytt hus). Det har tatt sin tid, men skal bli deilig! Ca. 6.4m bred og 7.5m lang og en stor port uten søyler i midten. Loft/hems på bakerste halvdel, ellers åpen. Har ikke overtatt enda, men driver og planlegger litt da vel, selv om det nok går noen måneder/år før jeg får tid til å gjøre noe med den (er vel litt tøffel, men må vel gjøre en del ute, rive opp alt buskaset på sidene der og ta huset innvendig først for å gjøre sjefen glad ). Garasjen er ikke isolert (ikke kledd innvendig) og det er beleggningsstein helt inn, så tenker vel å støpe gulv på sikt, men sikkert ikke noe stort problem å ha det sånn en stund. Største utfordringen blir å gjøre den til MIN, for det er en hel haug med andre ting som også vil inn der, som gressklipper, sykler, ski, akebrett, hageutstyr, leker, ATV og annet rot, så det må vel nesten magi til for å få plass til biler i det hele tatt. Må finne på noe lurt og få bygd en bod eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Da har jeg og min far jobba "litt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Da har jeg og min far jobba "litt" Misunnelig..... Det jeg har er en parkeringsplass like stor som garasjen din men ikke med byggetillatelse desverre.. Men hvorfor 2 porter og ikke en stor jækel...? dyrere kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Men hvorfor 2 porter og ikke en stor jækel...? dyrere kanskje? 1 stor eller 2 små porter er en klassisk problemstilling. Én stor kan faktisk være mer gunstig, prismessig - du trenger f.eks. bare én elektrisk portåpner. Fordelen med to porter er at man slipper å åpne hele fronten samtidig - mindre innsyn og mindre varmetap hvis man jobber i en oppvarmet garasje. Enkeltporter kan også være med på gjøre garasjekonstruksjonen mer vridningsstabil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 pokkern og dere jobber da yngve blir niiicee! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrodeM Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Tar form her og, blir takstoler til helga! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Rått, lønner det seg å bygge med slike blokker kontra vanlig plank ? Å hva har alt det med blokker komt på i kr, utenom arbeidspenger. Holder på å planlegger garasje så hadde vert fint med litt tips ang priser osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Hadde det vært opp til meg hadde jeg bygd med vanlig plank, lettere og isolere, + at du holder bedre på varnen med plank, leka blir jækla kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adelsten Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 artig tema, denne må følges med på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Forresten den garasjen din så meget flott ut Yngve! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrodeM Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Er bare og mure med isolert leca det, så blir det varmt! Pluss at jeg har 4,5Kw med kabler i gulvet i verkstedbiten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Felt på 1m med varmekabel under porten, ellers er vel ei billig varmepumpe og foretrekke som varmekilde mtp luftfuktighet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrodeM Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Blir nok en varmepumpe her og på sikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 Nå er garasjen min så og si ferdig utvendig. Har også isolert og gipset veggene innvendig,taket gjenstår. Da kan snart jobben som er litt mer moro snart begynne,sette inn benk,hyller,osv. Løftebukken ligger også klar for montering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Før start; Bygd loftet heilt ut, å bygd igjen mellom mur å takstoler Begynt å male tak Begynt å pusse Leca steinen med fiberpuss = drittjobb 1 av 3 done Tørketid noen uker. Finish! I disse dager har jeg kjøpt 5 lysarmaturer som skal opp, etter det står innredningen for tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå