Gå til innhold

Innredning av garasje.

aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, kan være 15-20 grader i lufta, men oppleves kjølig allikevel med et iskaldt betonggulv. Så spørs jo litt om en skal ha det konstant varmt eller bare varme opp for skruing.

Men nå, over 12 år etter lappen var i boks, har endelig jeg og fått meg garasje (og nytt hus). Det har tatt sin tid, men skal bli deilig!

zipjfzko1arghs9i070b.jpg

Ca. 6.4m bred og 7.5m lang og en stor port uten søyler i midten. Loft/hems på bakerste halvdel, ellers åpen. Har ikke overtatt enda, men driver og planlegger litt da vel, selv om det nok går noen måneder/år før jeg får tid til å gjøre noe med den (er vel litt tøffel, men må vel gjøre en del ute, rive opp alt buskaset på sidene der og ta huset innvendig først for å gjøre sjefen glad ;)). Garasjen er ikke isolert (ikke kledd innvendig) og det er beleggningsstein helt inn, så tenker vel å støpe gulv på sikt, men sikkert ikke noe stort problem å ha det sånn en stund. Største utfordringen blir å gjøre den til MIN, for det er en hel haug med andre ting som også vil inn der, som gressklipper, sykler, ski, akebrett, hageutstyr, leker, ATV og annet rot, så det må vel nesten magi til for å få plass til biler i det hele tatt. Må finne på noe lurt og få bygd en bod eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor 2 porter og ikke en stor jækel...?;) dyrere kanskje?

1 stor eller 2 små porter er en klassisk problemstilling. ;)

Én stor kan faktisk være mer gunstig, prismessig - du trenger f.eks. bare én elektrisk portåpner.

Fordelen med to porter er at man slipper å åpne hele fronten samtidig - mindre innsyn og mindre varmetap hvis man jobber i en oppvarmet garasje.

Enkeltporter kan også være med på gjøre garasjekonstruksjonen mer vridningsstabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Nå er garasjen min så og si ferdig utvendig.

Har også isolert og gipset veggene innvendig,taket gjenstår.

Da kan snart jobben som er litt mer moro snart begynne,sette inn benk,hyller,osv.

Løftebukken ligger også klar for montering :)

fmwdz6p5hazdquj90714.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før start;

e8ezd9xndjytys09pnoi.jpg

Bygd loftet heilt ut, å bygd igjen mellom mur å takstoler

72p3fguogmt1a3rgg967.jpg

Begynt å male tak

56ix12qrzndqckvr2qoi.jpg

Begynt å pusse Leca steinen med fiberpuss = drittjobb

78luhxgea8bi7f4t7zma.jpg

1 av 3 done

e6518sutfmfg754qs8of.jpg

Tørketid noen uker.

cztn9ig671l888f37ufi.jpg

Finish!

nxfg3q9waqokh8ajqoy5.jpg

s3n1aasbfhmrqljo9lcc.jpg

I disse dager har jeg kjøpt 5 lysarmaturer som skal opp, etter det står innredningen for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...