Gå til innhold

DanielMK's e60 530d - SOLGT!


 Share

Anbefalte innlegg

Kjipt med den skaden da :( Men den sprekken i støtfangeren, er den godt synlig eller? Fangeren er av plast? Mangler det biter av den? Hvis den er av plast og ikke mangler biter, så hadde jeg ville vurdert å plastsveise, fremfor å kjøpe ny fanger. Plastsveising av sprekker er latterlig enkelt har jeg funnet ut. Gjøres lett ved hjelp av bare en loddebolt :D

Loddebolt kan vel funke til en viss grad, men hadde heller brukt varmluftpistol med dyse og plasttråd jeg da :)

er sprekken 30 CM ? Eller kanskje mm ? :)

Den er nok mellom 20-30cm ja. Har ikkje tatt fram målestokk. Var så forbanna når det skjedde, så har prøvd å ignorert skaden mest mulig for å ikkje gå rundt å vere sur hele tida, og gikk til innkjøp av ny frontfanger med en gang :lol:

Kan ta et bilde å legge ut.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 321
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjipt med den skaden da :( Men den sprekken i støtfangeren, er den godt synlig eller? Fangeren er av plast? Mangler det biter av den? Hvis den er av plast og ikke mangler biter, så hadde jeg ville vurdert å plastsveise, fremfor å kjøpe ny fanger. Plastsveising av sprekker er latterlig enkelt har jeg funnet ut. Gjøres lett ved hjelp av bare en loddebolt :D

Loddebolt kan vel funke til en viss grad, men hadde heller brukt varmluftpistol med dyse og plasttråd jeg da :)

er sprekken 30 CM ? Eller kanskje mm ? :)

Loddebolt funger ikke bare til en viss grad, det fungerer utmerket. I allefall når man skal sveise en sprekke. I stedet for å bruke varmluftspistol som lett kan få plasten til å boble og kansje deformere/ skade et større område rundt sprekken, så kan man med en loddebolt lage en fuge på kansje bare en halv cm. En 30cm sprekke er null problem med loddebolt. Og så slipper man å bruke plasttråd i tillegg. Har selv sveisa støtfanger på bilen min med loddebolt. Ble sterkt som f..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av den skada frontfangeren :(

Den synlige sprekken:

ij5rybo2ad06x1c3mati.jpg

Under (er slike hull bortover hele veien under fangeren)

6avgqgblxzdpwxtc1ckr.jpg

Sprekk under på motsatt side av den synlige sprekken:

eifd80ukq2bv9nr6ikx2.jpg

Bit som har falt av under der den synlige sprekken er:

7rhbthbf7lzz5jug7djn.jpg

Så nå gleder eg meg bare til våren. Montere ny, strøken frontfanger OG nye sideskjørter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarte du det der?:P

Jo det skal eg si deg :) Kjøpte ny m-tech frontfanger, og i tilegg kjøpte eg en leppe som henger under fangeren (Haman-style leppe).

Bilen er senket 4.5cm framme, og med leppa i tilegg var det reine snøplogen :) Så dum som eg var, så tenkte eg at det skulle gå bra gjennom vinteren (det gikk heeelt fint om sommeren) - men en dag på hovudveien i 90km/t, sa det 'pang, kresj, dunk skraaap'. Leppa tok nedi en isklump, og så gikk det som det gikk :(

(leppa under fangeren var festa med 6 bolter... Ble revet rett av, og tok med seg deler av fangeren)

Så nå blir det INGEN ny haman-leppe under fangeren. Men ny frontfanger ligger og venter på å bli montert ..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarte du det der?:P

Jo det skal eg si deg :) Kjøpte ny m-tech frontfanger, og i tilegg kjøpte eg en leppe som henger under fangeren (Haman-style leppe).

Bilen er senket 4.5cm framme, og med leppa i tilegg var det reine snøplogen :) Så dum som eg var, så tenkte eg at det skulle gå bra gjennom vinteren (det gikk heeelt fint om sommeren) - men en dag på hovudveien i 90km/t, sa det 'pang, kresj, dunk skraaap'. Leppa tok nedi en isklump, og så gikk det som det gikk :(

(leppa under fangeren var festa med 6 bolter... Ble revet rett av, og tok med seg deler av fangeren)

Så nå blir det INGEN ny haman-leppe under fangeren. Men ny frontfanger ligger og venter på å bli montert ..!

Off, den er skikkelig kjip. leppa tar du jo på igjen til våren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarte du det der?:P

Jo det skal eg si deg :) Kjøpte ny m-tech frontfanger, og i tilegg kjøpte eg en leppe som henger under fangeren (Haman-style leppe).

Bilen er senket 4.5cm framme, og med leppa i tilegg var det reine snøplogen :) Så dum som eg var, så tenkte eg at det skulle gå bra gjennom vinteren (det gikk heeelt fint om sommeren) - men en dag på hovudveien i 90km/t, sa det 'pang, kresj, dunk skraaap'. Leppa tok nedi en isklump, og så gikk det som det gikk :(

(leppa under fangeren var festa med 6 bolter... Ble revet rett av, og tok med seg deler av fangeren)

Så nå blir det INGEN ny haman-leppe under fangeren. Men ny frontfanger ligger og venter på å bli montert ..!

Off, den er skikkelig kjip. leppa tar du jo på igjen til våren:)

Hvilken leppe? Den forsvant til skogs i tusen biter på hovudveien :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Holder på å bytte frontfangeren på min e60 2004 nå. Av med original fanger, og på med mtech fanger.

Var lett å få av original fangeren, og har fått montert alt over til mtech fangeren (pdc, og slikt).

Men ; som fleire sa tidligere her i denne tråden så må eg kappe for å få på fangeren (og det merka eg, fordi mtech fangeren gikk ikke rett innpå når eg prøvemonterte den ...)

Men eg skjønner fortsatt ikkje kor eg må kappe...?! Er det i bunnplata under bilen, den i plast? Eller i "skjermen" på siden som også er i plast ..

Hjelp [-o<

Skal sjølv prøve å montere m fangeren min i morgon, ser du har spurd om kor du skal kappe den osv. Min m fanger er jo original, må eg til med kapping også, isåfall har du gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må kappe - men det er ikkje store greiene som må av :) Kun gummi/plastikk og skumgummi/isopor som må kuttes litt i !

Du ser egentlig ka du må gjere etter at du har tatt av original fangeren din. Du må kutte av litt av skumgummien som sitter på stål-bjelka/fangeren (altså, på stål-bjelken, som skal ta imot for eventuelle frontkollisjoner, så henger det ei rems med skumgummi frampå den, det er denne du må kutte av litt på sidene..), for å få plass til mtech fangeren + at du må kutte av litt av plastikken ved hjulbuen, kutt i ein fin bue innover, nedover - fordi Mtech fangeren går mer innover på sidene / er smalere ved hjulbuen, enn den originale :)

...dårlig forklart, men det er ikkje lett å gi eksempler uten bilder .. :P

(og endå dårligere forklart, siden eg har litt øl innabords....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur eg skjønner, dette må eg få til trur eg :) hadde sikkert vert lurt av meg å gjort dette før eg fekk lakkert fangeren, men tenkte jo ikkje så langt selfølgelig.

Beklager mas i tråden din om den ellers flotte bilen din :D

Kos deg med pilsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...