Sokki88 Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Det har seg slik at det tidligere dekkhotellet som dama brukte har misshandlet felgene og latt de ble rust på de..Hu har alltid vasket de og gjort de grundige rene. Alufelger med stål/Chrom kant. Men nå har det kommet rustflekker. Sånne små korn men det er i så tette felt at jeg ikke vet hva jeg burde gjøre...Har prøvd felgrens osv,men noen som har noen gode ideer i hvordan å fikse det?? Er liksom den felgkanten og ikke selve felgen....Hater at det er sånn,folk som ikke klarer å gjøre en orntlig jobb...Dekkhotellet jeg bruker vasker og rengjør både ved av og påsetting de
Lars89 Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Hvordan har de misshandla de? Ved å ikke vaske de? Relativt vanlig at billige(?) felger ruster/korroderer etter noen år, spesielt på kanten.
BreitBau Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Hvis felgene ruster, må det nesten være brukt mye syre i vaskemiddelet.. Har du sjekke hva hun vasker felgene sine med? Kan også være dekkverkstedet som bruker helt feil såpe..
Sokki88 Posted April 18, 2010 Author Posted April 18, 2010 Ved og bare slenge dem rett ned i betongen med felgkanten først,og ikke baksiden av dekket ned Det gjør han med flere alu felger tilandre kunder...Ho har brukt Meguiars felgrens trur jeg når hu har vasket dem. Så da må det være dekkhotellet som har brukt et eller annet lugubert :S Men trur du autosol vil fungere? Evt hva burde jeg bruke? en børste eller klut til den? Det er en sessong gamle felger fra ATP..... så det synes jeg er merkelig..
wicky124 Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Vask felga, smør på med autosol...og begynn den møysommelige slipeprosessen.. Legg ut bilde av de skadde felgene så vi får se hvordan tilstanden er...
Marius2002 Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Er det ikke slik at man IKKE skal bruke autosol på felger da? Mente jeg har lest det på forumet her for noen år siden.
Eksos Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Autosol fungerer knall det dersom det er en polert kant det er snakk om ... Om kanten har klarlakk på seg er det vell gjerne noe annet..
Marius2002 Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Autosol fungerer knall det dersom det er en polert kant det er snakk om ... Om kanten har klarlakk på seg er det vell gjerne noe annet.. Ah, slik var det vel
Sokki88 Posted April 18, 2010 Author Posted April 18, 2010 Det er polert stålkant,så autosol burde fikse biffen.... Som det går utifra på bildene er det snakk om små rustflekker,men kan bli større vis ikke noe gjøres,så jeg må bare kjøpe autosol. Skrubb eller noe lignende også kansje? Her er iaffal bildene:
Marius2002 Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Autosol kan du bare påføre med papir eller en klut/tue. Er slipemiddel i selve autosolen. Skrubb er i utgangspunktet ikke nødvendig.
Sokki88 Posted April 18, 2010 Author Posted April 18, 2010 Da trenger jeg bare autosol produktet For kluter har jeg masser av Noe virketid for slike ting? hvor lang tid er anbefalt? Er ikke så kjent med virkningen til autosol.
Recommended Posts