KKise Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Ser de har både i stål og alu på koed, hva er best ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS77 Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 hvilke som er best er vel vanskelig å si, men de i alu er mye lettere iallefall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldez Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 De dyreste er nok best Link to comment Share on other sites More sharing options...
janerik171187 Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 stål tåler mest, men alu er lettere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 e39 har jo alu, så det er vel likegreit skal man tro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 det er egentlig like greit med alu selv om noen påpeker at det tåler mindre. dette fordi om du skulle være uheldig å være borti noe, er det bedre at det går en bærearm enn en travers.. også veier det jo mindre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKise Posted April 18, 2010 Author Share Posted April 18, 2010 Ja prisen er jo ca den samme så daså, så da går jeg vel for alu, slipper rust også Jeg har nemlig det problemet at når jeg svinger så knirker det noe ut av det grønne på venstre side forran, men ikke når bilen er jekka opp. Nye gassdempere og øvre bærearmer i høst, tårnlageret er bra, fjæra er hel, styrestaget kjennes bra ut, så en kompis foreslo mansjetten på nedre bærekula som har ryki og det har rusta i den. Hva tror folk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 defekt mansjett+rust er nok = defekt kule.. men burde ikke være veldig vanskelig å sjekke ordentlig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd-M Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Mener E34 fikk aluminiumsdeler rundt 90-91? Før den tid var det vel stål? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKise Posted April 18, 2010 Author Share Posted April 18, 2010 Og da knirker det noe ut av grønne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 kan gjøre det.. har opplevd det før.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKise Posted April 18, 2010 Author Share Posted April 18, 2010 Da prøver jeg nok på det, takk for svar ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Låner tråden litt Fikk du byttet bærearmene med positivt resultat? Har samme gnaginga ved sving i tillegg til ekstrem klunking ved små dumper... Har skiftet alt av stabstagsforinger uten hell. Andre må gjerne komme med innspill Link to comment Share on other sites More sharing options...
jsr-Racing Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 defekt tårnlager.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 defekt tårnlager.. Tårnlager er nettopp byttet (under 1 mnd) sammen med dempere, fjærer, gummi, skåler, skiver og muttere. Hadde litt gnaging før skiftet også og lageret æ skiftet ut var helt fint... Klunkingen har bare blitt værre Kan bærearmene lage slikt spetakkel om kuleforingen er defekt? Er værst på høyre side. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now