Gå til innhold

DRITTBIL!! Fortsatt problemer med Automatkassa


Vegarde39
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde prolemer med at Automatkassa påmin E 39 523 99.mod. gikk i "nødløsning" og kan bare kjøres i 4. giret.

Har nå skiftet filter og olje slik BMW anbefalte, men ikke en dritt forskjell. Hva er problemet? Har prøvd alt. Ledninger, sikringer, dårlig kontakt, relle osv. osv. Begynner å bli litt lei av denne skruinga og penger som renner ut på amatører som ikke finner ut hva som er feil på bilen.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde prolemer med at Automatkassa påmin E 39 523 99.mod. gikk i "nødløsning" og kan bare kjøres i 4. giret.

Har nå skiftet filter og olje slik BMW anbefalte, men ikke en dritt forskjell. Hva er problemet? Har prøvd alt. Ledninger, sikringer, dårlig kontakt, relle osv. osv. Begynner å bli litt lei av denne skruinga og penger som renner ut på amatører som ikke finner ut hva som er feil på bilen.

Takker for svar :)

Girte den opp til og med 4 giren? men ikke 5 giret.

Jeg hadde noenlunde samme problem da ABS sensoren på venstre side fremme tullet, da kom og ABS lyset på etter en stund.

Ellers så kan du 0 stille kassa med strøm av i minst 30 minutter viss du ikke har diagnose selv ( ivertfall 97mod 525tds

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatørene på mitt BMW verksted har gjort samme greie. Jeg hadde min bil inn og ut flere ganger etter flere diagnoser der de ikke fant noe, bytte deler for flere tusen og de fant enda ut noen ting! Men i ettertid har jeg kikket litt selv og klart og finne problemet. Automatkassen ble rett og slett for varm trur jeg i mitt tilfelle. Fant ut at det satt en kjølevifte forran radiatoren som er til AC'en og (oljekjølingen til girkassa???). Denne var deffekt. Etter dette så har bilen gått som en drøm og har aldri gått i "nød/servicemodus".

Min bil er en E36 318 1993 vell og merke. Jeg vet ikke om dette kan være tilfellet på din bil eller om du har en slik vifte i det hele tatt.

Prøver bare å komme med noen tips :-)

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en automat som hopper ut av 4. og 5.gir under belastning. Rister/slår når det skjer. Hopper ned fra 5. og opp fra fjerde. Går i nødmodus hvis dette skjer 2 ganger.

Kan dette ha noe med ABS å gjøre? Fikk opp hjulsensor-feil på diagnose en gang, men har aldri lyst noen lampe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, skal prøve å ta av batteriet i minst 30 min? Terje;) ABS lampa mi lyser også ( venstre side)

30 minutter ja som sagt ivertfall på min 97mod.

Og jeg hadde feil på venstre fremme, helt ok etter og ha byttet denne min nektet og gire høyere enn tredje.

Men kan være andre og muligens som lager samme problem, tinger er det att bilen måler fart på alle hjul og kan tolke feil fra sensorene som skrens eller spinning i begge tilfeller vil den redusere gasspådrag og giring.

Reparer ABS problemet først og se om ikke det ordner det andre også

Merkelig att BMW verkstedet ikke reagerte på dette?

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å utelukke feil med abs føler/abs mondul.

så kan du klipse av den store kontakten på abs mondulen som sitter på abssentralen høyre side motor rommet. Da skal kassa ikke kunne gå i nødmodus om det er noe med abs systemet.

Er den forsatt i nødmodus, så er det sansynlegvis noe med kassa. Jeg har prøvd dette sjøl, og kunne utelukke at kassa mi var gåen. det var styringa til abs`n som var feil på min

Og deet uten at jeg fikk feilkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...