Gå til innhold

Lasse´s BMW 528 E39 ///Mtech - SOLGT! :(


Anbefalte innlegg

  • Svar 938
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gøy vi ble ferdi så du har bilen til uka. Vi fikk problem med luftinga men etter ligg googling så fant vi ut av det.

Ellers så går bilen til lasse meget bra no. Kjørte litt i sta og han er så og si like rask som meg med min e36 328. :)

HAHAHA JOHER! bare å ta kontakt så bytter jeg vettu hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir formye stress siden den er bruksbil, så står dessverre over :)

Men bilen din ser skikkelig nais ut nå! Med riktig motor og :)

Kanskje ikke ekspert sladdis, men du får no tingene gjort (mot oss andre som bare snakker om det) godt jobbet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte ladespenning til 14.1 så skal ikke være dynamoen. merkelige greier syns jeg!

Ja syns det var rart. Visst det kun hadde vært batteriet, så kunne jeg tenkt at det bare trengte lades, men når cd-spilleren ikke funker heller, da er det noe som ikke er som det skal.

Kom meg foresten til byn og hjem igjen ;) Så satser på at kjølesystemet har fått luftet seg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt rått med motorbytte Lasse! Nydelig bil med rett motor no! ;)

Har _sinnsjukt_ lyst å gjera da samma med min 520. Er lei av akkurat litt for lite krefter! Synst du da var masse stress å bytta eller vil du anbefala da?

Edit: kor mykje er den b28 motoren kjørt? Skifter du kilometerstanden til nye motoren eller fortsetter du slik den var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord! :)

Det er så sykt verdt det! Jeg smilte fra jeg skrudde om tenningen til jeg lå meg i sengen i sted! haha.. Det går noe så inni det blå mye bedre enn slitemotoren som stod i før. Det beste er vel egentlig bunndraget - det savnet jeg på b20.

Nå var det vel egentlig Sladjan som byttet motor. Jeg stod bare i veien og fikk beskjed om å montere og demontere diverse stuff. Hehe.. Så stress var det vel egentlig ikke. Det som var noe drit var da vi skulle starte den og ikke fant ut hvorfor den gikk varm hele tiden, men google er en fin ting, så det løste seg :)

Det er virkelig å anbefale å bytte til noe større enn b20 :)!

B28´n har kjørt 182K, så det er jo ikke så alt for gale. Kilometerstanden fortsetter som den var ;-) Men det blir vel kanskje dokumentert i vognkort?

Skal vi bytte på din også da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,høres ut som Sladjan hadde ganske god kontroll :P

Eg hadde nok glist lika mykje så deg! :P Sitter å flirer så ser for meg sjøl med b28 motor montert å starte for første gong! :P

Har alltid lurt på det med km stand, men er nok som du seier at da blir skrevet inn i vognkort.

Har kjørt ein kompis sin b28 og bunndraget i den var magisk i forhold til b20'en. Var trist så sette seg i "familie" bilen min og sku liksom sjekke samme draget! Fysja fysj.. Depressivt..

Om me skal bytta i min og? JA TAKK! Stille du deg disponibel for motorbytte og hjelp? Pass på dine neste ord, for eg stiller opp når motor er funnen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,høres ut som Sladjan hadde ganske god kontroll :P

Eg hadde nok glist lika mykje så deg! :P Sitter å flirer så ser for meg sjøl med b28 motor montert å starte for første gong! :P

Har alltid lurt på det med km stand, men er nok som du seier at da blir skrevet inn i vognkort.

Har kjørt ein kompis sin b28 og bunndraget i den var magisk i forhold til b20'en. Var trist så sette seg i "familie" bilen min og sku liksom sjekke samme draget! Fysja fysj.. Depressivt..

Om me skal bytta i min og? JA TAKK! Stille du deg disponibel for motorbytte og hjelp? Pass på dine neste ord, for eg stiller opp når motor er funnen! :P

Sladjan og jeg kan nok gjøre det mot en liten slump penger ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, effektivt motorbytte! Driver med samme jobben selv, dog på en automatbil :)

Ang den batterilampa; sjekk sikringene bak hanskerommet.

Jeg skulle nullstille oljeservice på min egen bil og fikk koblet feil, da begynte batterilampen min å lyse. Skiftet 1 stk sikring i boksen bak hanskerommet (Husker selvfølgelig ikke hvilken) og vips var lyset borte.

Ang motorbytte har jeg noen små spørsmål!

- Brukte dere original b20 hjerne, dvs at dere bare koblet ut de store kontaktene som går inn ved torpedoveggen?

- Hvordan gjorde dere det med AC og servopumpe? Lot dere det stå igjen i bilen så dere slapp å lufte/fylle på væske/gass?

- Er det noen ''gjemte'' kontakter/slanger som er leie å komme til/se? Har koblet av det meste av jordledninger, kontakter og slanger føler jeg. Men det er jo alltids noe som blir hengende igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...