heatstroke Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Fikk en dyr lærepenge i dag, 7800 til statskassa da jeg ble målt til 114,5 km/t over 4km i en 80 sone. 0,5km/t fra å bli fotgjenger. moralen: fartsgrenser er _IKKE_ veiledende, følg dem bilen som tok meg, svart a4 avant s-line går som regel på e6 rundt omkring lillehammer, hamar.. i dag hadde den tatt en tur på rv25! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 så strenge de var da. ble stoppet i laser kontroll i 60 sone for litt over et år siden. hadde 120 ca. og jeg fikk bare en advarsel :S kjedelig med staten som skal ta pengene våre. og ikke gidde å bruke de på veier engang. når det er der vi betaler så mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusea Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 hvor på rv 25 ble du tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heatstroke Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 a kjett det, men men.. jeg er sjeleglad jeg har lappen enda han målte meg vel fra "ulvålia "camping"" til bergeberget syd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusea Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 åja, var kjett det da. rart denna audien er oppi der da? skulle spurt om dem hadde kjørt seg bort? bare for å være morsom ble sjøl stoppa i promille kontroll forrige natta. dem fulgte meg til rett utafor huset å satte på blålys å sirene, midt på boligfelt kl halv 4 om natta. ble litt forbanna, men alt gikk smertefritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heatstroke Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 tja, hadde vel lyst på en liten tur da synes han var hyggelig han fyren.. første han sa var "oppmerksomheten din redda lappen din" mitt speedo viste mellom 140 og 150 da jeg så noe lys i speilet som ikke hørte hjemme der, høgg i bremsene tvert og la meg i 80, fra det øyeblikk lurte jeg på formulering av "mamma, jeg har mista lappen, kan du hente meg?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 jeg ble ikke tatt på samme sted. jeg ble tatt mellom fradrikstad og sarpsborg på RV 109 er 4 felt der og jeg hadde en mercedes med 4 eksosrør som prøvde å kjøre fra meg. da var jeg rask med å bevise at bmw med 4 rør bak var bedre. og siden jeg ble stoppet og ikke merca, så beviste jeg det også. Politi: vet du hva fartsgrensa her er? meg: tsja. 60? Politi: ja. vet du hvor fort du kjørte? meg: nei. Politi: nei. hmmm. ikke vi heller. siden det snør nå så fikk vi mye forstyrrelser i lufta mellom laseren og bilen din. så vi klate ikke å måle den. men du hadde jævlig mye mer enn 60. meg: var vel ikke så mye over. politi: nei vi fikk som sakt ikke målt. så du er årets heldigste her nå. men vi har notert både bilen og deg her. så tar vi deg og bilen i lignende sak senere så vil dette bli tatt opp igjen. (han skrev ikke noe som helst. så det var sikkert for å skremme meg. de hadde jo ikke noe bevis og ta meg på her) meg: ok. politi: ja så du får kjøre pent vidre med en kraftig advarsel her. så håper jeg vi ikke ser deg kjøre slik igjen. meg: neida. hadebra. hadde veldig lyst til å si jeg fulgte fartsgrensa siden jeg hadde 120 og det sto et 60 skilt på hver side av veien. 60 + 60 er jo 120. men siden han bare ga meg advarsel så dret jeg i det og var bare snill uten å krangle har ikke kjørt så veldig rått etter det faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Minner littt om når jeg ble vinket inn i laserkontroll. Hadde 130km/t på speedo i 80-sone. Kjøpt ny bil for 1 uke siden og tenkte ar "faen, nå ryker lappen". Hugg i bremsene og vrengte inn på rasteplassen i 90km/t og forsvant noen gode meter forbi politidama før jeg fikk stoppet helt. (man vet stort sett at man sliter når man ser i speilet og ser snuten komme joggende bort til deg fordi bremselengden ble noe lang) Politi: Heisann. Førerkort, har du det? Meg: (noe skjelven) eh, ja. Foreløpig Politi: Takk. Og vognkort? Meg: Det er det dårig med. Politi: Men du skal jo alltid ha med vognkort. Meg: Vet det. Men det har jeg ikke Politi: (Tydligvis aspirant på opplæring. Begynte å bli litt stressa) Eeh, menneeh, du må jo alltid ha vognkortet ditt i bilen (begynte å kikke på de andre blåmennene som stod ved laseren) Meg: (Tenkte jeg ikke kunne dra den lengre) Hehe, jeg har nettopp kjøpt bilen, så har ikke fått det nye vognkortet enda. Vil du se det gamle? Politi: Eh, nei, det er ikke nødvendig. Bare få slengt vognkortet i bilen så fort du får det du. (Gav meg lappen tilbake og så litt streng ut) Du får kjøre forsiktig videre da Meg: det skal jeg vettu. Brøt ikke en fartsgrense på et par dager etter det kan man si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heatstroke Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 var utfor noe lignende en runde rett etter jeg fikk lappen, litt lang historie å skrive nå men kort fortalt var de aldri så nær meg at de fikk sett bilen godt nok, før de fant meg på en parkeringsplass hvor jeg hadde stått noen minutter. samtalen som begynte med "vet du hva fartsgrensen er her?" endte med "pass på hastigheten, god jul" setter en god støkk i deg, 0,5 fra å miste.. den toppa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Som nyinnflytta Lillehamring skal jeg se godt etter sorte A4 Avant S-line. Takker Er det den siste modellen eller den forrige de kjører? Fruen låg forresten 10 over og prata i telefon forrige uke på E6 her (skjønner ikke hvorfor for nå har jeg paret hennes telefon med bilen også, men har vel brukt så lang tid på det at hun har uvanen ) da en bil nådde henne igjen og la seg helt tett. De blinka med fullysene så hun la heldigvis på, men tenkte at det var nå rart for de kjørte med både tåkelys og nærlys (...) så hun trodde ikke det var politi. Da hun 2 min senere svingte av E6 så var det politi likevel gitt. Heldigvis er hun ganske på hugget når hun kjører bil, så hun hadde bestemt seg for å ta bilde av bilen med en gang de evt. stoppet henne og true med å anmelde de for ulovlig lysbruk Har i ettertid fått høre at politiet spekulerer i å kjøre med både tåkelys og nærlys for å "jage opp" biler når det er mørkt langs veiene for så å stoppe de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Til retting så er grensa i en 80 sone 116 km/t for å miste lappen. Ble tatt i 115 selv engang, og fikk same bot beløp som deg + 2 prikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Hoho, ser det er mange morsomme historier med purken her. Drive safe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Minner littt om når jeg ble vinket inn i laserkontroll. Hadde 130km/t på speedo i 80-sone. Kjøpt ny bil for 1 uke siden og tenkte ar "faen, nå ryker lappen". Hugg i bremsene og vrengte inn på rasteplassen i 90km/t og forsvant noen gode meter forbi politidama før jeg fikk stoppet helt. (man vet stort sett at man sliter når man ser i speilet og ser snuten komme joggende bort til deg fordi bremselengden ble noe lang) Politi: Heisann. Førerkort, har du det? Meg: (noe skjelven) eh, ja. Foreløpig Politi: Takk. Og vognkort? Meg: Det er det dårig med. Politi: Men du skal jo alltid ha med vognkort. Meg: Vet det. Men det har jeg ikke Politi: (Tydligvis aspirant på opplæring. Begynte å bli litt stressa) Eeh, menneeh, du må jo alltid ha vognkortet ditt i bilen (begynte å kikke på de andre blåmennene som stod ved laseren) Meg: (Tenkte jeg ikke kunne dra den lengre) Hehe, jeg har nettopp kjøpt bilen, så har ikke fått det nye vognkortet enda. Vil du se det gamle? Politi: Eh, nei, det er ikke nødvendig. Bare få slengt vognkortet i bilen så fort du får det du. (Gav meg lappen tilbake og så litt streng ut) Du får kjøre forsiktig videre da Meg: det skal jeg vettu. Brøt ikke en fartsgrense på et par dager etter det kan man si Hun sa ikke noe om at det gikk litt fort da Da du har da ikke kjørt for fort Ser alltid etter hva slags biler som ligger etter meg og vurderer om det muligens kan være sivil. Er vanskelig i dag de kjører så mye forskjellig. Men laseren langs veien er vell den "farligste".. SMS varslings tjenester: http://www.politiet.net/ http://smsradar.no/ http://www.politikontroll.org/ssg/index ... ex〈=no Noen som har noen fler å tilføre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Til retting så er grensa i en 80 sone 116 km/t for å miste lappen.Ble tatt i 115 selv engang, og fikk same bot beløp som deg + 2 prikker. 116 i 80 sona er vel dersom det er motorvei? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Man mister lappen ved 36 over hvis fartsgrensen er 70 eller mer og 26 over hvis fartsgrensen er 60 eller mindre. Maks hastighet i en 80-sone uten å miste lappen er derfor 115km/t. Er det motorvei klasse A mister man den ved 41km/t over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå