Mexos Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Til retting så er grensa i en 80 sone 116 km/t for å miste lappen.Ble tatt i 115 selv engang, og fikk same bot beløp som deg + 2 prikker. Jeg og. Følte meg relativt heldig i ettertid. Har blitt en roligere sjåfør etter det så forsåvidt hadde boten riktig effekt.
tonyku Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Vil bare fremheve at snutn bruker referansepunkter på veien når dem måler snittfart og ikke demmes egen fart. Ellers hadde dem jo målt sin egen fart å det blir jo helt feil siden dem som regel prøver å ta "deg" igjenn. Denne snittmålingen har som regel en feilmargin på 1.5-5 km/t avhengig om snuten er flink til å "treffe" på referansepunktene. Kan jo i samme farta fortelle min historie. Skulle fra Storfjord til Tromsø på kino å var litt seint ute side ei viss kjærring måtte sminke seg. Så da blei det litt tråkking på gasspedalen. Disse gutta som tok meg har hatt meg i "kikkerten" lenge siden jeg en gang faktisk kjørte som ett svin. Hjalp jo ikke no særlig at jeg hadde en gul bil ( Leon Cupra ). Ihvetfall. Fra Nordkjosbotn til Tromsø er det fine veier med stort sett 80 og 90 soner. Går fint å ha en snittfart på ca 140-150 på de 70 km denne strekka er på. Kommer sånn ca halvveis til Tromsø etter å ha kjørt forbi x antall biler og lastebiler så ser jeg noe xenon lignende lys i bakspeiliet som jeg ikke kan ha husket å sett på de bila jeg kjørte forbi. Enda vi glana nedover på den berømte parkeringsplassen der dem pleier å stå å myse etter fartsgale idioter som meg. Tenkte ikke noe mere over det å gassa på videre. Men bilen kom nærmere så fant ut at det var best å slakke ned til rundt 90. Joda, her kommer Audi A4 rett oppi rævva på meg ZH20442 sto det i fronten på den. Jeg sa til de folka som var med meg at dem måtte slutte å drikke fordi nå mister jeg ratt lappen Han ene hadde bare drikki en øll så det var greit for han. Blir blinka inn på en rasteplass, så trapper den ene snutn fram og ber meg om å ta med førerkort og vognkort. Jeg hadde ikke førerkortet da siden jeg hadde mistet det i fylla å måtte bare ta til takke med den midlertidlige kjøre tillatelsen som kun funker med legitimasjon å det hadde jeg jo heller ikke Men han ene UPn har jeg vært på ett par fester med så han konstanterte at det var meg. Så den vanlige praten om førerkort beslag osv. Forlangte å se både film og kalibreringspapirer og det fikk jeg jo. 2 målinger hadde dem tatt på meg. 161.9 og 116.3km/t. Begge i 80 sone. På ingen av filmene så man min bil så jeg nektet førerkortbeslag. Skimta baklysa "mine" i slutten av den ene videoen. Reagerte litt på filmen at dem faktisk var oppe i 231 km/t i en periode på 13 sekunder :S Gærne folk Dem mente den høyeste målingen var riktig og det var meg dem hadde målt siden dem kunne konstantere at det var ytterst skjeldent en gul bil kjørte her mellom 1830 og 1930 på en onsdagskvell. Hva er det for slags teori? :S Så saken min havna i tingretten etter ca 3 uker. Endte med 3 måneder og 10900 i bot. Dette for den 116.3 målingen. Jeg bare argumenterte med at: Målingen til UP kan ikke ha vært nøyaktig siden avstand under beregning av referansepunkter har vært for stor. Med andre ord dem har målt min bils fart på referanse punker som når jeg forsvan rundt en sving og en annen gang når jeg passerte en lyktestolpe. Filmen blei å vist i retten. Jeg blei ihvertfall fornøyd over at jeg mista bare i 3 måneder. Hadde blitt dyrt å kjøre opp til vogntog igjenn. Men jeg må si at etter dette har jeg blitt mye flinkere til å holde fartsgrenser Han ene UPn døde faktisk 4 uker etter rettsaken pga hjertefeil bare 38 år gammel. Rip.
Wacman Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Fikk en liten scare her for en liten tid siden. Kjørte en ganske frisk bil jeg hadde lånt på en 80km/t motorvei,da det sto gule skilt om først 70,så 50km/t men siden jeg var mer eller mindre alene på veien (05 om morgenen en tirsdag) Slakket jeg kun ned til marsjfart av c.a 130. da jeg blåste forbi en sivilbil som drev med en trafikkstopp av en annen bil. Så ut som politimannen fikk nakkesleng da jeg kjørte forbi. Jeg bremset pent ned og holdt c.a. fartsgrensa hele veien frem helt overbevist om at han kom til å komme etter meg. Heldigvis skjedde det ingenting og jeg ble minnet på at det lønner seg å ikke bli bråkjekk av at man er "alene" på veien.
eiriksmil Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Ser det er flere som har vært heldige her.. Hadde bakhjulsdrift (og hele 60hk!) i fjor, fikk ny clutch på bilen etter vintersesongen og da fikk det heller bli litt herjing utover sommeren. Ene gangen holdt det på å gå galt, slædda inn i en rundkjøring og mens jeg ligger der som en ekte dorifter ser jeg en politibil komme inn i rundkjøringa. Lurt Kjørte ned på Ring 3 og politibilen fulgte etter. Ble stoppa i en tunnel og fikk spørsmålet om hvor lenge jeg hadde hatt lappen og om jeg ville beholde den Var skjelven som bare pokker men fikk stotret fram at den jo var kjekk å ha.. Fikk beskjed om å slædde når purken ikke så det, og episoden endte med at vraket jeg kjørte måtte dyttes i gang på ring 3 av to politimenn som hadde stoppet meg for grisekjøring FLAKS! Flytta ned på Sørlandet og kjøpte en Merc W124 (feil merke, jeg vet). Denne var jo god å cruise i autobahnfart med... Lå på E18 inn mot Kristiansand i 130-140 som jeg pleide en kveld i vinter, kjørte inn i 80-sona ved dyreparken og fortsatte i samme fart.. Tenkte for meg selv da jeg kjørte forbi det andre 80-skiltet (rett etter dyreparken-lokket) at hvis det hadde stått purk oppe på lokket der nå og målt laser hadde jeg lett mista lappen.. Roa ned til like over 100, og takk Gud for det! To minutter etter da jeg kjørte av til Sørlandsparken kom blålysa på i grillen på bilen som hadde kommet bak meg!! Ja, da var det vel det som skjedde antok jeg.. Men nei, han kjører opp på siden av meg og tar ned vinduet. "Jeg har en veldig snill måling på deg" sa han og smilte lurt. Liten pause før jeg med skjelvende stemme fikk spurt hvor fort.. "103 i 80-sona" sa han. "Jeg tar'n" ropte jeg og gliste! Han måtte le, tror ikke han hadde møtt noen før som hadde tatt en bot så pent som det jeg gjorde der og da. FLAKS! Kom så mot slutten av vinteren med vinter-Corollaen min (nevnte bil med 60hk på bakhjula).. Hadde herja endel og fangeren min var ganske rusten - såpass rusten at skiltet datt lett av etter en prøvetur inn i en snøfånn.. La det i ruta og tenkte ikke noe mer over det. Ble stoppa i laser et par dager etter, hadde ikke kjørt for fort så jeg spurte hva det gjalt. "Du har ikke skilt", sa han. Joa svarte jeg, og dro skiltet fram fra frontruta Han opplyste meg om at det skulle være fastmontert i fronten. Jeg forklarte at det hadde knukket av, og han kommenterte at det så ut som om det hadde rusta av/bort Gikk rundt bilen med skilt og vognkort i hånda og bemerket at bilen så ut til å synge på siste verset. Jeg forklarte ham så at det var en korrekt observasjon La til at jeg var på vei til Biltema for å handle strips til å feste skiltet med, og at bilen skulle høgges innen enden av måneden. Han sto der og funderte litt før han sa at jeg fikk kjøre pent til Biltema FLAKS! Skulle inn til Kristiansand en gang da et felt over den brua inn på E18 i 70-sona der var stengt. La meg ut og gassa på forbi alt røklet som lå der, og det var vel hensikten med sperringen og - da jeg hadde lagt meg inn sto det nemlig ca 15-20 kvinner og menn i gule vester ved avkjørselen rett nedenfor, ved siden av et knippe politibiler og en stygg laser. NÅ røyk lappen, garantert..! Neida, var ingne flere politimenn (eller kvinner ) å se, men på veien tilbake fra byen en snau time etter var det kommet opp en uniformert Passat skjult bak skiltene om innsnevring. De hadde vel ikke blitt ferdige med riggingen da jeg passerte der som en rakett.. FLAKS! Det var vel det.. Men det er jaggu nok og på et år Kjører pent nå kan du si, tror min flaks er brukt opp og vel så det . Er verdt å huske på at innstillingen du har ovenfor politiet er viktig, er du høflig nok til å behandle politimannen (eller kvinnen, haha) med respekt, og intelligent nok til å gi figuren den autoritetsfølelsen den trenger (viktig!) er det større sjans for å slippe unna enn hvis du er frekk i kjeften eller gir politiet grunn til å vise hvem som er sjef. En annen ting som er verdt å tenke over er at selv om det er gøy å kjøre fort, er det ikke uten konsekvenser. En ting er å miste lappen, men vi er faktisk i en posisjon til å potensielt kunne ta livet av noen hvis det skulle skje noe! Sitter jo i mordvåpen på 4 hjul alle som en, og da er det viktig å begrense gassfoten til der det er tryggest! Forøvrig noe ironisk; vi bilinteresserte er nok blant dem som har lettest for å miste lappen - men vi er også lett dem som tar et lappbeslag tyngst.. Kjør pent, og skulle uhellet være ute, vær høflig og beklagende. Går ikke det heller, suges dem som suges må.. hehe
Erebus Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Den jævla A4 S-line 2.0 TFSI Avanten i svart tok lappen min før jul og... da var jeg litt forbi hamar mot stange. Selvfølgelig min skyld men dog, se etter den... Tror det er en 200 hester, med tiptronic ( jeg var i baksetet hehe..)
jonmurern Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 hmmm... betinget eller ubetinget.........alt for fort, fotgjenger jeg
Fredrik 90 Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Det er mange som har stygge tanker om den A4, tror nok politiet gjør lurt i å sette den i garasjen når den ikke er i bruk. Jeg har i grunnen vært borti Politi alt for mange ganger hva angår bil(Aldri ellers) Da jeg hadde Passaten og skulle kappkjørte med fattern i hans chippa E60 520d, vi la oss ut i venstre fila og han dro kickdown og jeg ga på etter! Passaten hang overaskende godt på, farta økte stadig og vi så 140, 150 og 160 før vi plutselig ser en uniformert Mondeo som lusker i 80km/t! Da var det bremsene som vi fikk testa for å si det sånn, mens modern kjefta på fattern og fruen på meg Så skulle jeg hente fruen etter en tur på byen, ser ho kommer gående lengre borte så jeg stopper ved ett stopp forbudt skilt i ca 15 sek! "majja " kommer selvsagt og stopper ved siden av! "Skal bare hente ho som kommer der" svarer jeg! Noe som vist nok provoserte de to uniformkledde nissene i MB Vitoen! Fram med vognkort og førerkort og jeg måtte innrømme ovenfor de at jeg var en torsk og en tulling som ikke så de skiltet for å slippe bot. Fruen ble irritert og ga han ene en lekse han seint vil glemme, og jeg holdt for munnen hennes og kjørt før vi begge blei taua inn Så var det da jeg hadde kjøpt nummer to bilen vår, Audi 100 og jeg hadde den en tur en kveld. En herja E34 kommer opp i ræva på meg, jeg tømmer kun andre giret ut av en rundkjøring og legger meg på fartsgrensen. Han drar forbi og bremser for å yppe til kamp, jeg lar meg provosere og på en slette pisker jeg opp 2,6 litern i Audien samtidig som bimmern gir det han har. Jeg trøkka meg opp i ræva pån og kjente jeg hadde mer å gi så jeg la meg ut og passerte ham med god margin, før jeg legger meg inn og bremser rolig ned fordi nå har jeg vist at Audien gikk best! Han raser forbi meg og etter bare en drøy kilometer rundt en sving er det masse refleksvester og blålys og en E34 som er blitt stoppa! HAHAHA! Som jeg koste meg da
Wacman Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 hmm.. blir stadig mer VAG-prat på deg fredrik - sikker på at du ikke skulle vært på wvacn forumet?
Jan Tore Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Heh, hadde nylig en episode selv. Var på vei til Bluesfestival, og hadde to kompiser med i mamma sin Golf 1,4. 325en var på lakkering da, og det var kanskje like godt Vi var ikke langt i fra en bensinstasjon vi skulle stoppe på, da en bil blinket som fy med lysene for å signalisere kontroll. Vi reduserte selvfølgelig farten til fartsgrensen, og kjørte inn på bensinstasjonen. Vi ble der en god halvtime for å spise, samt fylle opp bensin. Vel ute på veien igjen, la jeg meg godt opp mot 80km/t i 60 sonen, mens bilen som blinket var lagt i glemmeboka. Vi ble fort vinket inn, og fortalt at UP hadde målt oss over fartsgrensen. Jeg var rimelig klar over at jeg fikk beholde lappen, da jeg visste vi ikke hadde kjørt veldig fort. Jeg ble 4200 kroner fattigere, og to prikker rikere den kvelden. Vi ble forresten målt i 77km/t i 60 sonen. Jeg godtok forøvrig boten på stedet, da det er lite vits i å argumentere i en laserkontroll. Jeg leser forsåvidt stadig om forenklede forelegg og beslaglagte førerkort her i distriktet (Haugaland og omegn), så pass på. UP virker å være glad i å bruke de nye laserene sine..
Fredrik 90 Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 hmm.. blir stadig mer VAG-prat på deg fredrik - sikker på at du ikke skulle vært på wvacn forumet? Hehe! Jeg er like glad i Audi som i BMW men trives best her på Bimmers. Og når man plutselig har to Audier i garasjen og ikke en av hver som før da blir man litt "preget", men BMW blir det nok igjen Men en små slapp og sur 520 er jo ikke så store utfordringa for en frisk og vedlikeholdt Audi V6er Nå har begge 150 gamper men 520en stiller svakt med sine 1500 kilo og 190 nm mot Audiens 235 nm og 1400 kilo, så de er jo noen gamle konkurrenter fra det glade tidlige 90 tall da!
jonmurern Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 hei..... hva med meg da!!! mistet lappen!!!!!! 146......i ......90........ og......jeg mistet den 6mnd i fjor...... denne kommer til og smelle!!!!!
jonmurern Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Skjedd nå nylig? Jonmurern jepp...... .........den 13......... venter fortsatt på noen form for avhør eller at jeg får forklare meg....... mistet jo lappen 6mnd i fjor også .....dette ser ikke lyst ut!!!! siden det er gjentagelse så har de lov til og plusse på dommen med 50% noen andre som har opplevd lignende??? eller kansje noen kjenner til dommer på ringeriket??? send pm
noekult Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Mister man billappen når man mister MC-lappen og motsatt? Ganske sikker på at svaret er JA, men bare sjekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå