Rabies Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Minner littt om når jeg ble vinket inn i laserkontroll. Hadde 130km/t på speedo i 80-sone. Kjøpt ny bil for 1 uke siden og tenkte ar "faen, nå ryker lappen". Hugg i bremsene og vrengte inn på rasteplassen i 90km/t og forsvant noen gode meter forbi politidama før jeg fikk stoppet helt. (man vet stort sett at man sliter når man ser i speilet og ser snuten komme joggende bort til deg fordi bremselengden ble noe lang) Politi: Heisann. Førerkort, har du det? Meg: (noe skjelven) eh, ja. Foreløpig Politi: Takk. Og vognkort? Meg: Det er det dårig med. Politi: Men du skal jo alltid ha med vognkort. Meg: Vet det. Men det har jeg ikke Politi: (Tydligvis aspirant på opplæring. Begynte å bli litt stressa) Eeh, menneeh, du må jo alltid ha vognkortet ditt i bilen (begynte å kikke på de andre blåmennene som stod ved laseren) Meg: (Tenkte jeg ikke kunne dra den lengre) Hehe, jeg har nettopp kjøpt bilen, så har ikke fått det nye vognkortet enda. Vil du se det gamle? Politi: Eh, nei, det er ikke nødvendig. Bare få slengt vognkortet i bilen så fort du får det du. (Gav meg lappen tilbake og så litt streng ut) Du får kjøre forsiktig videre da Meg: det skal jeg vettu. Brøt ikke en fartsgrense på et par dager etter det kan man si Hun sa ikke noe om at det gikk litt fort da Da du har da ikke kjørt for fort Ser alltid etter hva slags biler som ligger etter meg og vurderer om det muligens kan være sivil. Er vanskelig i dag de kjører så mye forskjellig. Men laseren langs veien er vell den "farligste".. SMS varslings tjenester: http://www.politiet.net/ http://smsradar.no/ http://www.politikontroll.org/ssg/index ... ex〈=no Noen som har noen fler å tilføre? Hehe, jeg vet ikke jeg. Hadde i hvertfall 130 på speedo og så at de stod ved laseren i grøfta. Mulig de akkurat hadde rigget seg til. Enten det eller så var det opplæring og ikke gyldig måling. Og ho virka litt forvirra mht hva ho skulle gjøre med vognkort mangelen
hylle Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Glemmer aldri den gangen jeg var på vei til byens utesteder sammen med 5 kompiser., kasta en ølboks mot en søppeldunk og bomma såvidt., Politibil som kjører opp på fortauet og blokkerer foran meg og spør om det var så jævlig lurt å bomme på den søppeldunken, "nei, det var vel ikke det" sier jeg,.. Å så fikk jeg påsatt håndjern, bedt om å gå å sette meg i bilen.. Å så når de da etterhvert hadde plukket med seg bevismaterialet (den tomme ølboksen i en pose), var vi på vei til politistasjonen for å skrive ut bot.., Underveis spurte jeg om det "var så jævla lurt å ikke ta på meg setebeltet" mens jeg sitter der med hendene i jern bak ryggen.. Fikk ikke noe svar av han karen som kjørte bilen, men politiaspiranten mente de burde sette beltet på meg, for søppelsvin som meg det var så bra for samfunnet".. Å så etterhvert kom jeg inn på glattcelle hvor jeg måtte vente på at disse folka skulle skrive ut boten. 1 og en halv time brukte de på dette... SÅ endelig fikk jeg boten på 2500,- Denne fikk jeg valget om å vedta eller ikke vedta, Ser for meg hvor dumt det kunne sett ut å sitte i retten for å ha bommet på en søppeldunk, så jeg godtok boten., Å spurte om de ikke kunne være vennlig å kjøre meg tilbake til sentrum. Heldigvis var de i hyggeligere humør og slapp meg av like ved døra på utestedet jeg skulle.. SÅ gutter, hvis dere har planer om å bruke alkoholrus til noe fornuftig, Ikke bom på søppeldunken! Mandagen etterpå stod det forresten over forsiden av den lokale avisen : " For lite politi i sentrum lørdagskveldene".
Hawkon88 Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Grensen for å beholde lappen er vel 115,99. Selv var jeg også heldig for en tid tilbake og "mistenker" politiet for å bevisst kjøre såpass tregt at gjennomsnittsmålingen deres ikke skulle bli høyere enn mistelappen grensen. Jeg hadde ca 140+ forbi akslerasjonsfeltet de kom innpå, men slapp gassen noe pga noen svinger og biler. Dette var tofeltsvei så jeg kjørte til og med sikksakk mellom 2-3 biler i høyre og venstre felt i ca 120 på speedo. Dog med blinklys som jeg alltid gjør med feltbytte. Dette skjedde 00.30 i en ukedag med tørr og god asvalt.. Skal vel si meg heldig ettersom jeg hadde kappet med en cayenne turbo for 1-2km siden, og farten derfor var ca 160-170 på speedo. Jaja- moral og moral osv kommer sikkert noen med, men så lenge det kun er meg i bilen og jeg føler meg trygg på situasjonen og det ikke er spesiell risiko (biler, dårlig dekke, sikt osv) ser jeg ikke problemet med å ha slike utsping i blant. Kun 2uker før kjørte jeg til Askim og ble målt rett etter Krøderen i 105kmt, jeg såg sivilbilen låg bak meg og kjørte forbi på samme strekke som meg. Grunnen til at jeg ikke tenkte "sivil" var fordi forbikjøringen deres var så svimlende uforsvarlig. Dette var da en Viking redningsbil som man har svært dårlig sikt forbi da strekket gikk inn i en høyre sving, og de var ikke over i rett felt før svingen var begynt. Dette med all påsketrafikken fra Oslo imot.. Jeg hørte også en historie hvor politiet fulgte etter en "aktiv" sjåfør. Sjåføren var aldri over lappen grensen og hadde ganske pene forbikjøringer og ca 300hk som gjør forbikjøringsmulighetene mye lettere. Politiet på sin side måtte opp i 140-150 til tider for å holde følge og hadde langt værre forbikjøringer. Videoen ble vist i retten, og politiet fikk ikke noe tilsnakk.. Kun "godt politiarbeid siden du tør å ta slik risiko for ditt eget liv for å ta slike råkjørere"..
heatstroke Skrevet April 26, 2010 Forfatter Skrevet April 26, 2010 takk for info ang. grensa på å faktisk miste, han som stoppa meg klarte å si jeg var 0,5 unna! merkelig nok har jeg kjørt veldig pent i dag
Arotished Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 I Polen får man en advarsel om man ligger 100% over fartsgrensen
Fredrik 90 Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Det er så fort gjort å sitte i saksa så det gjelder å kjøre forsiktig. Jeg dundra forbi en sivil Audi A4 Avant i godt over 130km/t i 100 sona i vestfold! Så bare at den blinket ut etter meg og da var det på bremsen og inn mellom to trailere med cruisercontrollen nøyaktig på 100! De lå bak noen kilometer før de mistet innteressen og la seg etter en polsk Caravelle Værre var det da jeg satt på i en Golf som dundret nedover E18 nord for Arendal i 170 km/t i 80 sona! Plutselig så står det en reflekskledd en å vifter med en sånn lysende "dildo" i hånda! Vi hadde så god fart at vi nesten ikke greide å stoppe og politimannen måtte gå til siden for ikke på bli kjørt borti. Føreren ruller ned ruta og følgende dialog utspiller seg: Politi: Ja det er fra UP! Hvor lenge har du lyst til å beholde lappen? Ett eller to minutter til? Føreren: Jeg hadde jo håpet på litt lengre da Politi: Du vet vel at det er 80 her? Føreren: Ja det gjør jeg Politi:Og du kjørte i...? Føreren: Det vet jeg ikke, så ikke på speedometeret! Jeg lå kanskje litt over? Politi: Du lå veldig mye over, jeg må få se på førerkorter ditt! Politimannen går bort til Patruljebilen og kommer tilbake etter ett minutt Politi: Ja der var du griseheldig for jeg har ingen måling på deg med både du og jeg vet at du kjørte MYE fortere en 80 her, men jeg ser at det kun er en som sitter med sele her(meg hehe!) mens dere tre andre ikke har! Jeg skal være grei mot deg der også og gi deg en selebot! De andre får på selen i lysetshastighet mens politimannen skriver ut bota Politi: Værsågod!(gir bota) Så vil jeg ikke se sånn kjøring igjen, det er ikke Autobahn detta! Kjør forsiktig videre! Føreren: Takk det skal jeg! Man kan være griseheldig sånn som her, men som sagt når man minst venter det så står de der og vinker deg inn og det er ingen kul følelse når man vet at man har kjørt for fort
opeth84 Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Glemmer aldri den gangen jeg var på vei til byens utesteder sammen med 5 kompiser., kasta en ølboks mot en søppeldunk og bomma såvidt., Politibil som kjører opp på fortauet og blokkerer foran meg og spør om det var så jævlig lurt å bomme på den søppeldunken, "nei, det var vel ikke det" sier jeg,.. Å så fikk jeg påsatt håndjern, bedt om å gå å sette meg i bilen.. Å så når de da etterhvert hadde plukket med seg bevismaterialet (den tomme ølboksen i en pose), var vi på vei til politistasjonen for å skrive ut bot.., Underveis spurte jeg om det "var så jævla lurt å ikke ta på meg setebeltet" mens jeg sitter der med hendene i jern bak ryggen.. Fikk ikke noe svar av han karen som kjørte bilen, men politiaspiranten mente de burde sette beltet på meg, for søppelsvin som meg det var så bra for samfunnet".. Å så etterhvert kom jeg inn på glattcelle hvor jeg måtte vente på at disse folka skulle skrive ut boten. 1 og en halv time brukte de på dette... SÅ endelig fikk jeg boten på 2500,- Denne fikk jeg valget om å vedta eller ikke vedta, Ser for meg hvor dumt det kunne sett ut å sitte i retten for å ha bommet på en søppeldunk, så jeg godtok boten., Å spurte om de ikke kunne være vennlig å kjøre meg tilbake til sentrum. Heldigvis var de i hyggeligere humør og slapp meg av like ved døra på utestedet jeg skulle.. SÅ gutter, hvis dere har planer om å bruke alkoholrus til noe fornuftig, Ikke bom på søppeldunken! Mandagen etterpå stod det forresten over forsiden av den lokale avisen : " For lite politi i sentrum lørdagskveldene". Dagens beste. Noen politifolk fortjener ikke å bære uniformen. Glattcelle og 2500,- i bot for DET DER?! De kunne bedt deg om å plukke opp ølboksen. Eventuelt : plukk opp, eller få bot, for eks.
opeth84 Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Mye ville historier her med urimelig høye fartsmålinger. Håper dere viser respekt ved ferdsel på veiene. Skal så lite til før det går menneskeliv i slik høy fart. Samme dagen jeg hadde vært i begravelse til sjåføren som omkom i Eiksund-tunellen (gammel barndomskamerat), så lå det en Bmw klistret bak min BMW. Bremset for å få den lengre unna, men den satt på full fjernlys og blinka mye med de. Kommer til en lang strekning, jeg blinker bilen forbi. Bilen forsvinner i en voldsom fart. Iallefall 140+ Sykt at folk ikke kan lære selv etter tragiske hendelser. :/
jonmurern Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 hehe gode historier her, min var ikke så morsom......skulle bare ut en liten tur og gassa jo på litt....mye...mellom vik og solighøgda , etterhvert så lajeg meg i høyrefila bak 4 andre biler og tengte ikke no mer over det.....der var det blålys ja......tengte at da ble det en lapp eller to i bot da for jeg kjørte jo ikke fort, så sier pinken: ser du har kjøpt ny bil!!! den får du ikke bruk for no mer i sommer.....faan....lå jo bak 4 andre men han hadde målt meg i snitt på 123,5 i 80..... 12 000 og 6mnd uten lapp gitt fikk se rumpa på bauern på video og........heller ikke så poppis og spørre om lasern var kalibrert riktig... det var laaaaaange mnd med frua bak rattet (håpløst)
Hawkon88 Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Du har uansett krav på å få se kalibreringspapirene. Dette har jeg fått se begge gangene jeg har blitt tatt i gjennomsnitt. Men nå viser de meg egentlig bare et skjema hvor de har signert på en kontrollmåling, er det noe mer kontret enn dette jeg skal spørre om som de ikke har vist meg til nå? Mente jeg leste i gp4027 at selve bilen skal kalibreres på nytt hvert år eller 30 000km?
RoaldJ Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Hadde en opplevelse for ca ett år siden. Jeg skulle kjøre en kompis hjem etter han hadde vert på besøk en kveld. Klokka var vell ca 12 på "natta". Det var litt tåke og "rått" i været og vått på veien, så bilen gikk litt bedre med den kalde lufta enn den pleide. (325 E30). På vei hjem kjørte jeg forbi avkjørselen til byggefeltet mitt og tenkte at jeg måtte ha meg en liten ekstra tur Jeg snudde på en shell-stasjon og på vei ut på hovedveien så jeg noen biler på toppen av bakken som kom mot meg, ca 4-500 meter borte. Jeg sladda ut på veien, kontra på 2`re og 3`dje gir opp til ca 100 og tømte 3. og nesten 4. giret, slapp gassen og rant videre. Vet ikke hvor mye jeg hadde. men mer enn 60 som var fartsgrensa her Jeg kommer til bunnen av en oppoverbakke og på toppen av bakken ser jeg blålys i speilet. "FAEEEEN!!!, der røyk lappen!" sa jeg til meg selv. Når jeg var på toppen, og politibilen på bunn av bakken så forsvant den i noen sekunder, og jeg HUGGET i bremsen alt jeg klarte ned til ca 50-60 kmt... Da kommer jo seff politibilen i hundre-og-bjarne over bakketoppen bak meg og holder på å kjøre meg i ræva Politibilen blinker med fjernlysa, og jeg stopper på første buss-stopp. Ut kommer to illsinte politidamer og ropte i kor: "Vi måtte ha 170 for å ta deg igjen! Jeg: "Klart dere måtte minst ha det, dere var jo langt oppe i bakken da jeg svingte ut på veien" "Jeg syns så tydlig at di vinglet fælt også, har du drukket?" sa den ene dama Jeg: "Nei, men jeg har litt dårlige bakdekk, så jeg spant litt da jeg skulle ut på veien" Den andre dama går bak, bøyer seg ned og lyser og sier "nei, det ser bra ut her".. heldigvis ser hun ikke kordene på innsida "Hvorfor er du ute å kjører på denne tida av døgnet?" (standars spørsmål) Jeg: "Jeg har kjørt hjem en kompis, så skulle jeg fylle bensin. men så var det stengt så jeg ble litt irretert" Mens jeg står å forklarer til dem så kommer "majja" med 2 mannlige politi. Og da tengte jeg at nå er det gjort.Nå forklarer sikkert damene hva som har hendt, og de tar lappen fra meg. Men de bare forklarer dem at alt "er under kontroll" Men "majja" blir stående til the bitter end. Videre så forklarer de at de ikke fikk startet en gjennomsnittsmåling, fordi jeg kom litt overaskende på dem Nå når det står 2 politibiler med full blålys midt på natta, så kommer seffølgelig ALLE rånerene forbi.. De må jo ha lurt fælt på hva jeg hadde gjort sikkert, siden det står 2 politibiler der med diskolysene på Det endet opp med advarsel og streng beskjed om å kjøre hjem Og nettopp det gjore jeg
Hawkon88 Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Fin historie Roald, men virker litt som om politiet i mange sammenhenger ikke har risikoforståelse for egen atferd. Den 60sona med shellstasjonen der hadde ikke turt å kjøre i 170 på.. Dessuten må de ha større avstand fra deg når de avslutter målingen enn når de starter. Hvis ikke vil snittet ditt bli trukket kraftig opp som følge av at de må kjøre fortere enn deg for å ta deg igjen.
noekult Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Hadde en jævlig morsom opplevelse rundt dette nå i vinter. Ligger 80 km/t i 60-sona på Ring 3 i Oslo, i en tunnel rett ved Storo. Veien er to-felts. Så, det begynner å dugge i bilen. Jeg drar ned gensern på venstre arm og begynner å pusse vekk duggen, og til min store skrekk kjører det altså en vanlig politibil RETT ved siden av i SAMME fart samtidig som at begge politifolka i den bilen stirrer på meg... Mellom meg og dem var det altså et par meter bare... "Fuck" tenkte jeg. "Nå blir det blålys og saftig bot som jeg ikke har spenn til". Joda, blålysa går på og jeg må kjøre inn på veiskuldern. Heldigvis spurte en av dem meg om vognkort og førerkort, og sjekka kjapt i bagasjen min med lommelykta si... Puh. Eller så har jeg nesten fått bot altfor mange ganger, nytter å være veldig hyggelig og samarbeidende etter min erfaring Men jeg har total noia for sølvgrå Toyota Avensiser da :S
m-tech 320i Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Off å heldige de fleste av dere har vært. Torsdag kveld var jeg stressa og uheldig, og ble skutt bakfra av en gjemt politimann med laser som det var umulig å se. Kommer 4-500 m fram og blir veiva inn av en eldre kar med den røde dildoen, blir fortalt at jeg ble målt til 93 i 60 sona.. Flott, så der røyk motorsykkel lappen.. Så nå blir det ei kraftig bot i posten og noen mnd uten lappen.. Får ta det som ei kjip lærepenge"/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå