316 Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Mister i hvertfall MC-lappen hvis du mister billappen.
Fredrik 90 Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Hahaha, Fredrik! Elsker slike historier... Hehe! Det er fler der de kommer i fra! Jeg har aldri hatt sånn særlig mye med politi å gjøre, bortsett fra da jeg var 8 år og jeg blei for frista av et Auto Motor und Sport blad i hylla på Narvesen, etter å ha blitt ferska av muttern så taua ho meg bort til Politistasjoen for å gi meg en lærepenge Bortsett i fra det så har jeg av en eller annen grunn vært mye borti UP, sikkert bare en kombinasjon av tilfeldigheter og at Arendals politiet kjeder seg noe voldsomt til tider Som da jeg en kveld for noen år siden med ny innkjøpt BMW kjørte rundt og venta på å hente madammen på jobb! Jeg kjørte rundt i et område med mye bilbutikker å kikka inn i vinduene, jeg møtte en uniformert V70 flere ganger før jeg bestemte meg for å stoppe å bla litt i ett nummer av Fahrfreude som lå i baksetet. V70en kom plutselig opp bak meg og ut kom men bøs aspirant som bryskt banker på ruta. Førerkortet fikk han se men hadde kun vognkortet fra gamleeiern da Bavaria selgern hadde glemt å legge i midlertidige vognkortet i bilen. DET var vist vanskelig, han andre kom ut og det blei oppringing av gamleiern som var på "firmatur" i Brasil og masse styr! Det endte med at jeg fikk kjøre men at jeg viste "j..... mistenksom attferd". Enden på visa var at de fulgte etter meg hele veien hjem, innom jobben til fruen så innom Rema 1000 hvor de venta til vi kom ut og helt hjem inn i byggefeltet og opp i gården hos meg Jeg lurte på om jeg skulle spørre på fleip om de ville være med inn på en kopp kaffe men jeg torte ikke På veien ned bakken fra huset mitt stoppa de ved postkasse stativet for å sjekke navna som sto der Dette hadde ikke så mye med grisekjøring å gjøre med er såpass spesiellt at jeg tenkte jeg kunne ta det med i tråden. Eller den gangen fra tiden jeg jobba på BMW og måtte ett lite "oppdrag" utenom Hovefestivalen, rappa tak i et par prøveskilter(Med sjefens velsignelse selvsagt) og durte avgårde i en ny X3 demobil! Blei SELVSAGT stoppet i en kontroll, lysa sto på AUTO så det var kun Angles eyes som var på! Dette blei det selvsagt bråk og spetakkel av og bedre blei det ikke av at kjøreseddelen ikke var stemplet så jeg hadde vist mest sansynlig stjåle bilen siden jeg heller ikke viste hvordan jeg skulle stille inn lysa på vogna. Sjefen var i møte og tok ikke telefonen så det blei mye "armer og bein" før jeg fikk prøveskilter og bil tilbake og kunne kjøre videre. Eller da jeg lånte en nyere Volvo V70 jeg sikkla på i noen dager, Volvo selgern hadde lagt prøveskiltet i frontruten og festa det andre bak. Avgårde kjørte jeg men dette skiltet inni bilen hadde en tendens til å skli fram og tilbake foran trynet mitt og ramla til stadighet ned, etterhvert så lot jeg det bare ligge på gulvet! Jeg dro på litt ut av en utkjørsel og tømte ett par gir for å kjenne Turbodraget i svensken, før jeg bremser opp og svinger inn en annen vei. Så i speilet kommer en annen svenske med dekor på sidene og blinkende lys på taket i en ulende grisefart, jeg trodde først den skulle forbi så jeg bare blinka inn men holdt farta. Men den la seg opp i ræva på meg den og blinka med fjernlysa så jeg stoppa. "Faen!! nå har jeg rast gjennom en laser eller noe" tenkte jeg mens jeg raskt fikk opp skiltet i ruta. Heldigvis så hadde de kun sett meg uten synlig skilt så politibetjenten var hyggelig og anbefalte meg V70en på det varmeste da han hadde en slik selv både i tjeneste og privat Så kontakt med Politi kan jo være av det hyggelige slaget også
BreitBau Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Ble tatt igjen av sivilen ved Vikersund for ett par år siden.. Hendelsesforløp omtrent slik: Cruiser på vei til byen, rimelig grei fart.. Tar igjen en lyseblå V70 med antenne på taket.. Diskuterer høylytt med megselv (alene i bilen) om V70 skal ha antenne på taket eller ikke.. Konkluderer med at lang antenne på taket sikkert er helt vanlig og peiser forbi. Ser i bilen at det er en yngre kar som kjører på en eldre kar, og at bilen har sota ruter.. Det var da merkelig? jaja.. Samma.. Kjører forbi en hel haug med biler, en etter en også merker jeg plutselig at V70en er oppi rævva mi.. Konkluderer med at det var helvettes rart, og at det sikkert er sivil.. Så skjer noe rart noe.. Det er ikke kontakt mellom hjernen og foten, så jeg vrenger ut å kjører forbi ett par biler til før jeg virkelig får bekreftet at det VAR sivil... 6500 i bot, de hadde stoppa målingen da de tok meg igjen, men ble totalt overrasket over enda en forbikjøring!
bcRichard Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Bumper denne for å høre om noen har flere historier? Elsker slike historier, forstå meg rett.
winchester Skrevet Juli 24, 2010 Skrevet Juli 24, 2010 Ble tatt igjen av sivilen ved Vikersund for ett par år siden.. Hendelsesforløp omtrent slik:Cruiser på vei til byen, rimelig grei fart.. Tar igjen en lyseblå V70 med antenne på taket.. Diskuterer høylytt med megselv (alene i bilen) om V70 skal ha antenne på taket eller ikke.. Konkluderer med at lang antenne på taket sikkert er helt vanlig og peiser forbi. Ser i bilen at det er en yngre kar som kjører på en eldre kar, og at bilen har sota ruter.. Det var da merkelig? jaja.. Samma.. Kjører forbi en hel haug med biler, en etter en også merker jeg plutselig at V70en er oppi rævva mi.. Konkluderer med at det var helvettes rart, og at det sikkert er sivil.. Så skjer noe rart noe.. Det er ikke kontakt mellom hjernen og foten, så jeg vrenger ut å kjører forbi ett par biler til før jeg virkelig får bekreftet at det VAR sivil... 6500 i bot, de hadde stoppa målingen da de tok meg igjen, men ble totalt overrasket over enda en forbikjøring! Hvilken fart hadde du? Ingen prikker på førerkortet/ingen annen straff?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå