Gå til innhold

Min 330i. solgt!

Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med kjempeflott bil med skikkelig motor og mye gromt utstyr! :D

Kan ikke være mange 330it i norge?

Kjempelurt å importere. Tyskerne er gjerne mye flinkere til å passe på bilene sine enn nordmenn. Helt "strøkne" selv etter flere år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette er en dobbel Vanos motor, ville funnet ut om evt. denne vanosversjonen har den feilen som mange har, 2 o-ringer som blir sprøe, da fungerer ikke systemet optimalt.

Regner med at BMW bytter hele vanosen med samme o-ringer som de originale som har denne svakheten.

Er en tråd om dette på forumet.

Hehe ja du må nok tilbake til E36 for å finne singelvanos :wink:

Alle M52TU og M54 har denne svakheten men da hører man tydelig rakkling fra motoren, men er nok ikke så utbredt som man skulle tro, også er jo denne bilen knapt innkjørt :lol:

Ikke noe problem å fikse heller bare å bestille sett fra Beisans systems med forbedrede ringer, tar litt tid men ganske rett frem jobb for de som skrur litt til vanlig :wink:

Må bare si det igjen knallfin bil, blir bare mer og mer gira på å handle E46 igjen nå kjenner jeg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette er en dobbel Vanos motor, ville funnet ut om evt. denne vanosversjonen har den feilen som mange har, 2 o-ringer som blir sprøe, da fungerer ikke systemet optimalt.

Regner med at BMW bytter hele vanosen med samme o-ringer som de originale som har denne svakheten.

Er en tråd om dette på forumet.

Alle M52TU og M54 har denne svakheten men da hører man tydelig rakkling fra motoren, men er nok ikke så utbredt som man skulle tro)

Trenger ikke være rakkling fra motoren selvom o-ringene i vanosen har blitt sprø.. Forrige bilen min hadde problemer med dette og nå skal jeg ta en runde på 330n også..

Spruddel sin bil har nok ikke dette problemet enda skulle man tro!

Gratulerer med nydelig bil og motor med riktig girkombo ;) Alltid deilig å gire selv med skikkelig motor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger folkens :)

Lars, sant som du sier. Dette har jo vært en "garasjebil", så det er faktisk ingen steinsprut som har laget "hull" i lakken. Er vel et par små merker, men ikke så det er gjennom lakken engang. Tror ikke denne bilen har blitt herja værst med i Tyskland akkurat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene føles litt mørke iogmed at de er svarte på siden av eikene, og det gjør at jeg selv føler de matcher litt til fargen på bilen som er ganske mørk den og. I tillegg ligger den mye penere enn den gamle p.g.a. m-understellet. Burde vel kanskje vært senket 35/15 til, men det skjer ikke med det første akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...