Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde dette i fjor sommer. Gjorde det samme iår, da hadde det ikke begynt på nytt, men da slipper jeg hvertfall att det begynner:)

Jeg var på BMW og klaget når de begynte første gang, de tok da og renset eller smørte pakningene ellernoe, men da tok det kun 2 uker føre det begynte igjen. Så da kjøpte jeg sitrus rens på mekk:)

Bare sprayet på og tørket av med mikrofiber.

 

Funka gull det. Smørte opp pakninger på dørene, samt rundt vinduene og pakningene på karosseriet. Ikke en eneste lyd. Må gjøre det samme på bakluka hører jeg. Får se hvor lenge det varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at BMW er kjent for å være ganske tunge på rattet, men min er veldig tung.. Er en 2006 mod 320d e91. Sjekka servoolje, og den var grei. Lurer egentlig på om BMW er så mye tyngre enn f.eks. VAG, eller om det er noe feil med servoen. Den typiske sjekken av servo (vri på rattet før og etter start av motor) har jeg gjort, og den blir lettere når jeg starter, men er fortsatt ganske tung.  Takk for svar :)

 

Edit: Lager også en lyd ved fullt rattutslag. (høres ut som luft som blir sluppet ut) 

Endret av Larsa97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at BMW er kjent for å være ganske tunge på rattet, men min er veldig tung.. Er en 2006 mod 320d e91. Sjekka servoolje, og den var grei. Lurer egentlig på om BMW er så mye tyngre enn f.eks. VAG, eller om det er noe feil med servoen. Den typiske sjekken av servo (vri på rattet før og etter start av motor) har jeg gjort, og den blir lettere når jeg starter, men er fortsatt ganske tung.  Takk for svar :)

Prøv å bytte servoolja. Har hørt at det har hjulpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tunet min av optituning.

Ble en helt annen bil å kjøre, bedre akselerasjon i alle gir, lavere forbruk bruker 0.45 på langkjøring og 0.55 på bykjøring og ellers roligere gange i motoren :)

Er forresten en 320d 2009, chippet fra 177hk 350nm til 220hk 450nm :)

Endret av Karlstrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tunet min av optituning.

Ble en helt annen bil å kjøre, bedre akselerasjon i alle gir, lavere forbruk bruker 0.45 på langkjøring og 0.55 på bykjøring og ellers roligere gange i motoren :)

Er forresten en 320d 2009, chippet fra 177hk 350nm til 220hk 450nm :)

Høres ut som hyggelige tall! :) Er litt redd for automatkassen bare..  8-[  manuell eller automat du har da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene er fine de :D

Jeg har manuell da, så vet ikke va automatkassene tåler. Sikkert noen andre som kan svare bedre på det :P

 

Merka du stor forskjell på tuninga fra orginalt? Skal få skrudd opp min til 230hk/490Nm (dpf delete & remap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Høres ut som hyggelige tall! :) Er litt redd for automatkassen bare..  8-[  manuell eller automat du har da? :)

Jeg trimmet min 320 dat for ca 1.5 år siden og jeg kan bekrefte at du bør være forsiktig med automatkassa di.

Jeg fikk først et program som skulle være på 216hk/450nm og det gikk noe hinsides ift original, men etter 2-3 turer etter tuning fikk jeg en vibrasjon ved pådrag rett under 2000 o/min, fikk deretter et spesialtilpasset program på 410nm(usikker på hk) dette hjalp en stund,men nå får jeg samme vibrasjoner også på dette programmet. Jeg føler jeg må kjøre med litt bomull under foten. Bilen min hadde kun gått 64.000 ved trimming så kassa var ikke sliten på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med diverse tuning/chip av bmw 320d facelift? Anbealinger eller om det bare er tull osv ?

 

Hør med chipsenter.no

Han har mye peiling. Han tilpasser tuningen etter dine ønsker og selvfølgelig etter hva turbo og girkasse tåler. :)

BMW sier vell 400nm med Performance Power kit. :) 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvilken bil ognøkkel du har men med ett søk på YouTube så burde det vell ofte være en smal sak og bare bytte batteri selv.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...