Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål om det er noen andre her som har måtte skifte svinjul på e91 2006mod 320d før ? bilen min har gått 158000km og syns det var veldig tidlig at dette skulle ryke nå.

Bmw/stenshagen skulle ha mellom 20-25000 for og bytte det og det er ikke aktuelt, så vurderer og bytte selv. Men skulle ha forhørt meg med noen som har gjort dette før. Og ev vet hva som trengs av spes verktøy. Vet  man trenger sentreringsverktøy til clutch, men er det noe mer. Og hvor lang tid bør jeg sette av til denne jobben.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei Rub1

 

Det var kjipt å høre, helt latterlig høy pris fra Stenshagen men sånn er det i Norge over hele fjøla. Bare bytte olje på 30 min koster 4000 spenn.

 

Jeg har ikke gjort det selv men jeg har lest Fabrikkmanualen og du trenger følgende ekstrautstyr:

 

11 4 180

11 9 260

11 9 263

11 9 264

11 9 265

 

260 og 265 er for å sikre svinghjulet i riktig posisjon før du tar det av. 180 er for å demontere svinghjulet. Før det må du demontere hele eksosrøret fra manifold. Du må demontere girkassen og der treng du spesielverktøy 00 2 030, 21 2 221, 23 0 132, 23 4 050. Kan ikke forklare hva alt utstyret er på girkassen men det er nok for å sikre den i riktig posisjon og for å demontere spesielle bolter. Ofte kan en mekke det til uten spesialverktøy men når det gjelder hoevdkomponenter til gir og motor kommer du som regel ikke unna spesialverktøy. De får du kjøpt på internett fra USA blant annet men de er ofte ganske dyr. Så det spørs om det ikke er best å prøve å høre med andre verksteder om de kan fiske jobben? evt få bilen på henger til Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjenner en dusj når du vasker bilen, er det en stor sjanse for at dreneringen av taklingen er tett, som er et vanlig problem med disse bilene...

Noen som vet hvordan man åpner (staket opp) denne dreneringen?

Skal lage en tråd på dette. Ba BMW sjekke dette på siste service men de sa det ikke var mulig. Ble pisseforbanna og fikset det selv.

 

Det er fullt mulig med en liten vannkanne som en vanner blomster med. Det burde faktisk være rutine for alle som har BMW panoramatak.

 

Hvis ikke en gjør det og det går tett så får du et H på jord med elektronikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage en tråd på dette. Ba BMW sjekke dette på siste service men de sa det ikke var mulig. Ble pisseforbanna og fikset det selv.

Det er fullt mulig med en liten vannkanne som en vanner blomster med. Det burde faktisk være rutine for alle som har BMW panoramatak.

Hvis ikke en gjør det og det går tett så får du et H på jord med elektronikken

Hadde vert interessant med en diy på dette! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei,

Jeg sliter også med at venstre lyktespyler ikke trekker seg ned på min BMW E91 2007 modell

Hvordan skifter man ut teleskopmunnstykket? Må hele frontfangeren av?

 

Som nybakt eiger av en e91 320da må eg gi denne tråden en bump.. :)

 

Bilen hadde rulla 117K ved kjøp, og fungerer veldig bra så langt. 

 

Eg har samme problem som er nevnt tidligere i tråden med lyktespyler, som ikkje trekker seg ned, så her blir bestillt ny, GS kaller desse teleskopmunnstykke. Delenummer: 61677179311.Der koster dei 784.- Koed selger dei for 645.-

 

Panoramatak kilte seg i åpen posisjon rett før eg kjøpte den, så det blei montert ny kassett hos bmw på dette. Desverre et kjent og ganske kostbart problem.

 

Avtagbart hengerfeste er innkjøpt, og skal monterast når eg kjem heim frå jobb, samt. led pærer til AE.

 

Har tenkt å gi den ei understellsbehandling samt. flushe gearkassa, berre for å sove godt om natta. Nokon som har erfaring med Automatgearservice AS i Salhusveien 55, Nyborg (åsane)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg sliter også med at venstre lyktespyler ikke trekker seg ned på min BMW E91 2007 modell

Hvordan skifter man ut teleskopmunnstykket? Må hele frontfangeren av?

 

Nei, berre å ta av innerskjerm, så kjem du til..

Dysa er berre klipsa fast, bruk et skrujern å løfte opp haka på dysa så drar du den fram eller bak, hugser ikkje nøyaktig.. Må sjølvsagt løyse slangen på dysa også. (det vil lekke litt, så greit å ha den nye klar, å koble slangen på denne med ein gang) Dekselet på dysa må av aller først, det mener eg stod i linken FJPopp la ut..

 

En veldig grei jobb, som er gjort på en liten time. Anbefaler å ta av hjulet for å få plass å jobbe på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det en pære pr. ring i hovedlyktene? Noen som vil anbefale pærer? F,eks ebay?

 

 

Står også endel om dette på forrige side (6) i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...