Gå til innhold

Skifte høytaler element i E39


Anbefalte innlegg

Har en E39 som jeg tenkte og skifte høytaler element i dør forran, og så sitter det vel noe bak også. Har den store navi og CD skifter bak. Er det mye pes og skifte disse og vil det gi noe bedre lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må av med dørtrekka, so kor mykje pes dette er, avhenger av antall tommeltotter! :wink:

Kor bra lyden blir, avhenger av kva slags høgtalere du kjøper. (men blir nok bedre)

Bruker du tlf i bilen?

Originalt anlegg i e39 har ikkje akkurat overflod med forsterkerkraft!

So eg hadde nok vurdert å fått litt meir forsterkerkraft til høgtalerene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp gjort det samme. Men kjøpte 5'25" treveis høyttalere av merket cube.. 2 stk. Men lyden ble bare dårligere. Mye mindre trykk. Sitter det et delefilter som splitter bass og diskant noe sted? Veldig skuffet. Org høyt var 25w nokia. Den jeg satt i var på 90w. Hjelp?

Til trådstarter: du finner en fin guide til å ta av dørtrekket på YouTube. Søk på E39 door. Basically 2 skruer og masse klipps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp gjort det samme. Men kjøpte 5'25" treveis høyttalere av merket cube.. 2 stk. Men lyden ble bare dårligere. Mye mindre trykk. Sitter det et delefilter som splitter bass og diskant noe sted? Veldig skuffet. Org høyt var 25w nokia. Den jeg satt i var på 90w. Hjelp?

Til trådstarter: du finner en fin guide til å ta av dørtrekket på YouTube. Søk på E39 door. Basically 2 skruer og masse klipps

5,25" treveis høgtalere er litt uvanligt. er vel meir normalt med 2 veis.

Cube er ikkje kjent merke for meg. Er det dyre høgtalere eller billige (dritt) høgtalere?

Det er jo 2 vegs komponentsett framme i e39, so da er det greiast å bytte det med det same.

F.eks. dette: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Eg har ikkje hatt e39, men etter det eg har lest, so er ikkje lydkvaliteten på topp i originalanlegget.

Og som sagt, so er det ikkje akkurat overflod med forsterkerkraft i originalanlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er kanskje toveis jeg mente. Altså mellomtone + diskant. Koster 495 for et sett med 2. Har sett på et annet cube sett til 1095. Det er et sånt toveissett med delefilter. Får byttet høyttalerne jeg har kjøpt så blir nok den.

Hvor setter jeg delefilteret som følger med i et sånt sett? Kan jeg bruke det originale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er høgtalerene til 495,- dårligere enn originalhøgtalerene, ville eg iallefall ikkje kjøpt same merke for 1095,-

For meg høyres det ut som dritthøgtalere! (Eg kan væra litt skarp i uttalelsene og bruker ikkje akkurat koz og klems, so her får du det rett i trynet!)

Du kan selfølgeligt få rimelige høgtalere som høyres ok ut, men da er det greit å forhøyre deg om kva som er bra av dei rimelige høgtalerene. (f.eks. på eit forum eller 2)

Det er mykje meir behageligt å høyre på gode høgtalere enn høgtalere som berre er ok.

Men ein må jo selfølgeligt prioritera kva ein skal bruke penger på. (dessverre)

Eg har kjøpt disse høgtalerene: http://www.elutstyr.no/product_info.php ... ts_id=3969

Blir forhåpentligvis montert i helga.

Eg bur ikkje akkurat sentralt, so eg har ikkje høyrt på lyden. (må stole litt på kva andre synes)

Eg skal antagligt ha delefiltrene under eine setet i min bil. (lett å komme til ved justering)

Lettest er vel å ha dei under dashen pga ledningene som må dras, men det er vel berre å finne ein plass du blir fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger dette produktet på jobben og får det vesentlig billigere selv. En av mine kolleger bruker samme sett med

høyttaleree og er veldig fornøyd. Har mest tru på at delefilteret fucker opp. Nå bytter jeg og så får vi sjå.

Noen E39 eiere som vet hvor delefilteret sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg selger dette produktet på jobben og får det vesentlig billigere selv. En av mine kolleger bruker samme sett med

høyttaleree og er veldig fornøyd. Har mest tru på at delefilteret fucker opp. Nå bytter jeg og så får vi sjå.

Noen E39 eiere som vet hvor delefilteret sitter?

Mener det er den luken der hvor man kopler på høytaler ledningene i høytalerkassen, sitter vertfall en diode eller noe på innsiden.

Selv har jeg FOCAL 130A1 komp sett til 1300,- og det spiller bra med og uten forsterker, jeg bruker det forøvrig i lag med en Alpine PDX-4.150 forsterker som sikkert kan levere mer enn høytalerne tåler, den er vertfall utrolig praktisk, ca A4 størrelse og jeg har gjemt den vekk der hvor den orginale nav/forsterker enheten bruker å være på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...