Gå til innhold

Bilpleie: Produktanbefalinger

Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

":2k59kv8u]Autoglym Super Resin Polish har jeg faktisk liggende :) Har også skikkelig myke pader, som jeg brukte legge på bananavoksen med.

Hehe, våtsliping blir jo helt rått, men neppe noe jeg setter i gang med :)

Man da har du det du trenger for å få bilen i concours-modus :wink:

Er ikke så ille å våtslipe som du kanskje tror. Ser jo litt over middels ille ut når hele bilen er matt, og du har stått med sandpapir å pusset på lakken. Men kan nok være lurt å ha et prøvepanel å teste det ut på før du tar din egen bil

Har noen tips for å få tilbake litt av den gamle fargen og shinen ? Bilen er svart.

Da er det nok en skikkelig runde med maskin som er tingen :wink: Lakken er full av ørsmå riper som tilsammen gjør lakken matt. Når du da bruker en polish med slipemidler fjerner du et tynt tynt lag med lakk som gjør at lakken blir blank igjen.

En god vaskerunde etterfulgt av clay og lakkrens kan nok også gjøre underverk dersom bilen er skikkelig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker neste utfordring blir å gå over bilen til mamma. ( Rød Fiat Barchetta )

Den trenger helt klart pleie, og det er alltid moro å se hvor bra en kan få røde biler :)

Bonusen er jo at den også er liten, så en bruker ikke sinnsvakt mye tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1ddq9etf]Hm. Ny utfordring: Fugledritt!

Den har tydeligvis ligget litt, så jeg sitter igjen med en flott matt flekk etter vask...

Hva er beste prosedyre for å fikse dette?

får jeg tippe venstre side på dørkarmen? begynne å bruke bilen litt oftere Simon så ser du dette før det får ligget der i ukevis.

Pleier vel som oftes å holde å gå over med polish med litt slipeeffekt så har det blitt bra de gangene jeg har opplevd dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som har go greie på polering her.

Har selv holdt på me polering i manger år. sluttet med det for ca 4 år siden.

Jeg har brukt en del produkter oppigjenom åra.

Dem produktene jeg bruker å synst funker best er:

1: 3M fine compound rubbing for de værste striper å lakk feil. (har prøvd mange å jeg synst denne er en av dem beste. men mann må bruke maskin for å få ett bra resultat)

2: 3M maskin glanse. Denne blir lakken utrolig blank og fin av, eneste minus er at er ikke er voks i den. så der må på voks etter behandling av den.

Etter 3m behandling er det på med AutoGlym produkter.

Har brukt AG de siste tre åra.

steg 1: AG Reisen polish for og fylle dem små striper som ikke ble tatt i 3M runden.

Steg 2: voks Ultra Deep Shine. Legger dette med maskin for å få det beste resultat å vame i lakken.(makita maskin)

Steg 3: AG High Def wax med carnauba. Denne voksen gir ett heilt utrolig bra resultat. Lakken får en knall hard overflate. Bilen får en veldig fin shine å den varer i 6-8 månder,

Denne voksen legges på for hand. Den er litt tung å legge men det er verdt det.

Dette er ingen "Latmanns voks" :)

når jeg da neste gang skal vaske bilen er det bare og spyle bilen med høytrykk. trenger ikke å bruke avfetting etter denne behandlingen. så er det fram med vaske hansken å Autoglym sin shampo . Da beholder glansen seg å bilen ser og føles like ny polert. Har brukt swiss wax show shine dette er jo en relativt dyr voks. kan nesten sammen ligne resultatet med AG sin HD wax, Så denne voksen er ett biligere alternativ enn en voks til snart 2000 kontra en til 798,-. AG HDW voks kan anbefales på det sterkeste. Jeg er stor fan av disse produkter som er nevnt over.

litt tekst fra Autoglym sine sider: High Definition Wax For the Ultimate Finish

Designed to be used on fine quality paintwork where the owner wishes to achieve a concours winning shine. High Definition Wax imparts a lustre and depth of shine normally only found on the most expensive hand built cars.

High Definition Wax contains a carefully balanced complex blend of durable polymers, Carnauba and microcrystalline waxes, combined with selected solid saturated hydrocarbons and oils. Surfaces treated with High Definition Wax display very high gloss combined with exceptional resistance to environmental contaminants e.g. salt, detergents, UV light, acid rain, industrial fallout, etc. The product is completely free of abrasives, water and emulsifiers.

High Definition Wax represents a major step forward in product advancement and combines the ultimate finish with the ultimate in protection. It is designed to meet the needs of car owners wishing to achieve a finish to concours standard.

High Definition Wax is simply the finest car wax Autoglym has ever produced.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jeg tippe venstre side på dørkarmen? begynne å bruke bilen litt oftere Simon så ser du dette før det får ligget der i ukevis.

Pleier vel som oftes å holde å gå over med polish med litt slipeeffekt så har det blitt bra de gangene jeg har opplevd dette.

Hehe, Stemmer, + på bagasjeluka. Har ikke kjørt siden lørdag, og da hadde jeg ikke anledning til å vaske...

Skal også få trimmet den syrinbuska en del en dag. Nå ligger bladene inntil bilen, og pollen tar jo helt av om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som har go greie på polering her.

Har selv holdt på me polering i manger år. sluttet med det for ca 4 år siden.

Jeg har brukt en del produkter oppigjenom åra.

Dem produktene jeg bruker å synst funker best er:

1: 3M fine compound rubbing for de værste striper å lakk feil. (har prøvd mange å jeg synst denne er en av dem beste. men mann må bruke maskin for å få ett bra resultat)

2: 3M maskin glanse. Denne blir lakken utrolig blank og fin av, eneste minus er at er ikke er voks i den. så der må på voks etter behandling av den.

Etter 3m behandling er det på med AutoGlym produkter.

Har brukt AG de siste tre åra.

steg 1: AG Reisen polish for og fylle dem små striper som ikke ble tatt i 3M runden.

Steg 2: voks Ultra Deep Shine. Legger dette med maskin for å få det beste resultat å vame i lakken.(makita maskin)

Steg 3: AG High Def wax med carnauba. Denne voksen gir ett heilt utrolig bra resultat. Lakken får en knall hard overflate. Bilen får en veldig fin shine å den varer i 6-8 månder,

Denne voksen legges på for hand. Den er litt tung å legge men det er verdt det.

Dette er ingen "Latmanns voks" :)

når jeg da neste gang skal vaske bilen er det bare og spyle bilen med høytrykk. trenger ikke å bruke avfetting etter denne behandlingen. så er det fram med vaske hansken å Autoglym sin shampo . Da beholder glansen seg å bilen ser og føles like ny polert. Har brukt swiss wax show shine dette er jo en relativt dyr voks. kan nesten sammen ligne resultatet med AG sin HD wax, Så denne voksen er ett biligere alternativ enn en voks til snart 2000 kontra en til 798,-. AG HDW voks kan anbefales på det sterkeste. Jeg er stor fan av disse produkter som er nevnt over.

Må bare kverulere litt:

Hva du må bruke av polish kommer jo an på lakken. Går du på med roterende maskin og 3M Fine Compound på veldig myk lakk, så vil du slite mye med å fjerne hologrammene igjen. På en del av de steinhard BMW-lakkene vil Fine Compound ikke gjøre særlig nytte da du må videre på grovere skyts som Fast Cut (om du kjører 3M serien.)

Autoglym sin Super Resin Polish er bra med tanke på å fylle riper, men hvorfor bruker Ultra Deep Shine etterpå, som er en polish (ikke voks) og da vil kunne fjerne noe av det som fylte igjen ripene. Virker vel mot sin virkning!? Og håndprodukter er ikke akkurat alltid like bra sammen med roterende maskiner, da mange av dem ikke er laget for noe varme.

Swissvax har ikke noen "Show Shine", men er kanskje Concorso/Best of Show du tenker på, prisen tatt i betraktning. Ligger på ca 1600kr... Er en drøm å legge på, og enda enklere å fjerne igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M Extra Fine Compound (EFC) biter null og niks på min sorte E39. Der ble det 3M Fast Cut+ (FCP), som lagde mye hologrammer. EFC var imidlertid gull for å fjerne hologrammer.

Jeg undrer meg mest over den merkelige miksen av proffe maskinpoleringsprodukter med slipemidler og håndprodukter med fillere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser sykt deilig ut med sånn foam-canon.... Har på min karcher spyler en egen tank til påfyll med såpe. Det er også mulig å stille blandingsforholdet med vannet på denne.

Er det mulig å bruke denne som foam-canon ved påfyll av sånn foam-såpe??

Eller må man kjøpe sånn man setter på enden av skaftet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...