Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan er det med kjøretid på lørdag på dette treffet? Har jeg forstått det riktig når jeg har for meg at det er mindre kø og mer kjøring på søndag?

Det er sant.. Pleier være mye mindre folk der på søndager, men siden gatebile er samme helgen så blir det nok ikke så ille på lørdagen heller, men søndagen pleier gi mest kjøring for pengene.. :)

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvordan er det med kjøretid på lørdag på dette treffet? Har jeg forstått det riktig når jeg har for meg at det er mindre kø og mer kjøring på søndag?

Det er sant.. Pleier være mye mindre folk der på søndager, men siden gatebile er samme helgen så blir det nok ikke så ille på lørdagen heller, men søndagen pleier gi mest kjøring for pengene.. :)

Men Søndagen er vel betraktelig kortere grunnet kirketid, så er ikke overbevist om at det er særlig forskjell. Hvis man ønsker å kjøre mye bør man være igjen mot slutten av dagen, DA løsner det!

Skrevet
er det noe satsing på utstilling eller kun banekjkøring osv?

Det er vel noen som går for utstilling der også, men det er rimelig liten interresse for det tror slik jeg oppfatter det. I fjor tror jeg utstillingen var nede ved påslippet til gokart banen, selvom hele depotet er jo egentlig utstillings området på en måte.

Skrevet
Jeg syns det alltid har vært mye kjøring på lørdag også. Har alltid fått kjørt nok og køen går radig :)

Det stemmer. Min erfaring er at det etter kl 15 på lørdag er muligheter for MYE kjøring. Det samme på søndag. Så min anbefaling er - bruk i hovedsak formiddagen på lørdag til å titte litt på biler, samt se på kjøringen. Når de aller mest kjørekåte har fått kjørt fra seg det verste, og andre har parkert pga havari etc - da er det en fin mulighet for å lufte doningen.

Som nevnt tidligere her, er familiekjøringen en fin måte å bli introdusert for banekjøring på. Det er mulig at reglene egentlig tilsier at det er max 80 km/h (som vel egentlig gjelder også for frikjøringen, jf veitrafikkloven) under disse heatene, men tempoet er som regel betraktelig friskere enn det. Men fordi det er forbud mot å kjøre forbi under disse heatene, blir det ofte mye køkjøring etterhvert (med tilhørende dragracing nedover langstrekket...).

Jeg vil absolutt anbefale å prøve frikjøring. Følg godt med på instruksene/info som blir gitt under førermøtet, og bruk hodet når du er utpå. Da går det som regel meget bra! Jeg har nesten kun kjørt helt standard biler på bane, og ser på disse treffene som en god mulighet til å trene på bilkontroll og en trygg måte å lære sin egen bil å kjenne. Man må ikke ha versting-M-bil for å kjøre på disse treffene.

Skrevet

Da spør jeg som jeg gjorde på BMWCCN H forumet:

Hvordan er det med å ta med venner/familie til middagen m/lotteri?

Er det bare for de med bmw-medlemskap only ?

Også lurer jeg på om dette er noe selv for de som IKKE skal kjøre på bane.

Dvs, skjer det mye rundtom på området eller er det "bare" å se på de som kjører?

For eksempel sånn Gatebil har. Da er det jo fullt show med halvnakne damer, masse forskjellige biler, store og små, raske og lukseriøse, fulle av anlegg, stands, action osv osv.....

Tja, slenger inn et spørsmål til :

Er det muligheter for å sitte på med en sprek bil som noen andre har ? (eks m3, m5)

Skrevet

Visst du har spurt på CCN forumet, så har dem vel svaret.

Men ja, du kan ta med familien på lotteriet, samt det gjelder alle medlemmer om en bur på hotellet eller ikke. Men som det står i invitasjonen så bør en si ifra om en skal spise på kvelden. De fleste som bur på hotellet spiser felles middag, noe som er meget hyggelig å sosialt. Etter middagen og x-antall ''leskedrikker'' så er det lotteri. Noe som er veldig gøy da den trofaste toast masteren holder showet igang!

Ingen nakne damer på disse treffa gitt! evt bare det du selv klarer å fiske opp utover kvelden :)

Å sitte på med grom biler er fult mulig. Bare å spør den d gjelder! [-o<

Var ikke værre selv i fjor jeg, da jeg kom i prat med en hyggelig mann som tillfeldigvis kjørte en E-60 M5 :twisted:

Skrevet
Jeg syns det alltid har vært mye kjøring på lørdag også. Har alltid fått kjørt nok og køen går radig :)

Hva er nok for deg, Bjørn? :wink:

Når man er vant til 20 biler totalt på treffet, aldri noen som helst kø i pitlane og at det som regel føles som man er alene på banen, blir bmwccn fort vekk litt som å kjøre inn til Oslo om morgenen. :mrgreen:

Skrevet

Ja det er godt! :)

Siste jeg ville hatt på bilsida er en bygderåner (med skinnvest å caps) i en Volvo 240 med en chevy V8'er, traktorforgasser å lystgass!

Neeei.....burne ut noen dekk klarer til å med jeg!

Skrevet
lov og prøve å sladde litt? lurer på og ta med noen gamle dekk og prøve meg på det :P

På Våler pleier det å være et heat for alternativt sporvalg (sidelengs/sladding), men har forstått det som at da blir baneleia en del høyere fordi det sliter mer på asfaltdekket. På Rudskogen er det ikke alternativt sporvalg mener jeg å huske, men det står isåfall under programmet.

Hvis du driver og sladder, kontrasladder, røyklegger og kjører slik at de rundt deg må passe på så de ikke kræsjer i deg, vil du bli svartflagget (altså tatt av banen og får en advarsel.) Men det er ikke noe problemer å dra den ut på vei ut av svinger og legge igjen litt gummispor så lenge det ikke går på tverra og du tar hensyn til alle rundt deg.

Skrevet

Det er samme leia uansett hvor mye man sladder. Det som koster er evt opprydding/sanering etterpå. Kan ikke fatte hvorfor en klubb med så mange sladdevillige biler er så strenge på sladding.

Folk har forskjellige måter å ha det gøy på! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...