Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan absolutt anbefale E39 touring som familiebil. Har hatt min i noen år nå og jeg er fortsatt meget fornøyd med den. Såpass fornøyd at jeg faktisk aldri har vurdert å ta steget til E61. Venter til F11 får noen år på baken før jeg bytter ut E39'n, tror jeg.

E39 touring har nok plass til en familie, god komfort, og varter opp med svært ålreite kjøreegenskaper til å være en såpass svær og tung bil. Men sjekk nøye for rust før du evt handler... Og finn en med sportsseter!

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Som nent over, den basen til cabriofix'en er genialt enkel å feste med belte også, bare pass på å beholde skumgummibeskyttelsen på isofix-klemmene, så de ikke gnager merker i seteryggen :)

Nå har jeg ikke prøvd andre seter, eller hatt andre barn, så jeg kan kun anbefale det vi brukte og var veldig fornøyd med. - når barnet begynner å bli litt stort for setet, fjerner man bare ryggputa i setet og flytter beltene ett hakk opp, så vips,har du sete i et par mnd til. :)

Skrevet

takk for alle svar :D og gratulere til Chris_325iM og Bimmere46 :)

jo det var planlakt, hærlig følese:) tror nokk det faller for en e39, ser bra ut, føler bra ut på vegen, og så er det stor plass 8)

takk igjenn for svar og tips, de kommer godt med :)

Skrevet
takk for alle svar :D og gratulere til Chris_325iM og Bimmere46 :)

jo det var planlakt, hærlig følese:) tror nokk det faller for en e39, ser bra ut, føler bra ut på vegen, og så er det stor plass 8)

takk igjenn for svar og tips, de kommer godt med :)

Takk for det :) Gratulerer til deg også, glemte å si det i første innlegget mitt :oops:

Jeg har svart skinn og sportseter med memory i min (passer fint, iom at både jeg og samboer kjører bilen)

Kan anbefale svart skinn intr da synes ikke alle flekkene i intr så godt, ser mer velholdt ut :)

Skrevet

det er svart skinn i den bilen jeg vill ha :) så er det slik easyfix el hva det heter på baksetet :) det er bare 97mod da, så har ikke facelift, ikke 2,2 hell, men det skal bare vare en familiebil :) heldivis full mtech da 8) så er den eid av lakkmannen på gs :) som lakerte GS m3n , han har ordnet den till topp stand :D må bare høre om banken er enig :?

Skrevet

Bedre familiebil enn E39 finner du ikke! Du kan få en bil med litt motor og utstyr til en grei penge hvis du ser bort i fra årsmodell og km stand. E39 er en undervurdert bil når det kommer til driftsikkerhet, der har japsene fått alt for stor oppmerksomhet! Den har masse plass og er god å kjøre og sist men ikke minst en sikker bil.

Den dagen jeg venter små så kommer jeg til å prioritere sikkerhet veldig høyt! Jeg ser for meg en 03-04 Chevrolet Tahoe med bakseter da, som jeg kan ha ved siden av A6en, man kan ikke får sikker nok bil med små barn ombord!

Skrevet

Gratulerer med nyheten, nå vil alt snu seg på hodet :)

Kjører selv E34 touring, går veldig fint som familiebil. Akkurat nok plass bak til å få inn en Brio barnevogn uten å ta av hjul eller noe sånt tull.

Hadde maxicosi når guten var liten, men byttet til Recaro Young Sport når han ble 1 år gammel. Forovervendt, det er visst ikke så bra, men jeg tror at han blir mindre bilsjuk og har mer komfort med det. Det tror jeg er veldig viktig, ingenting er farligere enn en sjåfør med skrikende unge i baksetet....

Skrevet

grattulerer med nyheten.. skal selv bli pappe i slutten av mai.

vi har en e46 sedan og e36 touring.. vet det ikke er de beste familiebilene, men klarer ikke helt å kvitte oss med dem. er blitt litt gla i dem etter hvert :P

Skrevet

Gratulerer alle vordende fedre, dere har en kjempefin tid å se frem til. Har selv en gutt på 20mnd, og stortrives med det.

Og før jeg fortsetter, så hvorfor i all verden er dette en tulletråd! Det er BMW relaterte spørsmål som absolutt er aktuelle selv i et BMW miljø, det er faktisk en del spørmål som popper opp i hode som anngår bil når en venter små.

Og så må jeg bare si det at E39 er glimrende som familiebil, den er stor, komfortabel og sikker. Har selv en 98 mod e39 som fungerer helt glimrende. Vi har Simo sin barnevogn, og den er jo av det store slaget, men den er bare til å slå sammen og sette rett inn i touringen. Og med tanke på hvor mye plass et barnesete tar i baksetet så bør en ikke ha så mye mindre bil for at den foran skal sitte nogenlunde godt.

Og til alle dere som tenker å forovervende barna deres før de er 3-4 år bør virkelig se på linken under, for så å gå ut i bilen og montere bakovervent bilstol til poden. Husk at hodet til små unger er prosentvis mye større/tyngre i forhold til kroppen enn voksne, pluss at nakkemusklene ikke er like sterke. Se på hodet til ungen i videoen så skjønner dere.

Lykke til med bilkjøp og baby.

MVH

Martin

Skrevet

Jeg å liker maxi cosi setene.. ser tøffe ut er meget gode.. :) Selv endte jeg opp med og kjøpe auda til fruen.. kom over en 2004 modells a4 med mye utstyr til 135000kr og listeprisen sjekket jeg og den var 196000 da ble det kjøpt usett på tlfn visst selgeren på bil forretningen kunne garantere at bilen var så strøken som på bildene og alt var riktig.. Reiste ned og titta 5 min på bilen.. klaget på felgene og dekka og fikk 10 000 i avslag.. for visst ikke reiser jeg tomhendt hjem sa jeg.. fikk bilen med meg jeg.. ;)

Esp og full pakke.. Tror den har berget fruen mere en et par ganger i vinter.. første vinteren med lappen og hu kjører som hu har stjålet alt..

Gutten min er 3.5 mnd nå og dere har mye og se frem til.. :) bare vent til første gang han smiler til dere.. :)

Skrevet

gler meg til første smil, latter, steg, blir en morro tid :D sjekke blikket da bmwen blir starta 8) hehe.. blir nokk noen søvnløse netter, bleieskift, tørking, mating, skriking! men alt er vert eneste minutt :)

Skrevet
gler meg til første smil, latter, steg, blir en morro tid :D sjekke blikket da bmwen blir starta 8) hehe.. blir nokk noen søvnløse netter, bleieskift, tørking, mating, skriking! men alt er vert eneste minutt :)

Ja du kan prøve å være så morgengretten du bare orker når du er nødt til å stå opp kvart på fem om morran, men når du blir møtt med et stort glis fra barnesenga så er alt glemt! :D

Jeg selv fikk med meg siste halvdel av nattfilmen på tv3 for noen dager siden før jeg dro på jobb. Resident Evil 2 tror jeg det var. Da vet man at man står opp tidlig :lol:

Skrevet
Gratulerer alle vordende fedre, dere har en kjempefin tid å se frem til. Har selv en gutt på 20mnd, og stortrives med det.

Og før jeg fortsetter, så hvorfor i all verden er dette en tulletråd! Det er BMW relaterte spørsmål som absolutt er aktuelle selv i et BMW miljø, det er faktisk en del spørmål som popper opp i hode som anngår bil når en venter små.

Og så må jeg bare si det at E39 er glimrende som familiebil, den er stor, komfortabel og sikker. Har selv en 98 mod e39 som fungerer helt glimrende. Vi har Simo sin barnevogn, og den er jo av det store slaget, men den er bare til å slå sammen og sette rett inn i touringen. Og med tanke på hvor mye plass et barnesete tar i baksetet så bør en ikke ha så mye mindre bil for at den foran skal sitte nogenlunde godt.

Og til alle dere som tenker å forovervende barna deres før de er 3-4 år bør virkelig se på linken under, for så å gå ut i bilen og montere bakovervent bilstol til poden. Husk at hodet til små unger er prosentvis mye større/tyngre i forhold til kroppen enn voksne, pluss at nakkemusklene ikke er like sterke. Se på hodet til ungen i videoen så skjønner dere.

Lykke til med bilkjøp og baby.

MVH

Martin

Meget lærerik video det der ja.

Skal nok sitte bakovervendt til den blir 3-4 år ja, selvom kjøreturen blir "kjedelig" den veien for ungen, men sikkerhet har ingen pris. :)

Skrevet

Ja du kan prøve å være så morgengretten du bare orker når du er nødt til å stå opp kvart på fem om morran, men når du blir møtt med et stort glis fra barnesenga så er alt glemt! :D

Jeg selv fikk med meg siste halvdel av nattfilmen på tv3 for noen dager siden før jeg dro på jobb. Resident Evil 2 tror jeg det var. Da vet man at man står opp tidlig :lol:

værste av alt, jeg bynner på jobb 05.00 :roll: sa da får nesten mor ta seg av ungen etter 04.30 :P må få ordnet denne arb tiden min når den lille kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...