xibriz Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Tenkte jeg skulle skryte litt Kjøpte en 520i e34 i oktober i fjor for 10k. En dag jeg satt å ventet på fergen oppdaget jeg at bilen er godkjent med alternativ dekkdimmensjon. 235x45 R17 på 17x8" felg forran 255x40 R17 på 17x9" felg bak En forklaring på dette må jo være at bilen er importert fra Tyskland i 94, og har fått med godkjenningen derfra. Bare det gjør jo bilen verd 10k, eller? Noen andre som også har godkjent forskjellig framme og bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Ikke for å ta gleden fra deg, men det er nok ikke så spesielt Krever en smule papirarbeid etc. og varierer selvfølgelig fra en BT-stasjon til en annen, men langt fra umulig Uansett, ikke dumt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 Jeg trodde det var nærmest umulig å få forskjellig dimmensjon forran og bak. Jaja, jeg får trøste meg med at alt som har bed BT å gjøre er ett helvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Min er godkjent med forskjellig dimensjon foran og bak. Fikk skrevet inn alle de alternative dimensjonene som fulgte med i det tyske vognkortet når jeg viste bilen hos BT etter import. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Er nok ikke så veldig vanskelig å få det til. Eneste som skal til er ett TÜV papir... Dotz har til en hel haug av biler blandt annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Nesten alle BMW med større felgvalg har bredere dekk bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Min 635Csi er godkjent i vognkortet med 8x16" foran og 9x16" bak. BBS RS som stod på da jeg kjøpte bilen, men det står kun felg- /dekkbredde i vognkortet, så det gjelder sikkert generelt den felgdimensjonen vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 hehe... de fleste nye bmw`er kommer med forskjellige dekk/felg-dimmensjoner foran og bak nå. e39 var vel de første i BMW"familien" som ble godkjent med dette orginalt, om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Nord Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Alpina har gjort dette siden 1977. Så helt nytt er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 Kanskje det er lettere å få til på BMW enn andre merker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonA Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Var på trangsynet forrige uke for å godkjenne senkesettet mitt. Fikk da i samme slengen skrevet 7,5x18 og 8,5x 18 som standard dimmensjon med 215/45 18 foran og 225/45 18 bak men det skulle jo vært 17 det skulle stått, men mannen i staten blingsa litt. Dette var på en e36 cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Jeg har også godkjent ulik dimensjon foran og bak Null stress så lenge papirene er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Har forskjellig dim forran og bak(7,5x16 og 9x16) på e24n tror ikke jeg får det godkjent fordi det er veteran! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Står under merknader:"Bevaringsverdig kjøretøy, må ikke endres konstruktivt eller utseendemessig. Må kun brukes til nasjonale bilsamlinger eller historiske løp, leilighetsvis i kortere perioder hvis man ikke er til hinder eller fare for annen trafikk". Dette står i vognkortet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 Så for å få godkjent forskjellig dekk dimensjon foran og bak, så er TUV på felgene da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå