Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en del startproblemer med bilen i det siste og tok i den forbindelse en diagnose med Carsoft og fikk opp disse feilmeldingene:

83 crankshaft angle pulse generator

25 line interruption-brake light switch

67 can error

40 thermical oil level sensor

Jeg tok da å slettet de å bilen ville ikke starte, det kom bare noen klikkelyder, jeg trillet den igang og stoppet den igjen, etter det startet den fint flere ganger.

Skulle starte bilen i dag morges når jeg skulle på jobb å da var det som før, det samme når jeg skulle hjem fra jobb.

Så jeg tok en ny diagnose å fikk opp:

83 crankshaft angle pulse generator

40 thermical oil level sensor

Slettet de og jeg måtte trille bilen i gang igjen, men etter det så startet den fint noen ganger, skulle prøve litt senere å da var det likt som før igjen.

Tok da å søkte litt gjennom forummet her på veivhusventilasjon da jeg mente å ha lest noe om det tidligere å start problemer.

Fant ut at jeg skulle demontere veivhusventilasjonen å som jeg tenkte det var mye gul gugge der, men jeg fikk til å blåse det bort, alle slanger å rør, til og med ventilen, så det satt ikke så godt.

En annen grunn til at jeg gjorde dette er pga at jeg har hatt en brent lukt inne i kupeen av og til, jeg leste meg frem til at dette kunne være olje som rant ut gjennom toppdeksel pakningen pga tett veivhus ventilasjon og riktig nok var det olje på den bakerste manifolden.

Etter å ha gjort dette rent å nullstilt feilkodene så startet bilen fint igjen, men det var nok desverre bare kortvarig for jeg fikk opp de samme feilkodene igjen.

Så det jeg lurer på er om det er veivhus ventilasjonen som kan ha gjort at dette har skjedd?

83 crankshaft angle pulse generator dette er vel veivsensoren? denne byttet jeg for en stund siden, synes det er litt rart at den kan ryke igjen, kan det være Kamsensoren som holder på å ryke selv om jeg får opp Veivsensor?

Og hva er thermical oil level sensor?

Skrevet

Jeg kan ihvertfall si at thermical oil level sensor får visstnok alle en feilmelding på. Ingenting å bry seg om.

Alt det andre vet jeg ingenting om desverre.

Skrevet

Har du sjekket at det er nok strøm på batteriet?

De ganger jeg har vært strømtom, så klikker det bare i releer el noe.

Skrevet
Har du sjekket at det er nok strøm på batteriet?

De ganger jeg har vært strømtom, så klikker det bare i releer el noe.

Skal være nok strøm på batteriet, den starter jo ellers fint, det skjer bare hver gang jeg har tatt diagnose.

Skrevet
Hvorfor ikke bare skifte trigger-giver?

Har bestillt Veiv å kam giver, så nå bytter jeg begge, sist byttet jeg veiv giver, men synes det er litt rart om den skulle ha røket igjen.

• 1 year later...
Skrevet
Hei du!

Hvordan gikk dette her? Sliter med min E39. Og vurderer kraftig og bytte både camshaft og crankshaft sensorene.

Begynn med veivsensoren du, typisk gjenganger på E39.

Skrevet

Ble kvitt problemene mine ja.

De gangene jeg har hatt problemer med sensorer har det vært Veivsensor.

For alt i verden, kjøp orginale sensorer, kanskje noen kr dyrere enn 3 parts, men det er verdt det.

Har hatt uorignale som har røket etter en mnd og 6mnd.

Skrevet

Otis: Thermical Oil Level er niuvåføleren for olje. Den er ofte defekt, så derfor kan deet virke som at "alle" får den feilmeldingen. Om man vil ha gul lampe i instrument når oljenivå er under minimum, så er denne feilmeldingen noe å bry seg om. Føleren koster rundt 1300,- hos bmw.

Skrevet

Jeg tror problemet ligger i for lite strøm på batteri.

Når det ikke er tilstrekkelig strøm til å drive rundt starter så vil det bare klikke.

Mtp at du får problemet når du har tatt diagnose, når du tar diagnose så må tenninga være på, har du på lader da? Hvis ikke så tappes batteriet ganske raskt med tenning påslådd.

Lad opp batteriet ditt, og kontroller at det leverer den effekten det skal (når det er fullt oppladet).

Skrevet
Jeg tror problemet ligger i for lite strøm på batteri.

Når det ikke er tilstrekkelig strøm til å drive rundt starter så vil det bare klikke.

Mtp at du får problemet når du har tatt diagnose, når du tar diagnose så må tenninga være på, har du på lader da? Hvis ikke så tappes batteriet ganske raskt med tenning påslådd.

Lad opp batteriet ditt, og kontroller at det leverer den effekten det skal (når det er fullt oppladet).

Om du tenker på meg så har jeg fått nytt batteri for lenge siden.

Har også skaffet meg en 40A strømforsyning til å bruke med Bmw Gt1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...