Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et merksnodig problem på bmw'en, fikk det første gang for noen mnd siden.

Når jeg kjørte og plutselig skulle bremse ned rolig kjente jeg abs'en slo inn, så tenkte jeg hmm, så gikk abs lyset på.. Tenkte vel bare at sensoren var gåen, men så plutselig datt speedo nåla ned på null så lå den og hoppet og og ned fra null. Så begynnte dieseltankmåleren og rase ned til null og opp igjen til opprinnelig og så fram og tilbake.. så fatta jeg null, kjørte videre til jobb og satte fra meg bilen, og når jeg skulle hjem fynka alt 100% igjen.. sånn har det vært til igår igjen, så da fikk jeg samme symtomene. så tar jeg av tenninga en god halvtime så fynker det bra igjen til jeg har kjørt en 5min, så kommer abs lyset og speedo nåla detter ned på null og hele kjørecomputeren klikker! Har prøvt og ha av minuspolen på batteriet noen timer, og satt på igjen, og alle data på computeren er nullstillt, men bilen begynner og bøgge på samme måte når jeg har kjørt litt igjen.. Så det jeg lurer på er om noen har hatt samme problem? kan det være joringsfeil/brudd en plass eller synger hjernen på siste vers? noen tips? på forhånd takk! mvh johnny

Skrevet

Fungerer ABS når det lyser for ABS feil.

For om det gjør det så kan det jo faktisk være defekt instrumentpanel.

Jeg vet at gåen ABS sensor betyr defekt speedometer, men trodde ikke at det skulle ha innvirkning på kjørecomputer.

Skrevet
Fungerer ABS når det lyser for ABS feil.

For om det gjør det så kan det jo faktisk være defekt instrumentpanel.

Jeg vet at gåen ABS sensor betyr defekt speedometer, men trodde ikke at det skulle ha innvirkning på kjørecomputer.

Jeg er usikker på om abs'en fynker, men den fynker me en gang jeg starter opp når den har stått litt, så kjører jeg 5-10min så kjenner jeg abs'en "slå" mot meg på pedalen når jeg bremser svakt, så kommer lyset på, og speedoen og alt klikker. virker som dårlig kontakt/jord en plass? Nokså merkelig, når jeg bruker steptronicen og skal gire ned i f.eks, 2 elle 3 gir så girer den rett opp i 5 me en gang..

eneste som alltid fynker som det skal er turtelleren og vanntempmålern...

Begynner og bli frustrert :P

Skrevet

Da melder jeg pass, det blir for mange rare feil.

Så kanskje det er defekt tenningslås-bakstykke.

Skrevet
Da melder jeg pass, det blir for mange rare feil.

Så kanskje det er defekt tenningslås-bakstykke.

Ja håper litt på at det er det... lurer på om jeg skal skru opp den å se om det går an å rense den, hvis ikke får jeg vente å kjøpe ny på fredag.. er vel ikke åpent imorgen.. ?

• 5 months later...
Skrevet

kompis hadde akkurat det samme. nektet å gire osv.. da var byttet han abssensorer. kan være vanskelig å vite hvilken, da det kan komme å gå litt når den oppfører seg slik. han måtte også bytte ett hjullager bak da litt slakke i disse kan være nok til feilmelding på abssensoren.

mitt tips. ring gs og hør om det kan være abs følerene bak eller forran :D TROR det er de bak som styrer fart, og giret osv. mtp at han måtte bytte hjullager for at det skulle bli bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...