Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hmmm, okei. Setter aldri igang med verkstedrep. uten prisoverslag, det kan fort bli dyrt.

Plutselig tar de en diagnosetest til kr.1.000,- for å være sikker på at det er brudd i kabel, + etpar timers arbeid og deler...

Kikket litt på kabelgatene med lommelykt idag, og kunne ikke visuelt se noen brudd..

Kan du spesifisere litt nærmere hvor i ledningen bruddet er?

Mot front eller mot bakluke, inner/ytterside osv?

• 2 months later...
Skrevet

Mekonomen i Arendal (Batteri elektro A/S) utfører diagnosetest til kr. 540,-. Dette er nesten halv pris av Bavaria. Er den noen som har prøvd diagnosetest hos en Mekonomen forhandler?

• 2 weeks later...
Skrevet

Da vil ikke bagasjeroms døra åpne seg, noe som gjør at jeg mistenker mer og mer ledningsbrudd i overgangen ved hengslene til luka. Skal forsøke å sjekke dette til helga..

Skrevet

Det er særdeles sannsynlig med ledningsbrudd på e61. Har vært endel tull med dette.

Bare søk på forumet og du får treff.

Skrevet
Ledningnett i bakluke til e-61 er en ganske så kjent sak,Det finnes til og med en repsats å få kjøpt hos bmw. :D

Å gjøre jobben hos bmw vil fort koste rundt 10000kr :D

Ja sendte en mail til Havaria om de hadde disse delene mtp. Diversity problemene:

Skrevet

Da har jeg avdekket at problemene med lys, skyldtes lednings brudd i hengsel i overgang til bagasjeroms luka. Av 9 ledninger var 4 helt knekt av, og 4 var på nippet til å knekke.

Når jeg skjøtet ledningene igjen, er alt ok igjen.

Da gjenstår kun problemet med sentrallåsen.

Hadde oppe Diversity antenna, men var ingen tegn til korrosjon/fukt der, så da tror jeg det må være noe annet, kanskje flere ledningsbrudd?

Skrevet

Etter at lysproblemene er løst, sitter jeg igjen med at fjernlåsen ikke fungerer.

Har sjekket resten av ledningene, men disse er intakt.

Har sjekket Diversity antenne, og denne er tørr, ikke korrodert, og ser faktisk ut til å være i meget god stand.

Er det noen som har noe forslag til videre problemløsning?

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...