Gå til innhold

bimmers.no vurderes solgt!

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Har skrevet følgende i en artikkel på forsiden. Tenkte det ville dukke opp noen spørsmål/diskusjon, så jeg starter like godt tråden selv, med teksten fra forsiden:

Grunnet seriøs mangel på tid og motivasjon vurderes sidene solgt, komplett med domene, server og meget god avtale på serverhousing hos TDC Song.

Forumet er et av norges største med bil som tema, og norges største BMW-forum. Forumet har snart 1.6 millioner innlegg og nesten 20.000 registrerte brukere.

Sidene ble startet i 2003 som et alternativ til BMWCCNs nettsider/forum som jeg ikke har vært særlig komfortabel med bruken av, og har vært drevet på privat basis hele tiden, uten noe formål om økonomisk gevinst.

Oppsettet på de nye sidene er nå (etter oppgraderingen fra årsskifte) basert på administrasjonssystemet Joomla som gjør vedlikeholdet raskt og enkelt. Det aller meste kan gjøres via nettleseren. Installasjon av webshop og moduler er meget enkelt via web, og det finnes ca. 5000 forskjellige moduler å velge mellom for å utvide sidene til det de burde være. Det meste man kan tenke seg finnes. Jeg har og har hatt mange planer, men har slitt med å få tiden til å strekke til de siste 2-3 årene, og har nå innsett at jeg ikke vil få noe mer ledig tid de neste årene fremover. Utseendemessig benytter man seg av Joomla-templates, og disse finnes det tusenvis av å velge mellom.

Forumet er en ferdig pakke med veldig fine administrasjonsmuligheter, også meget gode muligheter for tildeling av moderatorrettigheter til frivillige brukere (som det finnes veldig mange av).

Sidene som totalpakke har meget stort potensiale for noen med tid, motivasjon og interesse, spesielt er jeg sikker på at det ligger store økonomiske verdier her som er mulige å hente ut for den rette personen, enten det er på effektsalg, annonser eller dele/bilsalg. Her er nesten alle brukerne i riktig kundegruppe.

Jeg vil heller at sidene skal leve videre enn å legge de ned etter så mange år og kontinuerlig økende brukermasse. Føler du at DU er riktig person til å ta sidene til nye nivå er det bare å ta kontakt på gr@bimmers.no eller PM til Gunnar. Bud ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huff... Håper forumet havner i riktige hender, ellers kan det gå riktig galt. Jeg er moderator på norges største fotballforum, som desverre ble solgt for 2-3 år siden. Etter salget gikk forumets kvalitet rett nedover. De nye eierene gadd ikke en gang å oppdatere forumet... Det hele toppet seg da jeg fant et innlegg fra en av de på et annet forum der han skrev åpenlyst at målet med kjøpet var å få råd til øl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. dette hørtes ikke bra ut. Er jo selfølgelig en ærlig sak og ikke har tid. Noen her inne som sitter med en del penger da? Slik at de kan investere litt? :) I verste fall må vi betale en sum i mnd,en slik at noen gidder å ta på seg jobben. er trossalt MYE gratisarbeid for moderatorer her. Noen som har noen formeninger eller invendinger om det her? kan jo være de vil fortsette hvis de får litt lønn for strevet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje fjerne eller endre epost-adressen i sitatet ditt siden det ikke kreves javascript for å se det i sin nåværende form. Sjekka ved å slå av JS.

What? Nå henger jeg ikke med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje fjerne eller endre epost-adressen i sitatet ditt siden det ikke kreves javascript for å se det i sin nåværende form. Sjekka ved å slå av JS.

What? Nå henger jeg ikke med...

Fra førstepost:

"...bare å ta kontakt på [epostadresse]. Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par spørsmål jeg lurer på i en slik situasjon..

Hvis det er slik som andre sier her at et slikt forum lett kan gå for 150 000kr og mer, er det vel en selvfølge at en som gir så mye for et forum har en hensikt å tjene penger på det.

Ingen vil vel gi den sum'en bare for å drive det uten å tjene penger?

Da vil jeg tro det er veldig lett også for at forumet blir en del dårligere enn før. Masse reklame, betalende medlemsskap osv..

Dette er jo ikke sikkert, men jeg innbiller meg at det kan fort skje.

Hva mener du Gunnar? Tenker du og selge alt så du ikke har noe med videre drift å gjøre uansett?? Eller er det muligheter for at du kunne fått andre til å drive forumet og at du hadde rett på en del prosent av inntekten i fremtiden...

På denne måten ville du fått andre til å gjøre jobben, tjent eventuelle penger som hadde kommet inn og du kunne satt foten ned hvis nye "eiere" gjorde ting på en helt annen måte enn du hadde tenkt og bimmers.no hadde gått mot slutten..

Du har jo hvertfall gjort en kjempejobb til nå vil jeg si Gunnar.. Supert forum!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.Arnesen, Jeg vet ikke selv, men det går nok ikke for 10 lapper for å si det sånn. Det er ikke verdt å miste kontrollen over det for så lite, og hvem som helst vil da kunne overta.

Langdal, Der var det noe rart som kom inn da jeg kopierte fra artikkelen på forsiden ja. Takk for tipset - fikset nå. :) Adressen skulle stå der den, aner ikke hvor det der Javascriptopplegget kom fra.

-Roger-, Håper selvfølgelig at det vil bli drevet videre i samme ånd som før i forhold til reklame osv. Noe reklame, men presentert på en moderat måte. Jeg tror faktisk det gagner også annonsørene å gjøre det slik. Jeg håper også at forumet kan holdes gratis videre. Ønsker man å tjene mer penger på det (jeg tror det fint går an å skaffe seg en OK månedslønn på disse sidene her), så håper jeg veien å gå er via webshop (tror det går an å gjøre de bra selv på kun effekter, altså klær og gadgets med bimmers-logo), bilsalg og lignende. Man kan selvfølgelig også lage en utvidet tilbudspakke til betalende medlemmer, mulighet til å legge inn garasje/biler, fotoalbum, medlemskort med rabattavtaler osv. Men, jeg har ikke tenkt å tvinge en ny eier til å gå denne veien, det er bare noen tanker jeg har gjort meg opp rundt det.

Det kan godt hende det er mulighet for at jeg kan bli med videre, men har ikke tid til å følge det opp hver dag. Å putte noen timer innimellom går fint, men jeg klarer ikke følge det opp slik det bør til vanlig. Når jeg har ledig tid nå for tiden så blir det rett og slett brukt til å roe ned, og da ønsker jeg heller å besøke forumet som "vanlig bruker" i stedet for admin, for er jeg admin så er jeg "på jobb" med en gang. Har bare innsett at familielivet akkurat har startet (småen er snart 2 år og det blir vel flere om madammen får det som hun vil), og på jobb blir det bare mer og mer å gjøre. Nå har jeg startet og drevet sidene i 7 år, så jeg føler vel at det er på tide å trekke seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...