Lars89 Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Blir litt feil å si det ja. Brukt alt fra et kvarter til over 3t selv... Får man justert alt innenfor for 1900 er det en bra pris. Justerer de bare spissing og blåser i alt det andre(bakstilling osv) er det dyrt. Ville krevd å få sett målepapirene. Store forskjeller ute å går dessverre...
Gjest Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 da er vi jo enige da ja desverre føler jeg at hele hjulstillingsgreia er litt cowboy hos mange..
Alpejohn Skrevet Mai 29, 2010 Forfatter Skrevet Mai 29, 2010 Når man sier man skal ha en hjulstillingskontroll, så justerer dem vel alt som trengst? Kan jo ikke hoppe over bakstillinga da vel? Da tror jeg at jeg skal si at de skal justere fremme og bake! Om det er fare for det altså.
Lars89 Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Det er som sagt mye forskjeller ute å går. Veldig forskjellig hvor nøye mekanikere/verksteder er på sluttresultatet. På mange biler kan man bare justere spissing foran og da er det det som blir gjort. På E39 kan man justere mer og må beregne med tid hvis alt skal være innenfor. Kan risikere å måtte betale mer hvis ting sitter fast og må varmes osv...
LianLi Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 stiller meg kritisk til hvovidt mannen i gata er kompetent på dette. at det derimot finnes mange forumkonger som har lest seg til noe, godt mulig. jeg vil nå si at man kan begynne med å ha alle foringer iorden, og ha 100% riktige vinkler, så skal du se det blir bra. at det finnes bedre oppsett, ja. at det finnes noe særlig mye bedre kompromiss, nei. det er ikke akkurat sånn at du kjøper hjul etter camber vinkler, og cornervekter bilen din. hvor mange hjulstillinger har du tatt? hva er bittelitt mer camber? dette blir jo en definisjonssak, og med mindre du driver med dette selv kan du umulig vite hva vinklene er på en så gammel bil. (de faktiske verdiene, da disse ofte fraviker det de skal være med ganske mye). Jeg har ikke tatt en eneste hjulstillingskontroll, derfor jeg spør om man kan be de justere til selv ønsket verdi. Om man er intrisert i at biln sin skal ha best mulige kjøregenskaper som er fornuftig å ha på veien vel og merke så hvorfor ikke justere det til noe som er mindre understyrt enn orginalt? BMW har jo satt opp bilen til at den skal være ganske så safe å kjøre ved å understyre før bakhjula løstner. Jeg har ikke noe spessielt erfaring med dette selv men jeg har tenkt å finne det ut selv snart ved å teste det. Har lest om mange som har prøvd med litt mer aggresiv camber (opptil 3grader negativforan og negativ 2,5 bak) samt kansje 0.1grader toe out foran og 0.2grader toe inn bak. Og har merket stor forskjell på dette. Og jeg velger tro på det og skal teste det ut ettervært.
Lars89 Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Bør være fullt muligå få et verksted til å justere etter dine ønsker. Men skal du ha hjulvinkler som er utenfor standardverdiene må du finne ut av hva de skal være selv. Et verksted vet bare hvilke toleranser de skal være innenfor fra fabrikk. Vil nok heller ikke ha noen klagerett mtp dekkslitasje, kjøreegenskaper osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå