Gå til innhold

Michaelw's 1990 BMW 535i


Michaelw
 Share

Intreør farger.   

29 stemmer

  1. 1. Hva ville passet best av intreørfarge kombinasjoner?

    • Brunt som hovedfarge, med en litt varmere brunfarge i senter av setene, midten av dørtrekk og på alle sømmer. (Som Luis Vuitton fargene) (allt det lusebrune i alcantara)
      0
    • Sort som hovedfarge, varm brunfarge i senter av setene, midten av dørtrekk og alle sømmer i brunfargen (allt brunt i alcantara)
    • Sort med sort alcantara i midten av seter. Røde sømmer.
    • Sort med grå farge i senter av setene, og midten av dørtrekk. (allt grått i alcantara)
    • Sort, med varm brunfarge i senter av setene og dørtrekk. Alt i skinn, sømmer i samme farge som senter av seter og dørtrekk.
    • Annen kombinasjon? Fortell!
      0


Anbefalte innlegg

Så det blir kjøring på gatebil da? ;)

Sansynligvis, har bare et problem. Går over på mastern nå, så jeg får betalt ballansering av mellomaskel i morgen, og da er det vel såvidt penger til bensin opp og ned til gatebil etterpå. Må se hvor mye penger jeg sitter igjen med før jeg svarer på om det blir kjøring på gatebil eller ei. Men opp dit skal jeg, på en eller annen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.. Ned.. :P

Men ser absolutt den! Skal til Sverige tirsdag-torsdag med frøkna, så svir av litt penger der, pluss at det fort koster 2-3 lapper for camp/utstilling mat osv, fylte tanken ista, så slipper det på fredag;) (kjører Civicen til Sverige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.. Ned.. :P

Men ser absolutt den! Skal til Sverige tirsdag-torsdag med frøkna, så svir av litt penger der, pluss at det fort koster 2-3 lapper for camp/utstilling mat osv, fylte tanken ista, så slipper det på fredag;) (kjører Civicen til Sverige)

Snakker du om?

bensin til gatebil etterpå
:lol::lol:

Hehe, men ja. Jeg bruker da rundt 20l en vei med pen kjøring NED til rudskæven. Dette var med automat, så er spent på og se hvordan forbruket blir nå. Blir nok ikke særlig pen kjøring med tanke på at jeg virkelig skal teste hvordan manuell BMW er i et par mnd fremover :lol:

hvor leverer du akselen?

GKN Driveline Service, ringer dem etterpå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jobber jeg :P har myye å gjøre på personbil avdelingen så d får si det HASTER

Hvis du jobber der så lukter det vel kveldsjobb (les: svart?)

x2!!!! :D Må hjelpe meg så jeg får kjørt til helgen [-o< Og husk, har lite pæng :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mellomakselen hentet, stor takk til Morty for både fiksing og levering til meg!

Hentet en annen shortshift som heller ikke passer helt, men passer bedre :)

Mangler litt rør til clutch enda, så får se hvor mye som blir gjort i dag. Men nå skal vi få av den jævla bolten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det går fremover her!

Pøs på med bilder :)

Fikk ut bolten til traværsen

53b073a3-37ee-d19b.jpg

Motor klar til og settes inn

53b073a3-3801-8c00.jpg

Slipt ned diameteren på giroverføringen for at short shortshift skal passe

53b073a3-3828-5485.jpg

Motor på vei inn

53b073a3-3876-5fdc.jpg

Motor inne :D

53b073a3-3892-3193.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smuud! :D

Begynner og dra seg til!

Dagens arbeid:

- Levert mellomaksel til GKN Drivlinjeservice, der Morty jobber. Ble fortalt at det kom til og ta 3-4 arbeidsdager. På vei tilbake til jobben ringte Morty meg, han var igang med mellomakslingen! :D Klokken 17 var jeg på GS og byttet litt deler, han var så hyggelig at han kjørte mellomakselen til meg! :D:D Den har nytt lager forran (ikke peiling på hva det heter) nytt kryss og er avballansert :) og lakkert :)

- Deretter var det til jobben, pusset litt overflaterust, malte med ruststoppende maling og sort benga over der (dette er ikke synelig da det er under bilen/i motorrommet)

- Sveisa på en mutter på satanbolten som satt fast, venta til det kjølte seg helt ned og fikk skrudd den saaakte ut med en latmannsarm og maaasse rustløser.

- Pusset giroverføring så GS short shift passet på. Hadde to forskjellige overføringer uten at jeg visste det. Pussa selfølgelig feil først..

- Monterte eksos på motor

- monterte nye girkasse foringer

- Monterte ny girkassetraværs

- Plasserte motoren på motorbordet vårt og heiste opp, traværsen smalt rett opp i vangene på første forsøk - gikk som en DRØM. Og med endel alupasta på alle hylser og bolter setter det seg neppe på værtfal 10 år igjen!

Greit produktiv dag med litt kuking her og der, i morra gjør vi så mye av dette vi får tid til:

- Monterer alt av kjølesystem og lufter.

- monterer det resterende av clutch system om jeg får delene

- Monterer motor el nett, dynamo, servopumpe etc etc

- Hååper jeg får boltene til den bakerste traværsen

- Monterer mellomaksel med ny foring

- går over alle skruer vi har løsnet i forbindelse med traværs etc med moment

- lufte bremser og clutch

- Koble det elektriske for og starte bilen

- Lufte servo

og sikkert mye annet småting :) Her skal det jobbes effektivt! I tilleg til dette må jeg skru litt på søsters V70 så hun blir fornøyd også.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...