Hawkon88 Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Da har jeg gått til innkjøp av en 1997mod 523ia. Den ble importert i 99, og har hatt kun en eier i Norge før meg. Bilen var gått nesten 163000km før jeg overtok den, og bærer preg av å ha blitt tatt godt vare på. Null tegn til rust på de kjente plassene, og lite kosmetiske feil på bilen generelt sett. Skinnsetene er i svært god stand. Av ekstrautstyr er det: Air condition 6cd skifter buisiness? cdspiller automatisk nedblendbare speil skinnseter automatgir takluke Det som er med feil på bilen er: Gåen knirkeforing hs bak trolig et hjullager liten oljelekkasje og sannsynligvis en føler til abs. Ellers må den få en liten service. Jeg regner med å utbedre dette innen kort tid. Videre planer er senk og felg, samt bytte av emblem og nyrer- kanskje nye lykter, soting av ruter og m-plast kommer.. men det blir ikke første prioritet. Jeg har også tenkt på å trekke slik carbon look-stoff over alt fake-teak i interiøret, men når det blir får vi se. Jeg syns teak er ganske pent også.. Litt bilder av bilen: Dette betyr vel at en abs sensor er gåen? Tidligere eier sa at han hadde sjekket opp i dette, og at vedkommende mekaniker hadde sagt at det ikke var farlig? :S Det som er gjort med bilen er: Montert Spax RSX coilovers Montert el rollo Montert DEPO lykter rundtom Montert K&N luftfilter 5000K pærer i grøft, nær og langlys Montert rustfri scorpion lyddemper Har kjøpt inn Rondell D58 18" 8,5" og 10" som skal overhales.
Der Barockengel Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Gratulerer med ny bil. Er det fake treet du snakker om ettermontert? For hvis det er originalutstyr, er det nok ekte vare - men neppe teak. Regnskog og Burma-handel og alt det der, vet du. Virker som et bra funn - 163000km er vel under snittet for en slik bil fra 1999.
Hawkon88 Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Skrevet Mai 31, 2010 Det er nok orginalt, men jeg setter en knapp på at det er plastikk.. Jada, bilen skal være bra den. Fult servicehefte (30000km siden sist, så denne må jeg ta selv) byttet en del foringer, alle bremseskiver og alle dempere+fjører. Ganske greie dekk også.. Så bilen skal holde en stund så fremt jeg får tatt service og fikset de feilene som er nå. Venter bare på lønning for å vite hvordan jeg kan prioritere pengene. Har ikke helt oversikten over hvor mye det blir utbetalt i juni.
Hawkon88 Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Skrevet Juni 2, 2010 Jeg er enig med deg i det 316. Og jeg ville ikke byttet det vekk. Jeg syns faktisk at det er dumt at bmw gikk vekk fra 4stk RUNDE lykter i fronten og sharknose.. Det samme gjelder også måten panseret ble åpnet på.. Herregud så upraktisk, men likevel så "rett".. Når vi er inne på det syns jeg også det er dumt at midtkonsollet ikke er vendt mot føreren lengre heller..
LasseEllingsen Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 Gratulerer med ny bil. Virker som et bra funn - 163000km er vel under snittet for en slik bil fra 1999. Ser ut som et bra funn, men ikke uvanlig Jeg har en 1997 BMW 520i som har gått 149 000 - uten rust, m-styling, soltak, skinnseter, vinter og sommerhjul i god stand. Det er et bra funn hehe Flott bil! E39 er godbiler. Litt justeringer så blir den skam fin!
Joakim H Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 får den lampa når jeg skrur av antispinn og antiskrens:O
flobben Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 får den lampa når jeg skrur av antispinn og antiskrens:O hvis du ser nede til høyreside i dashen lyser også abs lampa og det tyder på at mer en dstc er skrudd av. Så er nok som Hawkon sier en føler som har tryna ett eller annet sted
Glenno Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 Se der ja Håkon, der ble det endelig bimmer igjen. Fint valg men fin motor størrelse. Gratulere så mye . Du får legge ut bilder av intriøret også da .
Hawkon88 Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Skrevet Juli 12, 2010 Litt fler bilder.. Kjøpte noen deler usett fra en her inne. Dette skulle være Carbon lookalike, men ser egentlig her forjævlig ut. Har hatt litt ting å gjøre før jeg prioriterer å lakke dem svart, men det kommer. Sannsynligvis i orginalfargen så snart som jeg får tak i bakrutespoiler og. M5 flippen på bagasjelokket. har jeg.. Mulig det blir M5 speil også.. Her er hvertfall et 50/50 bilde. Bilder av interiøret: Setet har blitt littegrann slitt i ryggen. Tenkte å fikse dette med tid og stunder, men er litt andre ting på programmet først. Jeg har hvertfall satt inn interiøret med slik voks opplegg da det var en stund siden forgje eier hadde gjort dette, og man kunne kjenne at skinnet var begynt å bli litt tørt. Får gi det en skikkelig rens osv med tid og stunder.. Er jo litt det å ha bil handler om.. Å alltid ha noe en har lyst å ha gjort.. Bildene av lakken ser egentlig jævlig bra ut, men sannheten er at bilen har en del små riper og swirls, men bortsett fra noen parkeringsbulker så er det ikke så mye jeg ikke tror at kan ordnes med proff detailing.. Tenkte å spante på noe slikt en vakker dag, men tror jeg prioriterer stasj og senk først. Bilen ser trossalt ganske bra ut på avstand enda. Jeg gav bilen en polering.
Hawkon88 Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Skrevet Juli 19, 2010 Da har jeg kjøpt nye felger (jada, jeg vel at et og navdim er feil, men dette fikser jeg med spacere) Det blir en liten shinings av av felgene før vinteren. Planen er at dette skal bli vinterfelger. Videre traff jeg LasseEllingsen her inne en dag. Ganske strøken bil han hadde. Moderator kan kanskje flytte denne tråden til prosjektforumet?
Hawkon88 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 senkesett og elrollo er på vei i posten. Videre har jeg avtale med en kompiss om å få sotet rutene på den. Når montering av alt dette blir er framdeles litt usikkert.
LasseEllingsen Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Når blir det montering av senkesett og soting av ruter da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå