Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Porsche 997 Turbo S klarer faktisk iht. Porsche 0-100 Km/t på 3,3 sekunder. Ergo er den reelle tiden trolig ned mot 3 sekunder blank. Turbo S har "kun" 530 HK, men fordi den har Porsche Doppelkupplung (PDK) er den allikevel hurtigere 0-100 Km/t enn GT2 RS; som har en 6-trinns manuell gearkasse. Turbo S har en topphastighet på 315 Km/t.

Etter 4 stk. Porscher er jeg fortapt for alltid når det gjelder Porsche... :love:

Etter bare å ha fått lov til å prøve en 996 turbo så er jeg også fortapt :wink: Og den gjør vel 0-100 på rundt 5 sek med automat, syntes det gikk fort nok også jeg da.

Edit: 4,9 med tiptronic

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

tja, dere kan bli imponert av dette, det blir forsåvidt jeg også.

Men husk at en Mercedes fra 1932 fortsatt har høyeste målte hastighet på autobahn, 432,5 km i timen mener jeg det var... i 1987 ble en rallycross-rs 200 ford målt fra 0-100km på 2.0 sek. Det er relativt bra til å ikke være noe dragrace bil?!;)

Skrevet

absolutt veldig bra tall....

er vel snakk om at de råeste rallycrossbilene gjør 0-100 på 2.5-3 sekunder nå så ikke noe tvil om at det går fort, men de har igjen ikke akkurat høy toppfart så giringen har vel litt og si, pluss at det er litt mer begrenset hvor lenge motoren holder :wink:

Over 400 km/t står det respekt av-

Skrevet
tja, dere kan bli imponert av dette, det blir forsåvidt jeg også.

Men husk at en Mercedes fra 1932 fortsatt har høyeste målte hastighet på autobahn, 432,5 km i timen mener jeg det var... i 1987 ble en rallycross-rs 200 ford målt fra 0-100km på 2.0 sek. Det er relativt bra til å ikke være noe dragrace bil?!;)

Forskjellen er at Porsche 997 Turbo S er en produksjonsbil som du kan kjøpe imorgen. En av de mest imponerende Mercedes-Benz modellene er forøvrig C111 som med kun 500 HK i 1979 klarte 403 Km/t på Nardobanen i Italia. W125 som du omtaler hadde 725 HK. I dette perspektivet blir Bugatti Veyron nesten komisk.

Skrevet

selvfølgelig, hadde jeg hatt årsinntekten på 20 mill +, så hadde jeg hatt ei slik porsche med litt gemballa-snacks;) men problemet for min del er at jeg heller vil bruke penga på gamle biler, selv om ei sånn porsche er en av drømmebilene mine;)

hvis jeg får råd og har penger til overs etter å ha arva/kjøpt eiendom, så skal jeg få tak i en porsche 911 turbo som helgebil og "leiketøy" fra mellom 1980-1995 modell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...