Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å bestille en spoiler fra USA.

-Hva kan jeg regne med å betake i toll?

-Hvilken fordeler har PayPal? Noen utgifter?

Annen info. om bestilling på Ebay/fra USA hadde vært hyggelig.

Skrevet

det du må forvente er betale 25% av den summen du har betalt for gjenstanden du har betalt plus for arbeidet tollen må gjøre så lenge varen er over 200kr. Paypal har fordeler som f.eks hvis du ikke har fått det du ha betalt for så kontakter du dem og de ordner opp.

Husk at det kan ta litt tid før du får det du har bestilt tar 7-14 dager med levering også tar det litt tid med tollen og da de pleier og bruke tid.

Skrevet
Jeg har tenkt å bestille en spoiler fra USA.

-Hva kan jeg regne med å betake i toll?

-Hvilken fordeler har PayPal? Noen utgifter?

Annen info. om bestilling på Ebay/fra USA hadde vært hyggelig.

har handlet mye fra ebay, så det er bare å slå til, men følg med på karakterne til selgerne, og les litt om selgerne som andre kjøpere har skrevet om der vil du få mye info om hvordan kjøpet har hvert, og om selger er seriøs eller ikke, mesteparten er seriøse. skal du handle online må det skje via paypal eller noe annet for at det skal gå smertefritt, kun de seriøse benytter seg av paypal eller lignende som mellommann for transaksjoner.

du betaler kun den prisen som står på ebay+shipping, alt blir vel regnet ut i den prisen som er der, jeg har aldri hatt noen overraskelser derifra.

Skrevet

Vis du handler fra en privat person, kan du prøve å få selger til å sende pakken din som gave.

"Send as gift".

Da slipper du toll avgift! ;)

Skrevet

Det er ikke toll på bildeler, kun moms pluss et tollgebyr på omtrent 200. EBAY og PayPal er safe, men kjøp kun fra de som har fått gode tilbakemeldinger (95-100%). Vurder Jetcarrier fremfor at selger ordner frakt direkte til Norge, det kan bli billigere. Særlig sjøfrakten deres er rimelig, ulempen er at det tar lang tid.

Skrevet

ser ikke ut den vingen i RL , trodde også den var fet, men når den skulle på bilen ble den heller solgt

Skrevet

du har ikke noen bilder av den? bilder av hel bil ?? er virkelig usikker :s

Bilder av den jeg har funnet på ebay for 1700kr :

0plox2uqzkutn0q5lbh0.jpg

wkxdwi76rbjfhkeo6wu2.jpg

Skrevet

Jeg anbefaler å kontakte selger og få vite fraktkostnadene til Norge - for å vurdere hvor lønnsom denne handelen vil være.

For å klare opp i begrepene, er det ikke toll på bildeler som taes inn til Norge - men derimot 25% moms.

Skrevet
Jeg anbefaler å kontakte selger og få vite fraktkostnadene til Norge - for å vurdere hvor lønnsom denne handelen vil være.

For å klare opp i begrepene, er det ikke toll på bildeler som taes inn til Norge - men derimot 25% moms.

Takk, da har jeg lært noe nytt i dag også :wink:

Får tenke litt på det der, har ikke penger nå uansett!

Skrevet

Bare husk at det er transportstreik nå. Jeg sitter og venter på to pakker som ikke kommer før streiken er over. Så det er egentlig liten vits å bestille noe før en vet mer om hva som skjer.

Skrevet
Vis du handler fra en privat person, kan du prøve å få selger til å sende pakken din som gave.

"Send as gift".

Da slipper du toll avgift! ;)

Tror du burde slengt inn en "kanskje" i den siste setningen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...