GSS Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Er det noe spesielt man skal se etter ved kjøp av e38, utover det som er normalt med andre bmw? Jeg tenker i hovedsak karosseri, understell, hjuloppheng, instrumentering/dashbord og elektrisk i forbindelse med utstyr. Og evt. annet som er verdt å vite. Hvordan er det med rust på disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Rust på bagasjelokk og inni dører, se også i hjulbuer. Sjekk at alt elektrisk fungerer, og at motor og alt går som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 Der har jeg vært Du som har e38, har du noen erfaringer utover autopower? Hvordan er det med piksler i insrumentene, og slike småfeil? Småfeil som blir irriterende når det blir for mye av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Er det noe spesielt man skal se etter ved kjøp av e38, utover det som er normalt med andre bmw? Jeg tenker i hovedsak karosseri, understell, hjuloppheng, instrumentering/dashbord og elektrisk i forbindelse med utstyr. Og evt. annet som er verdt å vite.Hvordan er det med rust på disse bilene? Når det gjelder rust, så er ikke e38 så verst.. Men selfølgelig begynner disse bilene å bli noen år, og da er rust vanskelig å unngå Det er lurt å sjekke: - Tetningsmassen på panseret over frontlyktene - Rust helt nede på alle dørene - Rust i hjulbue (der støtfanger "treffer" hjulbue) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 Takk for raske tilbakemeldinger! Spiser de foringer, ledd og kuler slik jeg føler min e34 gjør? Du som har 740, hvordan er forbruket på den? Ikke rekorden, men det normale forbruket ved blandet kjøring og langkjøring? Det er jo en tung bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Der har jeg vært Du som har e38, har du noen erfaringer utover autopower? Hvordan er det med piksler i insrumentene, og slike småfeil? Småfeil som blir irriterende når det blir for mye av dem. noe piksler i speedometeret har tatt kvelden. 2 eller 3 tror jeg. og noe i midtkonsollen på computerdisplayet. men det er ikke stort eller irriterende. min har begynnt å ruste litt i bunn av dørene som jeg må gjøre noe med. min har ikke rust i bagasjelokk. men typiske ruststedet er over skiltet der plast delen av bagasjelokket slutter. ikke rust i hjulbuer på min heller. noen har også hatt problemer med vann i hjulbrøn og på sidene bak i bagasjen. men ikke hatt det på min. er en tung bil. men syns ikke den spiser foringer. hatt min i over 2 år nå. og ikke byttet noe ennå. men noe begynner p bli slitt nå. bilen har gått ca 200 nå. er en 728 og forbruket mitt er på gjennomsnitt 1,2. det er endel by kjøring for jeg står i kø i byen til og fra jobb hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 tunge biler sliter litt på understellet desverre. har ikke skiftet så mye på min egentlig. byttet casterstag, lenkestag og stabstagsforing på ene siden forran. jeg har ingen feil i pixlene på hverken instrumentet eller stereoen, så det er kanskje noe oppblåst? det jeg har hatt av problemer er børstene på dynamoen og bensinpumpa egnentlig som jeg kommer på i farta. er lite rust på min bil egentlig. det er typisk på e38 at listene på bunnen av dørene glipper taket, og da begynner de å spise på toppen av kanalen, og da kommer det rust der til slutt.... dette er på min bil også, på førerdøra. min ligger på 0,9 på langkjøring og 1,4 på langkjøring sånn ca. min bil er forøvrig til salgs. ligger under 7serier selges her innpå. lykke til med bilhandel, e38 er nydelige biler : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Takk for raske tilbakemeldinger!Spiser de foringer, ledd og kuler slik jeg føler min e34 gjør? Du som har 740, hvordan er forbruket på den? Ikke rekorden, men det normale forbruket ved blandet kjøring og langkjøring? Det er jo en tung bil. Det står på autopower at den sliter mer på foringer og kuler enn normalt, det høres veldig sannsynlig ut, men jeg har ikke merket noe til dette.. Jeg har hatt bilen i 4-5år Forbruksmåleren min står på 1.24 l/mil nå (Jeg har kjørt ca 2500km med snittfart på 47 km/t) Men det er ikke noe problem å få den til å bruke mer.. V8er lyd og stor motor oppfordrer ikke til økonomisk kjøring På forrige langtur brukte jeg 1.02 på strekningen fra Stavanger--> Kristiansand (Jeg nullet den ut på motorvegen i Stavanger og da lå den stabilt på 0.8-0,85 helt til jeg svingte av) Skulle nesten tro at e38 er crappy biler, for min er også til salgs:-P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Jeg har ikke hatt mye problemer med mine 2 e38'er som jeg har hatt. Eneste jeg kan komme på er caterstag, toppdekselpakninger, så har jeg skifta veivhusventilasjon da. Har vært heldig med rusten på begge to også. Hvis jeg skulle kjøpt meg ny e38, så ville jeg gått for en som er nyere enn 1998 (facelift), kansje 730d, kansje 728 men aller helst en 740 igjen. Spørs om drivstofforbruket er viktig for deg Min bruker ca. 1,2l på mila (langkjøring). Egentlig var det ikke drivstofforbruket jeg tenkte på da jeg kjøpte meg e38 første og andre gang. Det var motor, utseende, utstyr, og komfort. Får ofte høre på jobb "Du må jo ha en tankvogn med bensin kjørende etter deg hele tiden med den der bilen" Men di kan bare kjøre rundt i sine splitter nye Passater og Avensiser, og tro at de sparer Kr. på det. Nei da vil jeg heller kjøre rundt i den gamle "bensinslukern" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 På kanalen/skjermen bak framhjulet så sliter "steinsprut" litt på min. På innsiden av dørene helt nede i hjørnet i bakkant så er det en tendens til at fugen har tørket og ligger løst, og her ligger døren i press mot pakkningen når dørene er lukket, og da får fuktigheten ligge lenge før det tørker og da kan det begynne å ruste litt under. Jeg har skjært bort fugen og har skrapet/pusset ned til metallet og penslet med rusteter, hammerlakk og til slutt blanksvart (fargen på bilen min). Ingen som ser sånt, jeg må fortelle det til folk og de må helt inntill for å se det etter å ha blitt fortalt det, så det er enkelt å vedlikeholde, men det sier man ikke når man skal kjøpe, da er det prutningsgrunnlag Forbruket på min 728ia ligger på mellom 1,0 - 1,1 og det er lokalkjøring. Har tenkt til å bytte plugger og ledninger og luftfilter for å se om jeg får ned forbruket. Når jeg kjøpte den, så stod den på 1,1. Kjøpte den i fredrikstad og fyren hadde aldri nullstilt måleren. Mener at en av testene du kan kjøre på displayet skal fortelle forbruket fra den er ny, har ikke sett etter enda. Men jeg har kjørt display test... Se etter når batteriet ble byttet sist, på min er det 110ah batteriet, koster noen kr å kjøpe det nytt. Egentlig så har jeg ikke noe inntrykk av at det er noe spesielle feil på disse, normal gjennomgang på bilen er greit nok, prøv alt og sel overalt er mitt beste tips. Når jeg så etter E38, så jeg spesielt etter om de hadde: M-sport ratt, webasto med fjernkontroll, elektronisk klima, dobble vindu, skipose, comfort el stoler, om det var limo utgave(14 cm lengere), varmesete bak, parksensor framme og bak, cruise controll, rullegardiner i bakdører og el i bakvindu, fult navigasjon pakke minimum mk2 og helst oppgradert til 16:9 skjerm og mk4 navigasjon, regnsensor, km stand under 250.000, servicehefte/servicehistorie og nu kommer jeg ikke på mer i farta... uten xenon, automat og skinn klarte jeg ikke å finne Utrolig mange som kommenter bilen (positivt), og mange som ser etter bilen (desverre ikke så mange damer). Ellers så kommer jeg aldri til å selge bilen min, dette er hobbyen min, fungerer som 17 mai bil, søndags bil, ja hva skal man kalle det Må si som 740AV kjører heller denne gamle bensinslukeren enn noe så kjedelig som passat og avensis! Har kjøpt 3 stk 16:9 skjermer nu, håper noen vil kjøpe, eller så blir jeg halshuggd av kvinfolket! Selges 4000kr pr stk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 På kanalen/skjermen bak framhjulet så sliter "steinsprut" litt på min.På innsiden av dørene helt nede i hjørnet i bakkant så er det en tendens til at fugen har tørket og ligger løst, og her ligger døren i press mot pakkningen når dørene er lukket, og da får fuktigheten ligge lenge før det tørker og da kan det begynne å ruste litt under. Jeg har skjært bort fugen og har skrapet/pusset ned til metallet og penslet med rusteter, hammerlakk og til slutt blanksvart (fargen på bilen min). Ingen som ser sånt, jeg må fortelle det til folk og de må helt inntill for å se det etter å ha blitt fortalt det, så det er enkelt å vedlikeholde, men det sier man ikke når man skal kjøpe, da er det prutningsgrunnlag Forbruket på min 728ia ligger på mellom 1,0 - 1,1 og det er lokalkjøring. Har tenkt til å bytte plugger og ledninger og luftfilter for å se om jeg får ned forbruket. Når jeg kjøpte den, så stod den på 1,1. Kjøpte den i fredrikstad og fyren hadde aldri nullstilt måleren. Mener at en av testene du kan kjøre på displayet skal fortelle forbruket fra den er ny, har ikke sett etter enda. Men jeg har kjørt display test... Se etter når batteriet ble byttet sist, på min er det 110ah batteriet, koster noen kr å kjøpe det nytt. Egentlig så har jeg ikke noe inntrykk av at det er noe spesielle feil på disse, normal gjennomgang på bilen er greit nok, prøv alt og sel overalt er mitt beste tips. Når jeg så etter E38, så jeg spesielt etter om de hadde: M-sport ratt, webasto med fjernkontroll, elektronisk klima, dobble vindu, skipose, comfort el stoler, om det var limo utgave(14 cm lengere), varmesete bak, parksensor framme og bak, cruise controll, rullegardiner i bakdører og el i bakvindu, fult navigasjon pakke minimum mk2 og helst oppgradert til 16:9 skjerm og mk4 navigasjon, regnsensor, km stand under 250.000, servicehefte/servicehistorie og nu kommer jeg ikke på mer i farta... uten xenon, automat og skinn klarte jeg ikke å finne Utrolig mange som kommenter bilen (positivt), og mange som ser etter bilen (desverre ikke så mange damer). Ellers så kommer jeg aldri til å selge bilen min, dette er hobbyen min, fungerer som 17 mai bil, søndags bil, ja hva skal man kalle det Må si som 740AV kjører heller denne gamle bensinslukeren enn noe så kjedelig som passat og avensis! Har kjøpt 3 stk 16:9 skjermer nu, håper noen vil kjøpe, eller så blir jeg halshuggd av kvinfolket! Selges 4000kr pr stk. hvor i fredrikstad er denne kjøpt. tror ikke jeg har sett denne før. og det er rart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 På kanalen/skjermen bak framhjulet så sliter "steinsprut" litt på min.På innsiden av dørene helt nede i hjørnet i bakkant så er det en tendens til at fugen har tørket og ligger løst, og her ligger døren i press mot pakkningen når dørene er lukket, og da får fuktigheten ligge lenge før det tørker og da kan det begynne å ruste litt under. Jeg har skjært bort fugen og har skrapet/pusset ned til metallet og penslet med rusteter, hammerlakk og til slutt blanksvart (fargen på bilen min). Ingen som ser sånt, jeg må fortelle det til folk og de må helt inntill for å se det etter å ha blitt fortalt det, så det er enkelt å vedlikeholde, men det sier man ikke når man skal kjøpe, da er det prutningsgrunnlag Forbruket på min 728ia ligger på mellom 1,0 - 1,1 og det er lokalkjøring. Har tenkt til å bytte plugger og ledninger og luftfilter for å se om jeg får ned forbruket. Når jeg kjøpte den, så stod den på 1,1. Kjøpte den i fredrikstad og fyren hadde aldri nullstilt måleren. Mener at en av testene du kan kjøre på displayet skal fortelle forbruket fra den er ny, har ikke sett etter enda. Men jeg har kjørt display test... Se etter når batteriet ble byttet sist, på min er det 110ah batteriet, koster noen kr å kjøpe det nytt. Egentlig så har jeg ikke noe inntrykk av at det er noe spesielle feil på disse, normal gjennomgang på bilen er greit nok, prøv alt og sel overalt er mitt beste tips. Når jeg så etter E38, så jeg spesielt etter om de hadde: M-sport ratt, webasto med fjernkontroll, elektronisk klima, dobble vindu, skipose, comfort el stoler, om det var limo utgave(14 cm lengere), varmesete bak, parksensor framme og bak, cruise controll, rullegardiner i bakdører og el i bakvindu, fult navigasjon pakke minimum mk2 og helst oppgradert til 16:9 skjerm og mk4 navigasjon, regnsensor, km stand under 250.000, servicehefte/servicehistorie og nu kommer jeg ikke på mer i farta... uten xenon, automat og skinn klarte jeg ikke å finne Utrolig mange som kommenter bilen (positivt), og mange som ser etter bilen (desverre ikke så mange damer). Ellers så kommer jeg aldri til å selge bilen min, dette er hobbyen min, fungerer som 17 mai bil, søndags bil, ja hva skal man kalle det Må si som 740AV kjører heller denne gamle bensinslukeren enn noe så kjedelig som passat og avensis! Har kjøpt 3 stk 16:9 skjermer nu, håper noen vil kjøpe, eller så blir jeg halshuggd av kvinfolket! Selges 4000kr pr stk. hvor i fredrikstad er denne kjøpt. tror ikke jeg har sett denne før. og det er rart Når du kommer fra sentrum, så kjører du over den store brua og kommer ned til rundkjøringa, kjør helt rundt og ta av slik at du kjører paralellt med brua mot elva igjen, så tar du til høyre og bortover med en fotballbane der bodde han jeg kjøpte bilen av, litt eldre mann som ikke brukte bilen så mye han kjørte under 10.000km i året. Her er linken på bilen min: viewtopic.php?f=11&t=155305 Fikk ikke alle de tingene jeg så etter altså, mangler bla 14 cm Trur jeg får LED baklysene og 16:9 skjermen denne uka, gleder meg Har allerede venta 14 dager på de baklyktene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 ok. har sett bilen her inne på bimmers. men ikke sett den her i byen bare. hehe. derfor jeg lurte litt når du sa den var kjøpt i fredrikstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Jeg bare henger meg på denne. er og på utkikk etter 7'er. dog kun 750i etter 98/99 (til nød en facelift 740). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå