Sjøbuse Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 jeg ville heller hatt en 740 med 4,4 M62tuB44 eller til nød en 750 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Jeg bare henger meg på denne. er og på utkikk etter 7'er. dog kun 750i etter 98/99 (til nød en facelift 740). Det trur jeg fort kan bli noen kroner for en 750, tipper du ender med en 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Jeg kom på en ting: Har hørt at bensintanken blir byttet, grunnen er at de begynner å læke i vals. Spør om bensintanken er byttet, ellers ville jeg ha sjekket godt rundt bensintanken, feks lukter det bensin i garasjen, flekk på bakken der den har stått. På min var det byttet tank, er vist litt dyrt hvis man ikke kan gjøre slikt selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2010 Kom faceliften fra og med 98 modellene? Er det noen vesentlige endringer på disse bortsett fra utseende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 jeg ville heller hatt en 740 med 4,4 M62tuB44 eller til nød en 750 De ser ut til å gå ganske likt også: Men v12er er v12er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Kom faceliften fra og med 98 modellene?Er det noen vesentlige endringer på disse bortsett fra utseende? Facelifen kom 09/98. Utseende er annerledes. Oppgraderte motorer. Eks: 728i fikk dobbel vanos (m52tub28), 740i fikk vanos (m62tub44), 730d og 740d kom. En del elektronikk er forandret og oppgradert f.eks airbagsystemet. Ellers få interiørmessige forskjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 jeg ville heller hatt en 740 med 4,4 M62tuB44 eller til nød en 750 De ser ut til å gå ganske likt også: Men v12er er v12er V12er tøft det men .. synes ikke prisforskjellen står til forskjellen på prestasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Prisforskjellen forstår jeg godt. det kjipe med å ha en 740 er jo at det faktisk eksisterer en 750. må jo ha største maskinen. Et karrosseri av siste årsmodell med største motor vil og gjerne holde seg litt bedre i pris, såfremt man klarer å opprettholde en god standard på bilen. 750 har vel og en del ekstrautstyr som standard vs. f.eks 740? det som imidlertid drar meg mot 740i er at jeg liker V8'en bedre. synes V12 høres ut som en symaskin. selv med effektanlegg (ihvertfall de jeg har hørt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 V12ern er har ganske rolig og stille gange, iallefall på tomgang, nesten som en symaskin ja. Når det gjelder ekstrautstyr 740 vs 750, så tror jeg 750 uansett blir dyrere med samme utstyrsnivå, årsmodell og km i forhold til en 740, uavhengig av hva som er standardutstyr og ikke. V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 Når det kommer til utstyr, så fant jeg mest utstyr på den 728'ern jeg kjøpte. For meg var utstyr viktigere enn motor, og jeg liker rekke 6, så det gjorde meg ikke noe at det liksom "kun" var en 2.8l. Bilen går faktisk bedre enn alle kjedelige værdagsbiler uansett så, vil si at alle avensiser og passater får nu i alle fall kun sett hekken, hvis ikke bilen min står parkert Ser mange 740 og 750 som ikke har en dritt av ekstra utstyr, så vet ikke helt om ting fulgte med automatisk når det var 740 eller 750 når de var ny nei. Kom nok ann på den som kjøpte bilen ny den gang de ble bestilt... Har vært å sett på den 750 hos Strandveien Auto her i Trondheim, og den imponerer meg ikke når det kommer til utstyr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 det kan nok stemme, at enkelte prioriterer å laste bilen med utstyr, mens andre er kjipere på utstyret for å få råd til større motor. vet bare at 750'en hadde mer ekstrautstyr som standard enn de andre de siste årene av produksjonen. (ting som navigasjon og autofold speil). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 jeg har ingen feil i pixlene på hverken instrumentet eller stereoen, så det er kanskje noe oppblåst? Det er ikke noe som er oppblåst men helt vanlig på BMWer med noen år på seg! I min 2002 5-serie(E39 riktig nok) så var mye av klokka og der som radiostasjonen står i displayet i midtkonsollen, borte pga pixselfeil. To kompiser av meg har hver sin 523, henholdsvis 97 og 98 modeller og de er også plaget av samme tullet! Om det er noe annet hva anngår E38 vet jeg ikke men jeg mener dette gjelder for mange modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 Kom faceliften fra og med 98 modellene?Er det noen vesentlige endringer på disse bortsett fra utseende? Facelifen kom 09/98. Utseende er annerledes. Oppgraderte motorer. Eks: 728i fikk dobbel vanos (m52tub28), 740i fikk vanos (m62tub44), 730d og 740d kom. En del elektronikk er forandret og oppgradert f.eks airbagsystemet. Ellers få interiørmessige forskjeller. alle biler fra og med 1 oktober 1998 er facelift. og de er 1999 modeller. er også nytt el system i hele bilen. facelift seter passer ikke i en prefacelift bil med tanke på kontakter under setene. er også en helt annen knapperekke til div utstyr i bilen. i pre facelift er det individuelle knapper i dashen og facelift har et helt panel med alle knappene i samme enhet. (setevame, masasje, PDC, rullegardin antispin) kom også active comfort seter i facelift. de er med masasje. Prisforskjellen forstår jeg godt. det kjipe med å ha en 740 er jo at det faktisk eksisterer en 750.må jo ha største maskinen. Et karrosseri av siste årsmodell med største motor vil og gjerne holde seg litt bedre i pris, såfremt man klarer å opprettholde en god standard på bilen. 750 har vel og en del ekstrautstyr som standard vs. f.eks 740? det som imidlertid drar meg mot 740i er at jeg liker V8'en bedre. synes V12 høres ut som en symaskin. selv med effektanlegg (ihvertfall de jeg har hørt). vet ikke om de har såmye mer utsyr. men 750 har trelist på Bstolpen og har dash sydd i skinn. og dørhåndtakene inne er i skinn. M62tu motoren er noe av det mest solide bmw har laga. V12 er litt gammel motor og har mye med deler som kan ryke. og det er en stivere pris på delene. og V8 har 1000 ganger tøffere lyd. ifølge en nsttside jeg fant så skal 740 og 50 gå likt. men vet ikke om det stemmer. men kan ikke tenke meg V12en er så mye kjappere enn M62 med vanos. 740i E38 M62 8 cyl 286 HP 250 km/u 6.6 sec. 1996- 750i E38 M72 12 cyl 326 HP 250 km/u 6.6 sec. 1994- http://silverstone.fortunecity.com/merc ... _specs.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 dørhåndtak i skinn er jo et must. nei man får se. kommer jeg over f.eks en "loaded" 2001 740i er jo saken ganske grei. er bare at jeg allerede har V8'en i E34en, så det hadde vært gøy å testet 12'eren en periode. ikke alle som skal skilte med at de brummer rundt med V12 under panseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 10, 2010 Share Skrevet Juni 10, 2010 E34 har jo M60 da. får du deg en M62 er det STOR forskjell selv om det er samme HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå