Gå til innhold

Min nye bil! 335ia e-92 LCI Solgt

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for turen rundt vålerbanen ;) hehe Det går godt ja!

Det var da bare hyggelig. Var hyggelig å bli kjent med dere. Bilen går bra ja, synd sjåføren ikke kunne hente ut mer av bilen!

Regner med at jeg kommer til å møter deres igjen. Håper å få tak i noe mer banevenlig en denne og da skal jeg være med så ofte som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skal få endret bilde. trenger noen til å gjøre det for meg!!Hint, hint.

Håper jeg kan komme en tur på søndagen, men tør ikke garantere. Skal jobbe til 1500 på lørdag så kjøre 3 timer til hytta og være med på ett selskap. Planen er da å dra fre Fagernes igjen for så å kjøre til Våler. 2,5 timer. Så tar det for 3 timer hjem igjen.

problemet er at dama skal være med og vet ikke helt om hun liker disse planene! Kommer også til å koste en del for lite kjøring så er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bildene.

Det blir nok ikke kjøring på meg. vi skal passe på en bikkje også. dama var ikke så klar for å gå tur med bikkja i mange timer mens jeg var på banen!

Skal bli mer aktiv i bmwccn snart, lover det!

Fant forresten noen morsomme bilder av bilen på en ganske så våt banedag.

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=161520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ny bil ja. så tråden idag, morsom lesing.

Er selv på jakt etter en 335i e92 må bare selge min bil først (E92 320CD 2008mod) .Når kom den nye motoren med singel turbo (N55)? Var det noe grunn/problemer med twin turbo.Har mest lyst på manuell, men vurderer DKG kasse da alle roser den opp i skyene. du må legge ut bilder av de nyeste modifiseringene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Det blir gjort relativt lite med bilen med tanke på modifiksajoner. Skal få tatt noen bilder av den igjen. Har egentlig ingen gode bilder av den.

Har funnet en liten morsom modifikasjon. Det er ett vakum styrt spjel i det ene eksosrøret. Det blåkerer eksosen så det bare komme ut av ett rør. Ved å fjerne slangen og plugge igjen denne får man eksos hele tiden! Dvs litt mer lyd. Det liker jeg.

Skal justere høyden på eksosen en av dagen og da tar jeg også å plugger dne slangen. Gleder meg til det.

jeg kjørte tilfeldigvis "sammen" med en 997 c2s i går og en kompis som jeg kjørte forbi sa at min bil hadde mye fetere lyd! det liker jeg.

Du får bare si fra når du har solgt bilen. Hva er det du har? Min kommer jeg til å selge til våren!

Med tanke på twinturbo konseptet og ikke så er det en del vektbesparelse som er grunnen etter hva jeg har hørt.

Fikk forresten dette på mail i dag så er du intressert er det bare å lese.

Tre teknologier – ett virkemiddel: twin-turboladning

For å kunne kombinere høy effekt med redusert forbruk benytter BMW nå BMW TwinPower Turbo motorer i sine mest effektsterke turboladede modeller i hver kategori. BMW termen refererer til turbomotorer (både bensin og diesel) som opererer med twin-turboladning.

Twin-turboladning

…kan referere til bruken av to turboladere. I en slik konstruksjon drives hver turbolader av en separat eksosstrøm.

…kan også referere til én turbolader som drives av to ulike eksosstrømmer. BMW omtaler denne konstruksjonen som twin-scroll. Som en konstruksjon med to mindre turboladere muliggjør dette raskere trykk og dermed raskere respons.

Dette innebærer at begrepet ”twin” (tvilling/ dobbel) i BMW TwinPower Turbo refererer enten til antallet turboladere eller, i tilfelle med en enkellader konstruksjon, antallet eksosstrømmer. Denne teknologien gir en optimal kombinasjon av rask respons, høy effekt og utmerket drivstoff effektivitet.

BMW TwinPower Turbo benevningen refererer videre til tre ulike twin turbomotor konstruksjoner innenfor BMW Group:

- Én turbolader som drives av to separate eksosstrømmer (for eksempel BMW 535i)

- To mindre turboladere av lik størrelse (for eksempel BMW 750i)

- En stor og en mindre lader i samspill (for eksempel BMW 123d

BMW TwinPower Turbo: Én lader, to eksosstrømmer

Den sekssylindrede bensinmotoren (N55) som sitter i BMW 135i, BMW 335i, BMW 535i, BMW X3 xDrive35i, BMW X5 xDrive35i og BMW X6 xDrive35i er seneste generasjon BMW motor. Turboladeren drives av to eksosstrømmer, og muliggjør en maks effekt på 306 Hk. Den nye twin-scroll teknologien får ladere til å reagere spesielt raskt. Samtidig opptarden ene laderen betydelig mindre plass enn to separate ladere, og veier betydelig mindre. I samspill med High Precision Injecton (HPI) og VALVETRONIC (ventilstyring) sørger konstruksjonen for høy effekt og økt dreiemoment, sammen med svært lavt bensinforbruk. Denne kombinasjonen er unik innenfor motorkonstruksjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke trimme bilen. Jobber i en BMW butikk så det er ikke aktuelt. Bilen har uansett en del mer hk en det den skal ha, uten at jeg har gjort noe! Det liker jeg... Har lyst til å ta ett run til for å sjekke antall hk etter at eksosen er på og at motoren har sluppet.

dyno.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette målt på hjulene?? det er i så tilfelle fantastisk, det er vel vanligvis mer tap enn 11HK. Så da stemmer det at 335en har litt mer enn oppgitt på papiret..Gjør ingenting det...

Da var bilen solgt. Da er det bare det vanskelige igjen, nemlig å finne en 335i med rett utsyr/farge til rett pris. er jo ikke så mange å velge av her i norge. Så jeg får kjøpe en billig bil i mellom tiden mens jeg leter å venter på at noe skal dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...