sufii Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Nå har jeg to mangellapper hos biltilsynet. Både fra politiet og fra biltilsynet. Men hovedproblemet mitt er å godkjenne senkesettet. Da jeg kjøpte bilen stod det APEX senkefjærer fra før av, men følgte aldri med noen TUV- papirer. Så nå sliter jeg med å få tak i disse. Noen ideer til hvordan jeg kan få tak i disse papirene? Og kan noen gjerne fortelle meg hvordan prosedyren med å godkjenne senkesett foregår? Og fristen for å få godkjent dette var igår, så er litt sent ute.
RemyNG Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Kontakt GS eller Apex og spør, sendte mail til dem for en stund tilbake og fikk papirene fikk til og med dette pr brev . Så må du sende bilen på 4 hjulskontroll så du får papirene og verdiene derfra så kan du levere inn dette til BT.
Jan S Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 For å få TUV papirer kan du sende mail til apex eller høre med GS bildeler. Oppgi nummeret som står på fjærene foran og bak. En forutsetning for å få det godkjent er at nummeret fortsatt er synlig. Så bør du ha tatt firehjulskontroll og lysjustering, samt fylle ut og ta med skjemaet som ligger et eller annet sted på sidene her. Noen andre vet sikkert hvor.
Haug530D Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Nå har jeg to mangellapper hos biltilsynet. Både fra politiet og fra biltilsynet. Men hovedproblemet mitt er å godkjenne senkesettet. Da jeg kjøpte bilen stod det APEX senkefjærer fra før av, men følgte aldri med noen TUV- papirer. Så nå sliter jeg med å få tak i disse. Noen ideer til hvordan jeg kan få tak i disse papirene? Og kan noen gjerne fortelle meg hvordan prosedyren med å godkjenne senkesett foregår? Og fristen for å få godkjent dette var igår, så er litt sent ute. Ring eller send en mail til GS bildeler da de er forhandler av disse i Norge.
sufii Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 Det nytter ikke å kontakte GS de vil ha telefonnummeret til personen som har kjøpt disse fjærene. Og mine senkefjærer er ikke blitt kjøpt hos dem og jeg aner heller ikke hvem som har kjøpt disse. Numrene på fjærene er allerede notert og alt er synlig. Så da må jeg vel sende mail til Apex.
sufii Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Nå har jeg fått tak i tuv papirene. Hvordan skal jeg gå frem hos biltilsynet nå? Kan jeg ta firehjulskontroll på hvilket som helst verksted og vise dem papirene?
Robbi3 Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Det stemmer, så lenge du har 4hjulskontroll OG lysjustering. Så er det bare å bestille time og få dette godkjent.
sufii Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 supert. Også var det snakk om å fylle ut noe tuv papirer på egenhånd?
Mcgyver Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Følgende fremgangsmåte ved visning av senkesett. 1: Ha godkjente fjærer med tuv 2: Bestille time på verksted for firehjulskontroll og event lysjustering. Få papirer på dette med stempel fra verksted. Verdiene på målebrevet må være innenfor krav fra BMW. 3: Bestille time på trafikkstasjon for godkjenning av senkesett og event felger/dekk. 4: Vise bilen
S.Arnesen Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 supert. Også var det snakk om å fylle ut noe tuv papirer på egenhånd? Ehmm? Nei...
babjorn Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Også må du ha med vonkort del 1 + del 2 til biltilsynet
BMW__e30 Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 må måle verdiene være innfor? tror ikke det er mange bilene som er innafor på alt etter de har senka bilen.... du bør jo få godkjent senkesettet når du ikke kan justere mer... er jo ikke så mye du kan justere på en e30 f.eks.
Pisani Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Fant en fin en på nettet her en stund siden, om dette stemmer er jeg ikke sikker på, men det ser jo ganske "offisielt" ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå