Alpejohn Skrevet Juni 16, 2010 Share Skrevet Juni 16, 2010 Jeg og har Intravee, fornøyd med denne, litt treig av og til, men det er i følge de som lager den, ikke Intravee sin skyld, men Alpine ipod adapteret. Men ellers er jeg veldig fornøyd. Jeg har 16:9 navi professional. Enig i at om du har navi ville jeg definitift gått for Intravee, men om du har vanlig radio tror jeg dice er den beste. Eneste som irriterer meg er at jeg ikke kan ha cd veksler sammen med Intravee. Men kom over en ipod dokking der det sto at man kan ha begge deler. Har sendt mail og spurt ang dette, men ikke fått svar. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2010 Jeg og har Intravee, fornøyd med denne, litt treig av og til, men det er i følge de som lager den, ikke Intravee sin skyld, men Alpine ipod adapteret.Men ellers er jeg veldig fornøyd. Jeg har 16:9 navi professional. Enig i at om du har navi ville jeg definitift gått for Intravee, men om du har vanlig radio tror jeg dice er den beste. Eneste som irriterer meg er at jeg ikke kan ha cd veksler sammen med Intravee. Men kom over en ipod dokking der det sto at man kan ha begge deler. Har sendt mail og spurt ang dette, men ikke fått svar. Fredrik Kan man ikke ha begge samtidelig nei.. Da er det egentlig ganske uaktuelt!! De er jo veldig kjipt om man låner en god cd av noen.. Husker du hva den het eller?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Den har de her: http://www.toysinyourcar.com/acatalog/bmw_st_ipod.html Men mistenker at man ikke får styre ipod fra spilleren, at man må skifte sang på ipoden. Er det jeg har spurt dem om, men får ikke svar. Var her jeg kjøpte Intravee også. Mvh. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Man har da cd-spiller foran (ihvertfall på e46). Alle disse produktene kobles til der cd-veksleren normalt er, så den må egentlig ofres uansett. Man kan faktisk ha cd-veksler i tillegg med Intravee, men man må ha en Alpine-veksler og noe hub/switch-opplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Man har da cd-spiller foran (ihvertfall på e46). Alle disse produktene kobles til der cd-veksleren normalt er, så den må egentlig ofres uansett. Man kan faktisk ha cd-veksler i tillegg med Intravee, men man må ha en Alpine-veksler og noe hub/switch-opplegg. Jepp, det vet jeg, men liker ikke det helt. Tror det er slik at du må velge mellom cd veksler og ipod inn på menyen til intravee, og ikke via mode knappen på spilleren. Jeg vil ha det mest mulig orginalt, så folk flest kan klare å bruke anlegget. Ser ikke ut som jeg får svar fra TIYC helder. Håpte på at den ipod adapteren funket slik at man kan ha cd veksler på orginal måte. Men er vel lite sansynelig tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Når du har intravee så kan du koble til skifter, men du tenker sikkert på den orginale? Kan ikke koble til den orginale, men uansett så ville jeg ha kjøpt den som de har, for den spiller også cd-r/rw og mp3 osv... Selv har jeg trua på denne: http://www.ipodyourcar.dk/icelink/info. ... %20Dension Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfh-e39 Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Jeg har også Intravee, men får ikke ipoden til å lade... noen som kan forklare meg hvorfor? det står bare "lading støttes ikke av dette tilbehøret". Jævlig tungvindt, for på langtur, går ipoden tom for strøm og da må jeg bak og koble om til cd veksler igjen. Skulle gjerne likt å fått brukt begge deler, eller hvertfall fått ladet ipoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_maz Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 jeg har akkurat bestillt meg en orginal BMW business cd spiller fra november 04 fra USA. Så den kommer vel om et par uker. Siden de har satt inn noe uorginal dritt fra Becker som jeg ikke vil ha der.. Men jeg ser det er et HAV av ipod løsninger. Bmw selger en orginal Ipod løsning.. denne http://schmiedmann.no/3_serie/E46/utsty ... 2.htm#9909 og DICE sin ipod løsning er også aktuell.. Men det jeg lurer på er om disse 2 kan styre ipod'en fra multirattet ? Å hvilke er best med tanke på modifisering av orginalt ledningsnett ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Jeg har også Intravee, men får ikke ipoden til å lade... noen som kan forklare meg hvorfor? det står bare "lading støttes ikke av dette tilbehøret". Jævlig tungvindt, for på langtur, går ipoden tom for strøm og da må jeg bak og koble om til cd veksler igjen. Skulle gjerne likt å fått brukt begge deler, eller hvertfall fått ladet ipoden. Du trenger en slik dings. Dette er fordi Apple har fjernet mulighet til å lade via 12V på de nyere dingsene sine, og det er dette Intravee benytter seg av. jeg har akkurat bestillt meg en orginal BMW business cd spiller fra november 04 fra USA. Så den kommer vel om et par uker. Siden de har satt inn noe uorginal dritt fra Becker som jeg ikke vil ha der.. Men jeg ser det er et HAV av ipod løsninger. Bmw selger en orginal Ipod løsning.. denne http://schmiedmann.no/3_serie/E46/utsty ... 2.htm#9909 og DICE sin ipod løsning er også aktuell.. Men det jeg lurer på er om disse 2 kan styre ipod'en fra multirattet ? Å hvilke er best med tanke på modifisering av orginalt ledningsnett ? Både Dice og den originale fra BMW kan styres fra rattet, men foruten det så er ikke den originale noe særlig. Du får ikke opp sanginfo på spilleren og du må lage egne "spesial" spillelister. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_maz Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Både Dice og den originale fra BMW kan styres fra rattet, men foruten det så er ikke den originale noe særlig. Du får ikke opp sanginfo på spilleren og du må lage egne "spesial" spillelister. Thanks !! akkurat det jeg trengte å vite Da blir det Dice på meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 14, 2010 Share Skrevet Oktober 14, 2010 Ser det er ikke nevnt her, så jeg kan jo da nevne at man får kjøpt orginal bmw cd-veksler som leser mp3 Koster jo litt, men om man vil ha 100% orginalt, er det en god løsning. Har selv vurdert det, men holder på ipoden en stund til Den ser helt lik ut den normale cd-veksleren også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Oktober 15, 2010 Share Skrevet Oktober 15, 2010 Ser det er ikke nevnt her, så jeg kan jo da nevne at man får kjøpt orginal bmw cd-veksler som leser mp3 Koster jo litt, men om man vil ha 100% orginalt, er det en god løsning. Har selv vurdert det, men holder på ipoden en stund til Den ser helt lik ut den normale cd-veksleren også.. Hvor fåes denne kjøpt ? ;D Gjerne PM meg, så slipper jeg og sjekke tråden hele tiden =P For akkurat nå sitter jeg med 4:3 navien og en kasett spiller, og det er lite morsomt... er 2stk løse kabler der cd-veksleren min burde stått, så regner igrunn med at det er di 2 kablene som skal kobles på ;S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Oktober 16, 2010 Share Skrevet Oktober 16, 2010 Når man bruker cd skifter, som er montert baki, så synes jeg det er like greit med usb minnepenn. Det har jeg, min er levert fra Dension, den kan jeg styre fra rattet og med full tekst støtte til orginal navi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfh-e39 Skrevet Oktober 16, 2010 Share Skrevet Oktober 16, 2010 Jeg har også Intravee, men får ikke ipoden til å lade... noen som kan forklare meg hvorfor? det står bare "lading støttes ikke av dette tilbehøret". Jævlig tungvindt, for på langtur, går ipoden tom for strøm og da må jeg bak og koble om til cd veksler igjen. Skulle gjerne likt å fått brukt begge deler, eller hvertfall fått ladet ipoden. Du trenger en slik dings. Dette er fordi Apple har fjernet mulighet til å lade via 12V på de nyere dingsene sine, og det er dette Intravee benytter seg av. Typisk av apple, de bare MÅ ha sine idiotiske løsninger. Skulle fått "nedgradert" softwaren på ipod'n , da funker det jo. Men ikke på min gamle 8gb, for den har for ny programvare. Teit. Men den dingsen der gjør jo at jeg må gjøre om igjen hele dockingen, flytte kontakten ned for og felle inn den der istedet.. Det er jo ikke ubegrenset med plass under "askebegeret". Prøvde foresten å docke iphone 4'n min , men det går slettes ikke an med intravee hvertfall... Men ellers er intravee fantastisk på 16:9 . funker fjell. Men skulle fortsatt hatt mulighet å koblet inn cd veksleren bak samtidig, siden intravee faktisk bare bruker 1 cd slot. Mulig å legge opp doble kabler??? noe mix og trix må da gå an. Kjøpe ledningsnett og felle sammen, lyden blir i såfall dobbel, men slår du av en av de som leverer lyd (ipod eller cd) så vil du jo kun få en lydfrekvens likevel??? Dette skal gå bra om man forsker litt på det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfh-e39 Skrevet Oktober 16, 2010 Share Skrevet Oktober 16, 2010 Da har jeg kjøpt både docking adapter og den lille adapteren.. Så får vi se hva som egner seg best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå