Gå til innhold

Wickys E65 Saga Ends... Life will never be the same again!


 Share

Anbefalte innlegg

Uff...synes nesten synd på sjuern som bare står ute og ikke får noe som helst kjærlighet lenger.. Ikke har hun blitt vasket på par uker heller..nesten så jeg må ta meg sammen få den i pen stand igjen..hmm.. Planene er mange.. får se hva som blir gjort.. Har fått ut forsterkern iallefall..få den innlevert snart for å se om det går an å fikse denne.. få inn e60 tåkelys når morty999 har tid.. få bytta knirkeforing og bremsevarselkabelsensorting bak..Så må jeg åpnet bakdøra..Morty999 fiksa den..funka i 1døgn..nå kan den ikke åpnes verken utenfra eller innvendig..ikke funker vinduet heller..

også må jeg få bytta airbagsensor på passasjersetet, beltestrammer sensor på førerstol samt slepering i rattet.. Etterhvert må vel demperne til panser og bagasjelokk byttes..begynner å bli slitent...

mye mikkmakk men ikke så ekstremt mye jobb eller dyrt... er bare å gidde å sette i gang med dette...

Ellers har jeg lyst på litt større eksos.. Noe som dette, men kun på ene siden:

dubshowfiesta0405-115.jpg

Igrunn kun for å ha en fetere lyd (lei av stille-v8-sjuer) Jagggen har mer motorlyd ved pådrag enn sjuern.. og det er teit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

feilene på sjuern står vel beskrevet over...På jaggen er det mer "bagateller" siden alt kan fikses selv (jeg tør iallefall skru på den) Må få fikset sirkulasjonen i varmeapparatet..motoren blir ikke varm og blir ikkeno varme i kupeen før den har 2-3tusen omdreininger.. så mistenker termostaten.. Men den er visst ikke så lett å få tak i billig.. Mekonomen har den til 199kr men 1 ukes lev tid... jaguar norge har på lager, men jeg nekter å betale 1650kr for den + 99kr for o-ring pakning.. Også har den begynt å lekke olje sånn helt plutselig..hvor olja kommer fra skjønner jeg heller ikke..ikkeno mindre oljenivå på bilen selv om det har lekket en del, ingen feilmld i dashen..Mistenker at den har begynt å lekke mellom kassa og motoren (har jeg hørt iallefall)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girlfriends på tur :P

20120412_205250.jpg

20120412_205307.jpg

Blei stoppa i teknisk idag.. klagde på for store felger og uoriginal eksos og "oi denna var senka".. haha stakkarne stod der og klødde seg i hodet da eksosen var original, høyden var original..Og felgene var innenfor avviks prosenten :P

Men det morsomme er at ifølge datasystemet dems så er jaguaren min avskiltet.. Og at skiltene fremdeles lå til oppbevaring..så de krangla godt og lenge og hardt for å avskilte meg men jeg hadde alle papirer tilgjengelig med datostempel så de klarte ikke.. Så gikk de over alle lys på bilen..Dekkmønster..så etter "trimming i motorrom"...Tilslutt klagde de på at førerkortet mitt ikke ligna på meg.. og at det var så ødelagt... menmen..alt gikk ok og jeg kjørte videre etter 59 min :P

20120412_190822.jpg

20120412_190831.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bodd snart 13 år i Danmark og jeg har aldri (med strek under) sett en eneste teknisk kontroll. Jeg vet ikke om det er ekstra slapt her i Danmark eller om man er ekstra ivrige på dette området i Norge, men litt merkelig er det... :roll:

By the way... jeg synes nok at jaguaren virker litt vel høy og/eller felgene er litt for store når man ser bakhjulet på det siste bildet... eller lyver bildet litt?... :?

20120412_190831.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bodd snart 13 år i Danmark og jeg har aldri (med strek under) sett en eneste teknisk kontroll. Jeg vet ikke om det er ekstra slapt her i Danmark eller om man er ekstra ivrige på dette området i Norge, men litt merkelig er det... :roll:

By the way... jeg synes nok at jaguaren virker litt vel høy og/eller felgene er litt for store når man ser bakhjulet på det siste bildet... eller lyver bildet litt?... :?

20120412_190831.jpg

Tror nok de er ekstra ivrige i Norge.. var i køben for par år siden.. så nesten ingen politibiler... Men med ett jeg kjørte på rødt så kom de opp bak meg og snakket uforståelig :lol: Slapp unna med en advarsel siden jeg kjørte på "oransjt" som hun damen sa..Også synes hun det var dumt at jeg hadde park/tåke på og lurte på om jeg ønsket en bot på 350kr for dette for det er så mye penger.. Jeg lo og fortalte henne om at boten i Norge er på 2500kr for feilaktig bruk av lys..da sa hun "jaja bare kjør videre" :P

Ja der bilen står var det en hump på bakhjulet på passasjersiden så bilen er litt skeiv der.. Men nei felgene er innenfor avviksprosenten, og innenfor hjulbuene, og de subber ingensteder..så er nok bare synsbedrag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er galde i teknisk på Haugenstua. Ble tatt der selv etter noe flerkulturell festival for to år siden. Men du fikk dra uten mangellapp?

den kontrollen du nevner var nok mer relatert til å finne våpen... og de stoppet det meste av bmw merce og audier.. ;)

jada jeg fikk dra da de ikke hadde noe å ta meg på...Kom på at de også sjekket frontruta for steinsprut i synsfeltet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Også synes hun det var dumt at jeg hadde park/tåke på og lurte på om jeg ønsket en bot på 350kr for dette for det er så mye penger.. Jeg lo og fortalte henne om at boten i Norge er på 2500kr for feilaktig bruk av lys..da sa hun "jaja bare kjør videre" :P

OK. Jeg synes faktisk at det er litt hyggelig at man får en lett muntlig advarsel for slike forseelser her i Danmark. Slikt opplever man normalt ikke i Norge. Der har "alle" åpenbart råd til en kjapp bot på 2500 kroner i tide og i utide... eller kanskje ikke?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enig der...norske etater er flinkere til å være ute med bøter for å "holde budsjett" men jeg har utrolig nok klart å snakke meg unna de fleste bøtene siste 4-5 årene..

så ja politifolkene var mye hyggeligere i Dk enn her hjemme! Men når man ser på "politet danmark" på viasat4 så får man ett annet syn på alt.. Politiet i DK er tøffe farlige og hardbarka mens de i Norge virka slappe og ubrukelige (politiet norge på tvN)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så ja politifolkene var mye hyggeligere i Dk enn her hjemme! Men når man ser på "politet danmark" på viasat4 så får man ett annet syn på alt.. Politiet i DK er tøffe farlige og hardbarka mens de i Norge virka slappe og ubrukelige (politiet norge på tvN)

Jeg har minimal erfaring med politiet her i Danmark, men en viktig forskjell på politiet i Norge og Danmark er at politiet alltid bærer pistol i Danmark og de behøver ikke en tillatelse for å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...