Gå til innhold

Wickys E65 Saga Ends... Life will never be the same again!


 Share

Anbefalte innlegg

Er galde i teknisk på Haugenstua. Ble tatt der selv etter noe flerkulturell festival for to år siden. Men du fikk dra uten mangellapp?

den kontrollen du nevner var nok mer relatert til å finne våpen... og de stoppet det meste av bmw merce og audier.. ;)

jada jeg fikk dra da de ikke hadde noe å ta meg på...Kom på at de også sjekket frontruta for steinsprut i synsfeltet..

Mye mulig. Når en kjører E36 coupe i Groruddalen, tror nok politiet at det er en B-gjeng pakistaner med en gang :P Men måtte ned å vise bilen uten xenon lys gitt, fikk ikke dratt "nordmannkortet" den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

... så ja politifolkene var mye hyggeligere i Dk enn her hjemme! Men når man ser på "politet danmark" på viasat4 så får man ett annet syn på alt.. Politiet i DK er tøffe farlige og hardbarka mens de i Norge virka slappe og ubrukelige (politiet norge på tvN)

Jeg har minimal erfaring med politiet her i Danmark, men en viktig forskjell på politiet i Norge og Danmark er at politiet alltid bærer pistol i Danmark og de behøver ikke en tillatelse for å bruke den.

Dette er noe jeg er glad for at vi ikke har i Norge. Har politiet pistol, må de kriminelle skaffe seg det også. Og når man vet den andre parten er bevæpnet, øker temperaturen...vold avler vold..

Det er ikke for ingenting at innbruddstyver i USA bevæpner seg med pistol, da alle huseiere har det...

Securitas i Norge har eksplisitt uttalt at de ikke ønsker å bære våpen. De første som får greie på sånt, er kjeltringene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i den. Er glad for at politiet i Norge er så mye mer moderat enn i andre land, f.eks usa. Ser det jo på disse seriene på tv "Cops" at usa-politiet er VELDIG hardhendt og på grensen til voldelige når de skal arrestere folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har minimal erfaring med politiet her i Danmark, men en viktig forskjell på politiet i Norge og Danmark er at politiet alltid bærer pistol i Danmark og de behøver ikke en tillatelse for å bruke den.

Dette er noe jeg er glad for at vi ikke har i Norge. Har politiet pistol, må de kriminelle skaffe seg det også. Og når man vet den andre parten er bevæpnet, øker temperaturen...vold avler vold..

Det er ikke for ingenting at innbruddstyver i USA bevæpner seg med pistol, da alle huseiere har det...

Securitas i Norge har eksplisitt uttalt at de ikke ønsker å bære våpen. De første som får greie på sånt, er kjeltringene..

Jeg er enig i at det er bra at politiet normalt ikke bærer skytevåpen i Norge. På den annen side fungerer dette rimelig bra her i Danmark hvis vi ser bort fra et par uheldige kjente episoder der politiet har vært litt for hurtige på avtrekkeren.

En bekjent kom i denne sammenhengen ut for en litt uheldig episode i USA. Han festet som de fleste norske studenter av og til gjør... med litt alminnelig norsk grøftefyll. Uheldigvis befant han seg i en gate med standardiserte masseproduserte hus... alle husene så helt like ut... iallefall i hans temmelig fyllepregete tilstand. Han gikk derfor inn i det huset han trodde at han bodde i, gikk inn på toalettet til høyre og la seg godt til rette på gulvet rundt klosettet for resten av natten... :lol:

Noen timer senere kom husets eier inn på toalettet for å gjøre sitt morgenfornødne. Til hans temmelige store overraskelse lå det en fremmed mann og snorket høylytt der inne. Kort var veien til telefonen og et kjapt nødanrop til politiet. Tre ting er verdt å påpeke i denne sammenhengen... min bekjente skal være glad for at husets eier var blandt de få i USA som ikke har våpen (sikkert hadde idag), husets eier fikk en skikkelig overhøvling av politiet fordi han hadde glemt å låse utgangsdøren og min bekjente ble som en følge av episoden utvist fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha såpass!? Utvist? Det er visst veldig små marginer for eventuell straff i Usa..

Rent formelt var dette et innbrudd i et privat hjem og slikt er en alvorlig forbrytelse i USA. Det var nok bedre å bli utvist fra USA enn å bli skutt i USA... 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...