Gå til innhold

Erfaring med u.org. navi dvd plater?

Anbefalte innlegg

prøver å brenne ut en duallayer dvd jeg. henger seg jo bare etter første laget. Lasta ned "Bossweb" sin versjon. Den skal funke på e90 den?

last ned 2011 proffesional dvden. den er singel layer og består av 3 dvder. da får du full versjon med alle poier i hele europa og alle land i europa, forutsatt at du har idrive med navi da. Bruker den på min, funker som bare det. henger seg ytterst skjelden. Bare av og til ved mye fuktighet i bilen, særlig hvis den har stått ute over natten osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Buisness har kun navigasjon med piler. Ei oppgradering til Nav PRO og kart fekk eg pris på i fjor: 55.000.-

Latterlig pris :shock:

Hva business navi er kommer helt an på hvilken modell en har. Vår facelift 1-serie har business navi, men det er fargeskjermsnavi på kart, på vippeskjermen som kommer opp fra dashbordet når en slår på tenninga. Den kjører ikke helt fullscreen, er vel 4:3-bilde og med annen info på høyresiden, men det fungerer veldig bra og er fancy i lange baner. Har jo da også full iDrive med alt som medfølger av funksjonalitet der. Tror E60/E61 også etter facelift har noe tilsvarende. Man mister vel perspektivview og noe funksjonalitet i forhold til via og POIs, men har vel egentlig aldri savna stort på vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Hei, etter lang tid har jeg "fått til" navien med brent dvd kart, men kommer og går.

Etter antagelser så er dvd laseren slitt..

Noen som har prøvd dette?

http://www.xoutpost.com/articles/all-bm ... -unit.html

Altså bytte laser delen? Kosta ca fra 5 euro men er litt risky med og kunne ødelegge noe..

Ser andre alternativer som a bytte ut hele dvd leseren, koster ca 1500+mva og frakt. som er muligt men dyrere.

http://www.donberg.ie/descript/d/dvd_m3_4.6.htm

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, etter lang tid har jeg "fått til" navien med brent dvd kart, men kommer og går.

Altså bytte laser delen? Kosta ca fra 5 euro men er litt risky med og kunne ødelegge noe..

Ser andre alternativer som a bytte ut hele dvd leseren, koster ca 1500+mva og frakt. som er muligt men dyrere.

Anyone?

Jeg gjorde et forsøk med å bytte laser, men det ble dessverre ikke vellykket. Tror det var de to loddepunktene som skal fjernes som køddet det hele til. I frykt for å gjøre enda et bomkjøp kjøpte jeg heller DVD-leseren og byttet denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje so sikker på om det er laseren som er dårleg...mkIV er ganske sær på kvalitet på brente DL plater i utgangspungtet.

Valg av brennar, dvdplater og brenneprogram betyr alt for og få eit stabilt resultat.

Brenne med minst mulig hastigheit meiner eg er berre vas... min erfaring er at eg har fått best resultat med og brenne i den hastigheita som er maks for plata.

Eg har brent utallege plater med forskjellige brennarar og program og vil i den forbindelse tipse dåke som slite med og få til ein god kopi, om eit oppsett som ikkje har feila ein einaste gang!

Brennar: Plextor PX-L890SA (billig)

Plater: Verbatim DVD+R DL 8,5GB 8x

Program: Imgburn med nyaste software

Brenne med 8x speed

Ikkje styr med andre ting på pcèn då ein brenne

Det finst sikkert mange andre brennarar som fønkar og, men ikkje som eg har prøvd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel er dette jeg har prøvd utallige ganger på forskjellige måter, med vanlig DVD og DL plater.

Den klarer og lese plata av og til men ofte etter flere forsøk på og komme inn på navi.

Og har bare blitt verre og verre, så tipper på en dvd spiller som har runda 230k km begynner å bli litt slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja org plata som er vanlig CD funker bra, men kan være det er brent i mye bedre kvalitet en det jeg kan klare med min pc.

Den DVDen jeg har nå fikk jeg ordna fra en venn, på han sin bil funka den helt bra men min sliter.

Eneste jeg ønsker å oppnå er det til å funke til alle verdens tider uten problem, men må evt. finne ut om det er leseren eller platene. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Anyone?

Jeg skiftet laser på min mk4. Funket fint det :D

En må være stø på hånda når man skal gjøre dette. Eneste utfordringen er å fjerne di to loddepunkta på båndkabelen til laseren.

Der er det om å gjøre å ikke bruke for kraftig loddebolt.

Jeg brukte en jeg kjøpte på Biltema for ca 100kr på 15w.

Bare å føre loddebolten mot punktene, så suger den til seg loddetinnet av seg selv :wink:

Kjøpte ny laser på ebay.de Kom på ca 400kr i alt. Rask levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, men etter jeg satt i navien så var den ikke i riktig retnings posisjon. Måtte kjøre par 100 meter så kalibrerte den seg i riktig retning.

Men virker som den henger etter i forhold hvor jeg egentlig er, f.eks når jeg har akkurat kjørt forbi et kryss så viser navien at jeg er rett føre krysset.

Litt kjipt om jeg ikke kan veien og er litt kaos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med min. Har lest at det kan ta opp til 2 uker avhengig av hvor mye du kjører før mk4 kalibrerer seg etter f.eks overfltting fra annen bil. Kan hende det er noe som skjer med navien når den mister strømmen over en lengre periode. Kansje den trenger en ny kalibreringsrunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...