Gå til innhold

Import av 320si

handsome
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hyggelig å få betraktninger fra en som faktisk eier bilen, kunne godt tenke meg en sånn en gang.

Det du sier bekrefter det jeg mistenkte, at det er en veldig spesiell bil. Så får folk heller sitte og synse mens de ser på 0-100 tider :)

Jeg har respekt for dine synspunkter når det gjelder 320si, men den siste kommentaren er unødvendig i et forum som dette. De aller fleste her inne har hverken førstehåndskjennskap til litt mer spesielle og/eller veldig kostbare bilmodeller. Ergo vil mye av det vi skriver her inne være basert på ting vi har hørt, lest eller sett i diverse medier. Dette er naturligvis ikke optimalt, men gitt de alminnelige økonomiske og praktiske rammene de fleste lever med/under er det faktisk det beste vi kan oppnå.

Noen ganger opplever vi imidlertid at enkelte her inne har førstehåndskjennskap til f.eks bilmodeller som Ferrari 458 Italia. Slikt er naturligvis svært spennende for oss andre, men etter relativt kort tid dessverre mindre spennende for den heldige med reell erfaring. Det er i sakens natur dessverre ganske begrenset hva slags tilsvarende feedback han/hun kan få fra oss andre.

Jeg synes derfor at det er et kjempestort poeng at noen av oss faktisk har interesse for/i å grave frem så mye informasjon som overhode mulig vedr. diverse bilmodeller uten å bli beskyldt for å hente informasjon fra f.eks Wikipedia eller andre kilder (les: dette er ikke positivt ladet). Det er etter min mening faktisk veldig bra at noen gjør denne jobben (akkurat som Chicane har gjort med informasjon i tilknytting til 320si i denne tråden). Alternativet er iallefall ikke attraktivt og vil bare føre til at forumet blir et stort ekkokammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo vil mye av det vi skriver her inne være basert på ting vi har hørt, lest eller sett i diverse medier. Dette er naturligvis ikke optimalt, men gitt de alminnelige økonomiske og praktiske rammene de fleste lever med/under er det faktisk det beste vi kan oppnå.

Men da burde du kanskje avstå fra å mene både det ene og det andre om ting du åpenbart ikke har peiling på. Det er nå nærmere 25 år siden du har eid noe firehjult av interesse for forumet og som sådan har du svært liten bakgrunn for å mene noe om disse bilene, spesielt med tanke på hva du kjører rundt i til vanlig. En eier kom nå nettopp inn i tråden forundret over dine sterke meninger om en modell du verken har sett, kjørt eller hørt live. Dette bør du ta til etterretning før du synser i øst og vest fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo vil mye av det vi skriver her inne være basert på ting vi har hørt, lest eller sett i diverse medier. Dette er naturligvis ikke optimalt, men gitt de alminnelige økonomiske og praktiske rammene de fleste lever med/under er det faktisk det beste vi kan oppnå.

Men da burde du kanskje avstå fra å mene både det ene og det andre om ting du åpenbart ikke har peiling på. Det er nå nærmere 25 år siden du har eid noe firehjult av interesse,for forumet og som sådan har du svært liten bakgrunn for å mene noe om disse bilene, spesielt med tanke på hva du kjører rundt i til vanlig. En eier kom nå nettopp inn i tråden forundret over dine sterke meninger om en modell du verken har sett, kjørt eller hørt live. Dette bør du ta til etterretning før du synser i øst og vest fremover.

Så du mener at jeg er diskvalifisert til å mene noe her inne fordi jeg kun har en E46 318d? Hvor går grensen etter din mening for å kunne mene noe om biler her inne... 320d, 325i eller kanskje 530d?

Slike kommentarer som dette viser at du ikke helt forstår hvordan et forum som bimmers fungerer og du har heller ikke respekt for dine meddebattanter hvis de etter din mening ikke har en fin nok bil. Ærlig talt... voks opp og oppfør deg som en som vet hvordan man skiller person og sak. Gå etter ballen og ikke etter spilleren.

I likhet med Chicane som heller ikke har førstehåndskjennskap til den aktuelle bilen har jeg lov til å mene akkurat hva jeg vil om den. Jeg kan også skrive akkurat hva jeg vil om modellen her inne. Hvis du ikke liker hva jeg skriver så er dette din sak, men jeg kan stadig skrive akkurat hva jeg vil om bilmodellen her inne. Neste gang du ser et av mine innlegg... hopper du ganske enkelt over innlegget uten å kommentere meg som person. På den måten blir forumet uten tvil mer interessant for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da burde du kanskje avstå fra å mene både det ene og det andre om ting du åpenbart ikke har peiling på. Det er nå nærmere 25 år siden du har eid noe firehjult av interesse for forumet og som sådan har du svært liten bakgrunn for å mene noe om disse bilene, spesielt med tanke på hva du kjører rundt i til vanlig. En eier kom nå nettopp inn i tråden forundret over dine sterke meninger om en modell du verken har sett, kjørt eller hørt live. Dette bør du ta til etterretning før du synser i øst og vest fremover.

Vanligvis er jeg ganske enig med Fredrik i endel saker, men her er jeg tilbøyelig til å si meg enig med Pollyy. Det er ganske respektløst ovenfor eierne av 320SI her på forumet å snakke ned denne modellen, at 0-100 på 8.1 sekunder er så fryktelig dårlig og at bilen er undermotorisert stemmer ikke i forhold til Norges bilpark forøvrig.

Til Fredriks unnsetning bør det sies at han etterhvert begynner å komme opp i åra og er ingen ungfole å regne lenger, men i likhet med skrullete bestefedre som forsøker å betale 3 ganger i kassa på butikken, bør man i blandt komme til høflig unnsetning. Gi deg nå, mens leken enda er god.

Slike kommentarer som dette viser at du ikke helt forstår hvordan et forum som bimmers fungerer og du har heller ikke respekt for dine meddebattanter hvis de etter din mening ikke har en fin nok bil. Ærlig talt... voks opp og oppfør deg som en som vet hvordan man skiller person og sak. Gå etter ballen og ikke etter spilleren.

Og hvor er så din respekt for Mossing91 sin flotte 320Si? Dette er en bil du aldri så mye som har sett eller hørt siden du heller prioriterer kunst og arkeologiutdannelsen til dattera di - men likevel ser du ditt snitt til å omtale den som "en stor skuffelse, gimmick og undermotorisert" - tror du det er hyggelig for mossing91 å logge inn for å lese dette oppgulpet fra en som ikke har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor er så din respekt for Mossing91 sin flotte 320Si? Dette er en bil du aldri så mye som har sett eller hørt siden du heller prioriterer kunst og arkeologiutdannelsen til dattera di - men likevel ser du ditt snitt til å omtale den som "en stor skuffelse, gimmick og undermotorisert" - tror du det er hyggelig for mossing91 å logge inn for å lese dette oppgulpet fra en som ikke har peiling?

Hvem har sagt at jeg ikke har respekt for mossing91´s 320si? Jeg har iallefall ikke uttrykt meg negativt om hans bil (hverken fra eller til). Jeg har kun skrevet hvordan jeg oppfattet modellen da den kom på markedet for 8 år siden og da spesielt i relasjon til E90 320i (150 HK) og E46 320i (170 HK).

Jeg synes forøvrig at nivået på innleggene begynner å bli i overkanten barnslige. Nå handler de mest om meg som person og til og med min datter. Hva med å heller bruke tid på å underbygge hvorfor 320si er en fin modell... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at jeg ikke har respekt for mossing91´s 320si? Jeg har iallefall ikke uttrykt meg negativt om hans bil (hverken fra eller til). Jeg har kun skrevet hvordan jeg oppfattet modellen da den kom på markedet for 8 år siden og da spesielt i relasjon til E90 320i (150 HK) og E46 320i (170 HK).

Jeg synes forøvrig at nivået på innleggene begynner å bli i overkanten barnslige. Nå handler de mest om meg som person og til og med min datter. Hva med å heller bruke tid på å underbygge hvorfor 320si er en fin modell... :wink:

Jeg tror forumet er tjent med at vi prøver å innta en litt mer respektfull holdning til biler som vi selv ikke har prøvd, men kanskje andre på forumet eier. Dette gjelder ikke bare deg, men også andre brukere. Dette er du helt sikkert enig i?

Jeg biter meg også merke i at du til stadighet må påstå at andre brukere sine innlegg er barnslige, bare fordi de ikke er helt slik du ville skrevet dem selv. Bare fordi du er nevnt i innleggene så handler ikke innleggene "mest om deg som person".... Jeg foreslår at vi avslutter denne diskusjonen her, så skriver vi heller noe om 320SI om vi har noe på hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter meg også merke i at du til stadighet må påstå at andre brukere sine innlegg er barnslige, bare fordi de ikke er helt slik du ville skrevet dem selv.

Neida... jeg har ingen problemer med hva f.eks du mener og du bør merke deg at jeg ikke angriper deg som person. Jeg kritiserer ikke dine meninger og hvorfor du evt. mener som du gjør. Det er viktig at vi skiller person og sak. Akkurat dette er det dessverre mange som har ganske store problemer med her inne.

Det vi imidlertid kan diskutere i denne tråden er hvorvidt E90 320si er en fin modell eller ikke. Faktisk er dette heller ikke helt korrekt i forhold til trådstarters intensjoner iom. at han bare ville vite hvordan han skulle beregne verdien på modellen ved evt. import. Det var dette jeg unnskyldte, men dette var det åpenbart ikke mange som fikk med seg... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi der nå da gutter, blir ikke dette litt dumt....? StaM! Du minner meg veldig om en annen forumbruker, særlig i mye av kommentarene dine og ting du biter deg merke i. Akkurat slik var han også til tider før han ble utestengt...

Hvis man youtuber litt så kan man jo se f.eks at på små baner så er Si`n raskere enn f.eks både 330cd og biler som RX8. mye forbi 330 har en vekt på hele 1595, mens min lille si veier inn på 1350 kg

Små baner ja, men hva med rundt Nurburgring. Er jo det som er interessant, mulig den er lett i de skarpeste svingene men med toppfart på 225 km/t så skulle du slitt godt med å ta en 330d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi alle kan gå bort fra drittslengning, hverfall ikke vits å dra inn andre familie medlemmer osv. Dette er orginalt en 2 år gammel tråd. Jeg takler da både konstruktiv kritikk og ros for modellen. Selvom den er tight å fin å kjøre og pen å se på, så har jo den håndbygde motoren også mangel på valvetronic, som gjør at forbruket er deretter osv. Men dette gjelder vel nesten alle bilmodeller, det finnes vel ikke 1 som er perfekt. Men samtidig så synes jeg at å si modellen er en flopp for BMW sin del er absolutt ikke noe man skal uttale seg om før man har sitti bak rattet, den kan aldeles ikke sammenliknes med noen av BMW sine andre rekkefire modeller, og den er vesentligere fastere enn andre E90 grunnet vektfordeling og mangel på ekstra vekt. Alt i alt synes jeg man kan mene hva man vil om alle biler, da det går veldig på smak og interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi alle kan gå bort fra drittslengning, hverfall ikke vits å dra inn andre familie medlemmer osv. Dette er orginalt en 2 år gammel tråd. Jeg takler da både konstruktiv kritikk og ros for modellen. Selvom den er tight å fin å kjøre og pen å se på, så har jo den håndbygde motoren også mangel på valvetronic, som gjør at forbruket er deretter osv. Men dette gjelder vel nesten alle bilmodeller, det finnes vel ikke 1 som er perfekt. Men samtidig så synes jeg at å si modellen er en flopp for BMW sin del er absolutt ikke noe man skal uttale seg om før man har sitti bak rattet, den kan aldeles ikke sammenliknes med noen av BMW sine andre rekkefire modeller, og den er vesentligere fastere enn andre E90 grunnet vektfordeling og mangel på ekstra vekt. Alt i alt synes jeg man kan mene hva man vil om alle biler, da det går veldig på smak og interesser.

Jeg er naturligvis helt enig i dette, men jeg vil understreke at jeg aldri har antydet at 320si var/er en flopp fra BMW´s side. Modellen er seriøs nok kjøredynamisk, men som jeg prøver å påpeke var det ganske mange som mente at BMW burde ha lagt seg litt mer i selen når det gjelder motoriseringen. Folk forventet at BMW var i stand til å bygge en sugerekkefirer med minst 200 HK. Spesielt med tanke på Honda´s glimrende 240 HK pendant og ikke minst BMW´s egen S14B23 motor. På den annen side er si-motoren ingen s-motor og dermed blir det vel mest en vurderingssak hvorvidt man bør være skuffet eller ikke.

Chicane: Honda S2000 gjør ringen på 8:38 med 63 HK mer (1260 Kg). Volkswagen Scirocco (210 HK) gjør ringen på 8:47. Noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...