Fredrik 90 Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 320Si er oppgitt til godt under 9 minuter på ringen, så tror en 330d skulle slitt godt med å dra ifra den. Husk at den er mye lettere. Kun 1350 kilo. Ja men 177 hester og 200 nm mot 245 hester 520 nm har litt å si, er noen solide strekker på Ringen også. 330d blåser til 100 på 6,3 sek og topper 250 km/t så utenom de værste svingene så skulle det holdt hardt tror jeg Hadde vært en moro utfordring for treeren min da, enda litt mer trøkk enn 330d med sine 265 hk 560 nm Klarte ikke å henge på Cooper S, TT og diverse GTIer i de værste svingene men jeg kom kjapt forbi så fort veien åpnet seg litt, nå hadde jeg orginal dekk og vanlig M-sport understell da Når dette er sagt så tviler jeg ikke på at 320SI er en fabelaktig kjøremaskin, og uten vår tunge sekser i fronten så har den nok en annen kjøreopplevelse vil jeg tro. En annen fordel er at dette kommer til og bli entusiastbiler det blir artig å eie i framtiden, sikkert artigere enn 330d som det går dusinvis av Edit: Kjørte ikke Jeremy Clarkson på 9 min og noe i en Jaguar med 207 hesters diesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossing91 Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Det var 10 minutter mener jeg. Som vår kjære Nürburgring dame nesten klarte i en Ford Transit også Men er som du sier at det er kun på svingete trasseer at 320si gjør seg ekstra godt, og jeg vil nok tape en god del på strekkene. Hadde en Celica 2.0GT med 175hk med litt tuning før BMW´n, og selvom Celicaen igjen veier 1200kg så er nok BMW´n en god del kjappere! Et hav bedre styrefeel hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 320Si er oppgitt til godt under 9 minuter på ringen, så tror en 330d skulle slitt godt med å dra ifra den. Husk at den er mye lettere. Kun 1350 kilo. Ja men 177 hester og 200 nm mot 245 hester 520 nm har litt å si, er noen solide strekker på Ringen også. 330d blåser til 100 på 6,3 sek og topper 250 km/t så utenom de værste svingene så skulle det holdt hardt tror jeg Har litt å si ja, men et par hundre kilo har litt å si det og. I tillegg drar jo Si`en nesten til 8000 omdreninger, sånt er kjekt på bane. men vekt er egentlig viktigst. Er en fyr på pistonheads som kjører 8:19 med sin E36 328i uten noe som helst modifikasjoner i motor og et rimelig standard cup-understell. Jeg vet ikke hvor mye 330d veier dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Det avgjørende på en bane (forutsatt at understelet er nogenlunde optimert) er generelt et fornuftig kg/hk forhold. Spesielt på en hurtig flatout bane som Nordschleife er det ikke så viktig at motoren har et bredt effektregister bare kg/hk forholdet er best mulig og gearingen tillater en tilstrekkelig høy topphastighet. Det finnes unntak, men dette er det generelle bildet. Radikal SR8... som så langt er den hurtigste rundt Nordschleife har "kun" 430 HK (små 10 HK mer enn E92 M3), men veier bare 680 Kg. Dette gir et kg/hk forhold på ca. 1,5 kg pr. hk. E92 M3 veier derimot hele 1680 Kg og dermed forstår man bedre tidsdifferansen på over et minutt (6:55 vs 8:05). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå