Hawkon88 Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 En gang for noen år siden var det en mann som slo bulk i døren på min mor sin 4mnd gamle bil (den gang) både jeg, min mor og far satt i bilen. Vi tok reg nr, sjekket opp eier og leverte anmeldelse. Det gikk noen mnd og saken ble henlagt som følge av bevisets stilling..
Marius2002 Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Ok. Er veldig kjipt når sånt skjer. Men synes det blir feil å legge skylden på noen som ikke har gjort dette. Det er flust av grønne golfer i Molde, og er bare en fem minutters kjøretur så har man sikkert registreringsnummer til grønne golfer i haugevis. Ikke vet jeg. Blir å nekte fra vår side ihvertfall. Uansett så var ikke akkurat fruen i andre enden av telefonen noe hyggelig eller høflig, og var heller ikke akkurat hjelpsom med å finne tidspunkt som passet for oss begge. Vi skulle møtes idag etter klokken 5 som avtalt over telefon, men den gang ei. Igår da hun ringte for førte gang foreslo vi å møtes med en gang, men det var vist for sent på kvelden(20:30). Uansett truet hun med å sende regning fra Molde Billakkering til adressen til kjæresten min, hvordan blir dette da når man nekter å ta skyld? Eller er det ikke mulig å gjøre dette uten samtykke? Må bare spørre, har ikke vært borti noe slikt før.
Hawkon88 Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Neste gang hun ringer er det bare å si at dere har forsøkt å være imøtekommende, men gidder ikke å bruke unødvendig med tid på denne saken her, så med mindre hun har noen håndfaste bevis (type video ol) så gidder ikke dere å bruke mer tid på denne saken før du eventuelt hører noe mer fra politiet.
316 Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Er dama di ærlig? Dersom hu faktisk ikke har kjørt på kjerringa så fatter jeg ikke hvorfor dere gidder å bruke tid på det. Hadde jeg vært HELT SIKKER på at jeg ikke hadde kjørt på noen hadde jeg gitt blanke faen... I hvertfall når du allerede har vært imøtekommende. Det er da ingen som gidder å betale for noe de ikke har gjort.
Marius2002 Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Hvorfor vi bruker tid er jo kanskje for å kanskje få noe på stell. Å være imøtekommende viser jo bare fra vår side at vi vil ha saken oppklart. Motparten viser ikke annen interesse enn å gå til politiet. Så da er saken foreløpig slik at vi ikke gjør noe mer før vi hører fra eventuelt politiet eller noe i den dur.
Ballder Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Ser av tråden nå at dere erfornuftige, og ikke minst veldig imøtekommende i forhold til motparten, som igjemn faktisk opptrer arrogant og nesten truende. Ville i grunn anmeldt henne for dette, siden hun telefonisk faktisk truer med og sende dere en regning for noe dere ikke har "bestilt".
babjorn Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Sikkert feil person henne går etter,men samme type bil..Eller så er det en person som prøver å lure til seg noen ekstra penger,ville aldri betalt i vertfall.Lykke til å veldig bra handling av saken.
Der Barockengel Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Uansett truet hun med å sende regning fra Molde Billakkering til adressen til kjæresten min, hvordan blir dette da når man nekter å ta skyld? Eller er det ikke mulig å gjøre dette uten samtykke? Skal kjæresten din påta seg skyld og betale for lakkering, har hun nok et ord med i laget om hvor og når dette skal skje. Får hun tilsendt regning og mener hun ikke har ansvar for skaden, skal hun sende et kort og forretningsmessig svar med beskjed om at kravet avvises - og dermed må motparten kjøre saken gjennom rettssystemet for å komme videre. Men jeg må innrømme at jeg nesten lurer på om du tuller med oss her: Dere har altså blitt oppringt av noen som krever penger for en hendelse dere ikke kjenner til. Oppringeren har ikke presentert seg slik at dere aner hvem dere snakker med, og vedkommende prioriterer i tillegg ikke veldig høyt å bruke tid på å møte dere slik at dere kan inspisere den påståtte skaden. Derimot har tydeligvis vedkommende brukt tid på å få skaden taksert hos en lakkerer - og dere kan få se bilder av skaden hvis dere kontakter lakkeringsbedriften selv, men hun tar seg ikke bryet med å sende bildene til dere på e-post. Hva i alle dager skal dere si når dere henvender dere til lakkeringsbedriften: "Hei, hun damen som sier at jeg har kjørt på bilen hennes, sa at dere hadde bilder av skaden på bilen hennes?" Jeg mener: Hallo?!? Jeg antar at dere i det minste har blitt presentert for et konkret kronebeløp? Tror nok selve skyldfordelingsspørsmålet - og sogar hendelsesforløpet - må avklares litt nøyere før man kan begynne å snakke om å betale for ting her...
Marius2002 Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Nei, vi har ikke mottatt noe kronebeløp eller noe. Det er veldig merkelig må jeg selv innrømme. Skjønner ikke helt hva du mener jeg tuller med deg/dere om. Det har ikke blitt PÅKREVD å betale en regning som blir sendt, det ble bare nevnt fra hennes side. Tviler på at dette skjer, men jeg spurte bare fordi jeg lurte på dette. Det som mest sannsynlig kommer til å skje er at hun vil gå til politiet. Er enig om dette med bilder på e-post, men jeg vet ikke hva mer vi kan gjøre når vi faktisk har prøvd å nå tak i henne. Vi kan ikke gå på Molde Billakkering å spør etter bildene når vi ikke vet hva vi skal spør etter. Helt absurd situasjon dette, men dessverre er vi midt oppe i den. Eller jeg er jo igrunn ikke skyldig i noe, jeg bare gjør mitt for å hjelpe. Hun har fra første stund vært ganske opptatt av å gå til politiet og det med vitnet, jeg tror hun presiserte dette for å skremme oss, og kanskje får oss til å til å si at det var vår(min jente) sin feil(selv om vi vet det ikke var det). Hun har heller ikke vært noe særlig samarbeidsvillig, mer press og truing.
Der Barockengel Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Skjønner ikke helt hva du mener jeg tuller med deg/dere om. Det skulle vært en på slutten der: Framgangsmåten til hun som hevder seg påkjørt virker såpass merkelig at jeg får en "is this for real?"-følelse.
Marius2002 Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Skrevet Juni 24, 2010 Kan si nå at vi fikk en melding fra damen om at lakkering og oppretting ble på 13 000,- + mva. Synes dette var utrolig mye for en eventuelt liten bump. Uansett stod det også at om vi ikke gjorde opp privat ville min jente få både bonustap og prikk på førerkortet. Hun påstod også at politiet ville høre på vitnet og gå ut ifra dets synspunkt når det kommer til bedømming, som hun mener står knall sterkt. Helt på jordet spør du meg.
Evenol Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 Kan si nå at vi fikk en melding fra damen om at lakkering og oppretting ble på 13 000,- + mva. Synes dette var utrolig mye for en eventuelt liten bump. Uansett stod det også at om vi ikke gjorde opp privat ville min jente få både bonustap og prikk på førerkortet. Hun påstod også at politiet ville høre på vitnet og gå ut ifra dets synspunkt når det kommer til bedømming, som hun mener står knall sterkt. Helt på jordet spør du meg. Som sagt tidligere, nå truer hun dere bare. Har hun noe bevis på at samboeren din vil få prikk + bonustap, om dere ikke gjør opp privat? Jeg hadde nekta tvert, og ville gått til politiet for måten hun oppfører seg på.
Eksos Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 Stikk til politiet og vis dem meldingen, det der går bare ikke.. Du har vell ikke fått navnet hennes heller enda?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå