Just-turbodiesel Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 herregud, dere er redde for mye rart ass!! hvorfor kjører dere bil egentlig? det er i hvertfall kamikaze de luxe..med så mange talentløse sjåfører på samme veien som dere..
D.C.V Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Nå må du ikke tøve just, det er jo en grunn til de reglene..
Yngvejos Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Telefon: Et annet scenario er at det kan komme gnist fra batteriet hvis du mister den i bakken. Selvfølgelig går det som regel bra å la motoren gå mens man fyller bensin, men her handler det om å minimere risiko for antenning. Feil på elektrisk anlegg som overslag på tenningen og andre ting kan føre til en brann. En bensinstasjon har 3 regler: Ikke bruk telefon mens du tanker, slå av tenningen når du tanker og ikke snakk i telefonen mens du tanker. Tror du det er uten grunn at disse reglene er universale for alle bensinstasjoner? Du er et godt eksempel på hvor selvdestruktive mennesker er, når du bryter en regel kun fordi du ikke forstår den. Det går som regel bra å balansere på et rekkverk i 10. etasje, men man gjør det bare ikke. Jeg skal være ærlig og si at av og til så gidder jeg ikke å skru av bilen når jeg fyller bensin, enten fordi jeg fyller på kort og ikke forlater bilen eller fordi fruen sitter i bilen og passer på! Er det grisekalt ute så hender det også jeg lar bilen gå på tomgang, men dette er min sak og ikke deres! Dere kan kalle meg hva det dere vil men det er sånn jeg gjør det, med eller uten deres samtykke! Regler er skrevet for å følges, men noen regler er idiotiske selv om de er høyst aktuelle! Det er heller ikke lov å kjøre over farts grensen men man gjør det likevel av og til! Hvordan greier du å si at regelen er idiotisk og "høyst aktuell" i samme setning? Så lenge jeg står på samme bensinstasjon som deg når du fyller med motoren igang, er det så absolutt min sak. Da setter du mitt liv i fare med viten og vilje. Jeg hadde gått bort å bedt deg om å slå av motoren for så å trykke inn nødstoppknappen til pumpene hvis du ikke gjorde det. Hadde det ført til en kortere nese, hadde du fått en kortere saldo på konto. Det er heldigvis skjeldent at det tar fyr på bensinstasjoner (blandt annet fordi folk flest følger reglene), men når det først skjer får det store konsekvenser. Hvordan hadde du følt deg hvis du brant opp ei stasjonsvogn full av barn fordi du ikke giddet å slå av tenningen?
Just-turbodiesel Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Nå må du ikke tøve just, det er jo en grunn til de reglene.. joa, men å være så jævli paniske på det a gitt?! jeg er i hvertfall mye mer redd for å kjøre på to-felts veg enn for brann på bensinstasjon, greit nok at statisk elektrisitet er farlig, men det får være grenser for hva folk skal være veldig redde for.
noekult Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Nå må du ikke tøve just, det er jo en grunn til de reglene.. joa, men å være så jævli paniske på det a gitt?! jeg er i hvertfall mye mer redd for å kjøre på to-felts veg enn for brann på bensinstasjon, greit nok at statisk elektrisitet er farlig, men det får være grenser for hva folk skal være veldig redde for. Du overgår deg selv...
noekult Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 For dere som vil se Top Gear episoden alle snakker om http://www.streetfire.net/video/top-gea ... 041819.htm
Yngvejos Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Nå må du ikke tøve just, det er jo en grunn til de reglene.. joa, men å være så jævli paniske på det a gitt?! jeg er i hvertfall mye mer redd for å kjøre på to-felts veg enn for brann på bensinstasjon, greit nok at statisk elektrisitet er farlig, men det får være grenser for hva folk skal være veldig redde for. Selv om man støter på flere farer gjennom en dag, er det greit å holde antallet potensielle faresituasjoner så lavt som mulig.
noekult Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Hva skjer i den episoden da? In this episode: Richard races two snowmobiles over snow and ice in Sweden using the Dakar Volkswagen Touareg James takes the Bugatti Veyron Super Sport to 259 MPH and the Stig races it around the Top Gear track Jeremy looks back at F1 driver Ayrton Senna’s career SIARPC: Tom Cruise and Cameron Diaz Et av de beste episodene på leeenge Kult å se en ydmyk Jeremy.
D.C.V Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Hva skjer i den episoden da? In this episode: Richard races two snowmobiles over snow and ice in Sweden using the Dakar Volkswagen Touareg James takes the Bugatti Veyron Super Sport to 259 MPH and the Stig races it around the Top Gear track Jeremy looks back at F1 driver Ayrton Senna’s career SIARPC: Tom Cruise and Cameron Diaz Et av de beste episodene på leeenge Kult å se en ydmyk Jeremy. Konge episode "You've got gentleman juice in your hair"
SSM Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Jeg og fyller av og til med motoren i gang. Hvorfor skal man skru av motoren og stoppe bensin pumpa som ligger I tanken, en elektro motor som blir stoppa skaper gnist. For ikke å snakke om når den starter igjen! Det skal veldig mye til for å antenne bensin uten åpen flamme når man fyller. Det skal være rimelig optimale forhold for å få det til..... Og sisst jeg sjekka pumpene på stasjonen, så var de ExII merka....
engen90 Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Må si jeg ikke helt ser hvordan en telefon eller at en bil som er i gang kan starte en brann når man fyller. Selv med en tent sigg skal det mye til å antenne bensin. Kjørelærern jeg hadde på mc lappen fortalte at når han var ung og "kul" kjørte og røyka samtidig. Så skulle han skjekke hvor mye han hadde igjen på tanken og uten om å tenke seg om så kikka han neddi der med røyken i kjeften og mista den selvfølgelig rett neddi tanken. Det hadde gått fint det selv om han blei vettskremt. En ting er jo at bensin kun brenner i gassform, dog fordamper bensin ganske bra. Hadde han hatt tom tank kunnde det nok godt andeleds.
Fredrik 90 Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Jeg hadde egentlig pekt på forbudtskiltet først, også tatt det derifra hvis du fortsatte -kort nese eller ei, du hadde fått høre hvertfall om jeg hadde fått "det driter vel jeg i" blikket. Noe som virker implementert i dine svar så langt. Det er klart det at hvis du hadde kommet i en human tone og pekt på skiltet så hadde jeg jo ikke fyrt opp, men noe videre respons på hendvendelsen din hadde du nok ikke fått. Sånne som skal gå rundt og passe på at alle andre følger reglene irriterer meg, og jeg blir på en måte trassig når de kommer og kjefter på meg og da ender det med at jeg gjør stikk motsatt. Hadde det vært de ansatte på stasjonen som snakket til meg eller en person med autoritet så hadde selvsagt saken vært en helt annen Når jeg bunkrer diesel til båten på marinaen så lar jeg alltid motoren gå mens jeg fyller, noe de aller fleste gjør og som jeg i allfall har vokst opp med. Når det kommer til bil så er det kun fordi jeg ikke gidder å skru av motoren Hvordan greier du å si at regelen er idiotisk og "høyst aktuell" i samme setning? Så lenge jeg står på samme bensinstasjon som deg når du fyller med motoren igang, er det så absolutt min sak. Da setter du mitt liv i fare med viten og vilje. Jeg hadde gått bort å bedt deg om å slå av motoren for så å trykke inn nødstoppknappen til pumpene hvis du ikke gjorde det. Hadde det ført til en kortere nese, hadde du fått en kortere saldo på konto. Det er heldigvis skjeldent at det tar fyr på bensinstasjoner (blandt annet fordi folk flest følger reglene), men når det først skjer får det store konsekvenser. Hvordan hadde du følt deg hvis du brant opp ei stasjonsvogn full av barn fordi du ikke giddet å slå av tenningen? Så hvis du står og tanker å det står en ved siden av med motoren i gang så snakker du til de, og eventuellt trykker på nødstop knappen hvis de slår seg vrange? Da tror jeg du etterhvert hadde fått mer en nesa slått inn for å si det sånn, så kan du jo velge selv om det er kulere å "passe på" andre folk og lage bråk også da ende opp med å spise og pisse gjennom en slange! Det er bedre å leve med en tynn lommebok enn å få skallen slått inn for å si det sånn. Idiotiske holdninger og innlegg fortjener idiotiske svar!
noekult Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Hvordan forsvarer du mobilbruken din ved pumpen da, Fredrik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå