Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

får prøve på det! Kobler på BTR senere i kveld, så få jeg sjekke etter noe lekasje i samme slengen !

Ja, den LMM kan være sliten å..

Skrevet

fikk montert ny BTR i dag. men får F... ikke justert den mere ned en til 3.8 men får justert opp.. hva har jeg gjort feil?! skal vell ha ca 3bar på tomgang, så 3.8 er jo for mye.. faen !

Ny BTR

52mcrkglryngy6ioncr1.jpg

Ny Fuel rail med inn å retur på samme side!

q5tywsjdnb191ya5vicu.jpg

Dama kom hjem fra shopping i sverige, så hadde hu kjøpt en liten gave da! Dumpen er fin, men ikke akkuratt sånn Genser jeg pleier å gå med men.. Mere typisk Volvo folk! ikke vondt ment ;)

t1js4iuxnqfixk78bbe9.jpg

Skrevet

sliter med å få min til å gå rent jeg og. er så drita lei nå at jeg demonterer hele greia snart og kjører originalt... : /

Skrevet

Akkuratt det jeg tenker å.. kjøre orginalt. dritt lei av at det ikke skal gå som det skal. orker snart ikke mere feilsøk. eier ikke tolmodighet til dettte ;)

men, vurderer å sende bort bilen, til folk som har peiling på dette. så får dem feilsøke for meg. koste hva det koste vill !!

Skrevet
sliter med å få min til å gå rent jeg og. er så drita lei nå at jeg demonterer hele greia snart og kjører originalt... : /

Men hvilket grunntrykk kjører du med?

min pleier å gå rent opp til rundt 4-5.000 så begynner den å kødde, men det jeg ikke skjønner er det at i går, når jeg kjørte med orginal BTR gikk den som bare det i ca 20-30min. ikke noe fjusking eller hosting... dro bra helt opp til 7000 ++ så stoppet jeg for å fylle bensin, å etter det begynte den å kødde igjenn!!

Skrevet

Hvordan fusking er det?

Drar den ujevnt?

Har hatt et problem med fjusking ved pådrag på en kompis sin E34, uten turbo eller kompressor da. Vi byttet coiler og LMM, så gikk den som den skulle - men kan jo være det er noe helt annet her.

Skrevet

Men hvilket grunntrykk kjører du med?

min pleier å gå rent opp til rundt 4-5.000 så begynner den å kødde, men det jeg ikke skjønner er det at i går, når jeg kjørte med orginal BTR gikk den som bare det i ca 20-30min. ikke noe fjusking eller hosting... dro bra helt opp til 7000 ++ så stoppet jeg for å fylle bensin, å etter det begynte den å kødde igjenn!!

vet ikke hvilket bensintrykk det er. vet bare at det er skiftet regulator. jeg bør vell egentlig gå igjennom litt å sjekke hva som er gjort. skal på eukontroll nå og da må den av uansett.

min fjusker ikke i heletatt ved pådrag, men om man kjører i slakk nedoverbakke og gir såvidt gass f.eks så napper det noe jævlig. pluss at tomgangen er veldig ustabil. hele bilen rister litt til tider. nå kjører jeg med lmm frakoblet bare. da er tomgangen noe bedre men ikke helt bra. napper ikke heller nå. men bruker lovelig mye bensin da : /

jeg kjøpte jo bilen slik. trur jeg skal ta å sjekke hvilkene dyser det er, bensinpumpe, og hjerne. frister mer å sett inn en b25 eller b28 med m50 innsug kan man si :D

Skrevet
Hvordan fusking er det?

Drar den ujevnt?

Har hatt et problem med fjusking ved pådrag på en kompis sin E34, uten turbo eller kompressor da. Vi byttet coiler og LMM, så gikk den som den skulle - men kan jo være det er noe helt annet her.

Er mere som at den butter når den kommer til 5.000.. å drar dårlig etter det. som omden ikke har noe mere å gi!! må vell bare fortsette å feilsøke!

Har du bredbåndslambda eller afr måler? Om du ikke har det så kjøp og monter. Da vet du iallefall hva som skjer når den fjusker.

Har ikke det, så må nesten få kjøpt det !

vet ikke hvilket bensintrykk det er. vet bare at det er skiftet regulator. jeg bør vell egentlig gå igjennom litt å sjekke hva som er gjort. skal på eukontroll nå og da må den av uansett.

min fjusker ikke i heletatt ved pådrag, men om man kjører i slakk nedoverbakke og gir såvidt gass f.eks så napper det noe jævlig. pluss at tomgangen er veldig ustabil. hele bilen rister litt til tider. nå kjører jeg med lmm frakoblet bare. da er tomgangen noe bedre men ikke helt bra. napper ikke heller nå. men bruker lovelig mye bensin da : /

jeg kjøpte jo bilen slik. trur jeg skal ta å sjekke hvilkene dyser det er, bensinpumpe, og hjerne. frister mer å sett inn en b25 eller b28 med m50 innsug kan man si :D

Har du ikke justerbar BTR? min har også nappa en del i nedoverbakke!! Men har også merket at når jeg har lite bensin som Reservetank, går den bedere... !!kan dra den lengere, å den butter ikke på 5.

Ja, bruker mye bensin. målte min til ca 2l mila på blanda kjøring, å det kan faen ikke stemme!

Skrevet

se der ja. åssen kompressor er det? holder vell med orginal BTR når du har 520?!

Skrevet

Noen som har en anelse om HVORFOR jeg ikke får justert ned Grunntrykket til 3BAR?? justert til 3.8.. men ikke mindere.. FAEN !!!

Nå Butter den ikke lengere når jeg drar på, men virker ikke som den drar godt nok. holder fremdeles igjenn.. men har trua på at det er fordi bensintrykket er for høyt!

Gi meg en oppskrift på åssen dette skal kobles på M50 så jeg er sikker på at jeg har koblet riktig.. 99.9% sikker på at jeg har det, men kan aldri vite..

Skrevet

Du må koble btr inn på returen på fuel rail, litt usikker på hva org trykket er på , men med org btr fortsatt montert på railen vil du ikke kunne regulere deg under org btr grunntrykk.

Gamlebilen min hadde M5 3,6 dyser, fekzen chip, 0,4 i ladetrykk, og fungerte best på 4,5 bars bensintrykk med vakum, og c.a 5 bars bensintrykk med overtrykk inn på btr.

Skrevet

sikker på att du ikke gir den for lite bensin ?

jeg å en kompis stilte en sånn for noen dager siden på en 535 med scaniablåse, trur vi endte opp på 6,5 bar før den ble bredbåndslambdan ble stabil å holdt seg på verken feit eller tynt, kan dobbeltsjekke trykket på btr, men jeg mener vi kom opp dit :)

han skal kjøre den på mellom 0,5/0,6 i ladetrykk, regner med att du trenger nogenlunde samme trykket på bensina :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...