Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av de delene som er byttet der så har kun endeledd innvirkning på styringen.

Tok de 4 hjulskontroll med justering? Det skal tas etter endeledd skifte.

Skrevet

Det står det ingenting om på fakturaen, ser at det også er byttet hjullager bak, får ta en tlf til de på mandag og høre, men når jeg prøvekjørte bilen noen dager før jeg kjøpte den så satt det piggfrie vinterdekk på de samme felgene og da var bilen god og kjøre.... det hadde jeg faktisk glemt :oops: nå sitter det brukte dekk på (som selger kalte nye sommerdekk) har stor tro på at de kan være dekka som er synderen her, fikk med 4 original aluu med vinterdekk som jeg skal prøve i morgen, da finner vi jo ut om det er noen forskjell

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg spinner litt videre på denne tråden.

Hva er egentlig originaldimensjon på E39? Faren til en kamerat av meg kjøpte seg ny 520 touring i 2000, og den husker jeg hadde ganske fete originalfelger/dekk fra forhandler, tror det var 235/45/17.

Dette med at breie dekk sporer mer har man alltid hørt, men på min siste bil stemmer ikke dette. Den sporet og var ikke særlig god på 205/55/16 vinterdekk (minste originaldimensjon fra fabrikk), men på 225/45/17 (original dimensjon det også) er den stødig som hulken. Og det er en god sammenligning siden både bil og dekk/felg var nytt.

Skrevet

Minste dekkdimensjon er 205/60/15. Da bør bilen være super stødig, skal nøyaktig dit du peker med rattet.

Men siden bilen ikke gjorde det, så kan det være feil innpress på felger.

Skrevet

Har 235/35-19 foran og 265/30-19 bak på min E39, sporet ekstremt mye på dårlig vei før jeg tok hjulstillingskontroll, nå er alt myyyye bedre. Står rattet ditt sentrert når du kjører rett frem? rattet mitt var skjevt før kontrollen og er rett nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...