Galldrian Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Forrige gang var det er vanlig verksted som bytta olje, tror de har brukt he-man til å skru til filteret for det vil f... ikke opp. Jeg har dog bare en gedigen skiftenøkkel til å hjelpe meg, og drar jeg til for hardt er jeg redd hele plastikken på toppen ryker. Har prøvd å få den av nå når bilen var varm, skal prøve igjen når den er kald. Er forresten på hytta og har ikke mulighet til å dra innom biltema e.l. for å få tak i ei reimtang f.eks Noen tips/ideèr?
Tom K Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Hvis du har tilgang på en vanlig føner så kan du jo prøve og varme selve koppen, utvider den seg litt så er det lettere og få av toppen
Galldrian Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 mnjaa... prøvde å ta den av rett etter vi kom inn hit, da hadde vi kjørt 5mil i 80km/t så den var ganske varm... men kan jo alltids prøve
Haug530D Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Skiftenøkkel er ikke tingen her, har selv prøvd med det og plasten sprakk, etter det kjøpte jeg meg en spesialpipe på 36mm som er laget for dette, kan sikkert bruke en fastnøkkel også, men for all del ikke bruk skiftenøkkel. Skiftenøkkel er forøvrig fyfy å bruke på andre ting også.
Galldrian Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Der kom dritten! Fikk den av med skiftenøkkelen faktisk (den er svær). Trikset var å rokke frem og tilbake, samt sette den i spenn så mye jeg kunne uten at den glapp på plastikken, presto da løsnet den. Den ble ikke skadet i prosessen Men ja, en skal være veldig forsiktig med skiftenøkkel, den glipper jævlig og drar du for hardt til blir det fort skader på plastikken og det som verre er.
Otis Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Kjøp en slik en; http://biltema.no/ProductImages/10/small/10-2361_s.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå