DanielMK Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Uff...såg ikkje bra ut. Eg rykka ut til ei ulykke for et halvt år siden (jobber som fotojournalist). Da fikk eg tatt dette bildet: Ganske heldig han her. Kom unna med kun ein brukken arm .. (autovernet går tvers gjennom bilen og fortsetter ca 50 meter bak bilen)
Erebus Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 lastebilen gikk igjennom betong-midtrabatten, letta på den, og landa oppå kupeen på transporteren og pløyde seg igjennom halve bilen... Han montøren hadde hjulspor over hele seg, ...de måtte skjære han ut på biltilsynet..det som var igjen av han...forferdelig.. Tull og tøys. Hvem på biltilsynet mener du skal skjære ut sjåføren? Alt det beste personellet og utstyret fra brannvesenet møter på ulykkesplassen nettopp for å redde/klippe den forulykkede ut av bilen på stedet. Man flytter ikke vraket til Økern med den forulykkede i for så å skjære der. kompissen min jobber som brannmann, han VAR Der. den forulykkede var allerede dau, de fikk han ikke ut der... men keen på å krangle om det?
Andreas1 Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Ja gjerne. Det må være første gang det har skjedd enten han jobber der eller ikke, og selv om han er brannmann betyr ikke det at akkurat han jobbet med den skadede og den bilen. Jeg har hatt flere venner og bekjente som har kjørt seg ihjel, men de har ALDRI blitt kjørt verken til biltilsynet eller annet sted for å bli tatt ut selv om de har vært aldri så fastklemte og forvrengte. Hvem på biltilsynet er det som er kompetent til å ta ut den forulykkede og skrape restene av vedkommede ut av vraket, - og hvem sikrer at mannen ikke faller ut av vraket på planet på vei dit eller sees av mannen i gata? Stå det en mann på planet til Falken-bilen og holder han fast under transporten? Falkensjåføren er iallefall ikke veldig lysten til å stroppe fast en bil med en død person i.
Wacman Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 Som om ikke trådens topic var makaber nok,må jeg si at denne lille diskusjonen tar det til nye høyder. Er vel i grunn ikke så farlig hvem som har rett eller feil her? Var en tragisk ulykke og en påminnelse til folk om at trafikken kan være farlig selv når du gjør alt riktig selv.
Erebus Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Det handler vel forsåvidt ikke om hvorvidt det finnes patologer på biltilsynet som er mer egnet til dette, men heller tilgangen på utstyr samt skjerming fra offentligheten vil jeg tro, uten at jeg vet noe mer om dette. Jeg gidder heller ikke krangle om hvor eller hvorfor han eventuellt ble skåret ut av bilen, om det var på økern eller et annet sted aner jeg ikke. Det at du bruker dine ihjelkjørte kompisser som argument for å styrke dine egne utsagn er vel i beste fall ganske upassende, men jeg legger herved ballen død og tar forbehold om eventuelle feil i forhold til det som ble videreformidlet til meg, og runder av med å kondolere med alle pårørende og berørte av denne ulykken.
Hansen_ Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 En tragisk ulykke hvor et menneskeliv gikk tapt. Kondolerer til alle de pårørende. Av respekt for den omkomne og de pårørende/etterlatte håper jeg diskusjonen vedrørende lokasjonen redningsarbeiderne utførte jobben sin kan ligge død nå. Husk at det kan hende at pårørende leser her inne.
Erebus Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 En tragisk ulykke hvor et menneskeliv gikk tapt.Kondolerer til alle de pårørende. Av respekt for den omkomne og de pårørende/etterlatte håper jeg diskusjonen vedrørende lokasjonen redningsarbeiderne utførte jobben sin kan ligge død nå. Husk at det kan hende at pårørende leser her inne. helt enig.
Fredrik 90 Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 Vel! Etter å ha sett hvordan den Transporteren så ut så kan jeg godt skjønne at de kjører vraket bort før de skjærer den døde ut! Helt sikkert for å skåne trafikken forbi for det kan umulig være noe pent syn det som er igjen av han montøren. Dette er noe av det værste jeg har sett så jeg tenker nok de må skjære ham ut bit vis jeg, tviler på at han er i "Hel forfattning" for å si det sånn! Grufullt men sånn er det nok bare!
Lars89 Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 Det værste er at folk står å glor og prøver å se hva som skjer. Hadde fullt publikum med mobilkamera osv når jeg ble skjært/dratt ut av denne...
Fredrik 90 Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 Det værste er at folk står å glor og prøver å se hva som skjer. Hadde fullt publikum med mobilkamera osv når jeg ble skjært/dratt ut av denne... Auda! Den så ikke noe gøyal ut! Det er sånt man aller helst ikke vil oppleve! Vi kjørte forbi en solid ulykke for mange år siden der en Polo eller noe hadde møtt ett vogntog front mot front i 100 km/t. Det var ikke en gang mulig å i det heletatt se hva slags bil det hadde vært men der kjørte de i allfall vraket bort med den omkommene inni! Sier litt om hvor grotesk forfattning den døde er i... Offtopic: Var det ikke deg jeg så stående å vente på å få kjøre ut ved Løvdal Auto på Nedenes i dag Lars89? Så iallfall ut som E46en i linken din
Wacman Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 Godt du overlevde,Lars. En god venninne var i en stygg en for snart tre år siden, det var såvidt hun overlevde, vi satt på intensiven på ullevål en del og ventet og gråt,for å si det mildt. Det finnes ingen bilder av vraket nå (heldigvis) men de satt i en gammel Audi 80 av den firkanta typen (frem til 1986) og kjørte i den retningen bildet viser - bilen med drittungene som kjørte om kapp med en atv, kom imot,m.a.o. rett i kameralinsa. Se på bremsesporene,den siste biten der er etter at de traff bilen med venninna mi i. Bilulykker er virkelig noe næsty shit,særlig når farten overstiger 60km/t http://www.ringblad.no/nyheter/article2915366.ece http://www.ringblad.no/nyheter/article2911884.ece Det var et mareritt å våkne til telefonen den morgenen der.. Men hun overlevde,sterk som hun er. Nå er hun mamma til en liten racer på litt over et år.
Wacman Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 Her er saken litt mer oppsummerende forklart. 26-åringen er da venninna vår. Halve armen og hele det ene beinet er fullt av skruer,og kneet må nok erstattes med protese med tiden. http://www.ringblad.no/nyheter/article3648165.ece edit: det 18-åringen forklarte i retten,er ikke det samme som ble sagt av venner i kretsen hans etter ulykken..
Fredrik 90 Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 En ting er sikkert og det er at den dagen jeg skal ut på min første tur med mitt eget barn så skal det være enten i en F10(Verdens sikreste sedan) eller en slik: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... 456998.jpg Så får det koste hva det vil, med små barn i bil så kan man ikke la økonomi komme framfor sikkerhet
Wacman Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 Hør hør! Da min ble født,ble hans første biltur i en E39 - ikke noen pinglebil den heller,i alle fall ikke i 60-sonene fra sykehuset. Men jeg kjørte på eggeskall allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå