Gå til innhold

Engelske importsider


Tonyr
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal hente bil i england...

1. Du får ALDRI registrert den

2. På banekjøring sitter du på feil side av det du er vane med, og må gire med venstre hånd

3. pga høyrestyringen sitter du vridd i setet pga hjulbuen er der gassen skulle vært

4. Du kommer til å slite med å selge den igjen

5. Om du skal flytte delene over på en annen norsk bil er det masse ekstra deler en må skaffe

Kan ikke helt se fordelene over en tysk bil, sånn bortsett fra at selger snakker engelsk. (Noe de fleste tyske også gjør nå for tiden, og kanskje til og med med mer forstålig uttale enn en innfødt brite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":nc9snjjo]Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal hente bil i england...

1. Du får ALDRI registrert den

2. På banekjøring sitter du på feil side av det du er vane med, og må gire med venstre hånd

3. pga høyrestyringen sitter du vridd i setet pga hjulbuen er der gassen skulle vært

4. Du kommer til å slite med å selge den igjen

5. Om du skal flytte delene over på en annen norsk bil er det masse ekstra deler en må skaffe

Kan ikke helt se fordelene over en tysk bil, sånn bortsett fra at selger snakker engelsk. (Noe de fleste tyske også gjør nå for tiden, og kanskje til og med med mer forstålig uttale enn en innfødt brite)

+1... :applause:

Det som imidlertid kan være et poeng er å kjøpe en venstrestyrt BMW i England iom. at disse av samme årsak som tidligere nevnt er relativt upopulære i England. På den annen side er markedet for disse bilene mye, mye større i Tyskland... og ikke minst i Nederland... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som med det meste annet et spørsmål om pris...

Når man får den samme bilen til halv pris i England så handler man jo der hvis bilen skal brukes til ombygging eller banekjøring.

Delene som er forskjellig kan man jo stort sett bruke fra den bilen man har. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2cct3ekh]Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal hente bil i england...

1. Du får ALDRI registrert den

2. På banekjøring sitter du på feil side av det du er vane med, og må gire med venstre hånd

3. pga høyrestyringen sitter du vridd i setet pga hjulbuen er der gassen skulle vært

4. Du kommer til å slite med å selge den igjen

5. Om du skal flytte delene over på en annen norsk bil er det masse ekstra deler en må skaffe

Kan ikke helt se fordelene over en tysk bil, sånn bortsett fra at selger snakker engelsk. (Noe de fleste tyske også gjør nå for tiden, og kanskje til og med med mer forstålig uttale enn en innfødt brite)

HAHa du har peiling skjønner jeg :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:#-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHa du har peiling skjønner jeg :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:#-o

Nja... [space] har faktisk et poeng. Jeg tror han tok utgangspunkt i at man evt. importerte en fullt kjørbar bil og beholder den som bruksbil. Det burde være mulig å få registrert denne, men helt lik en venstrestyrt bil vil den aldri bli.

Det avgjørende for min del er at gearene ligger "speilvendt"... altså førstegearet bort fra deg og de tyngste gearene inn mot deg. Dette er helt håpløst i det lange løp og da er et automatgear faktisk en bedre løsning. Selve gearingen med venstre hånd kan man vel venne seg til, men lett akavet vil det alltid være. Et annet viktig poeng, som også [space] poengterer, er utfordringen pedaler vis a vis fotbrønnen på høyre side. På eldre engelske biler sitter man enten offset (skjevt) eller mangler støtte for høyrefoten (gasspedalen). På nyere biler er nok dette arrangementet mer fornuftig, men spesielt intuitivt for oss som er vandt til venstrerattede biler er det ikke.

Jeg tror også i likhet med [space] at man kan komme til å slite litt når bilen skal selges. Markedet reagerer negativt på at bilen er høyrestyrt og spesielt når det gjelder biler som en M3... noe annet ville ellers ha vært merkelig. At bilen evt. kan selges i deler er etter min mening en lite sympatisk løsning hvis bilen er hel og nogenlunde verdt å samle på i et historisk perspektiv. Er bilen ødelagt eller utslitt stiller saken seg naturligvis annerledes.

Jeg liker ikke uoriginale biler så for min del er ikke bilen verdt mye i relasjon til en slags konvertering med en "norsk" M3 (eller ombygging av en alminnelig "norsk" 3-serie). Det er ikke nok at man dermed blir eier av en "M3"... slike biler skal etter min mening også være originale. Det er verdt å merke seg at E36 M3 3,2 etterhvert begynner å få mange år på baken. De eldste er snart 15 år gamle og om et par år er E36 som serie faktisk hele 3 generasjoner gammel... altså som E30 er det i forhold til E90 idag. Slikt forplikter mener jeg og hadde det handlet om en Porsche eller en Ferrari skjønner de fleste hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hvem henter en bil fra england for å ha skilter på den ? ca 0%

den 20 min med ekstra skruing det tar å gjøre motoren om fra høyre til venstreratt er ikke MYE skruing og koster ikke mer en 500 kr

når engelske m3er ligger på 30 tusen og i tyskland 100tusen

også engelske biler for man levert på ferja her i sør.

skal du gjøre bilen om til banebebruk og ikke takler å sitte på høyresida er det ikke noe problem å flytte alt over, dette tar jo såklart litt tid, men det tar også litt tid vis du skal flytte alt over et venstrestyrt chassi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...